سرمایه گذاری اینترنتی خارجی

سرمایه گذاری اینترنتی خارجی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سه سوت وب
این روزها جذب سرمایه گذاری اینترنتی خارجی یکی از دغدغه های فکری جامعه است. اما هدف از پذيرش سرمايه گذاري اینترنتی خارجي چيست؟. قطعاً پذيرش سرمايه گذاري خارجي در كشور باعث كمك به رشد و توسعه اقتصادي، افزايش فرصت هاي شغلي، اخذ و توسعه فناوري و مــهــارت هاي مديريتي و همچنین افزایش كيفيت توليدات و توان صادراتي كشور خواهد بود.
در ابتدا باید ذکرکرد که دو نوع سرمایه گذاری خارجی وجود دارد. سرمایه گذاری غیر مستقیم خارجی (FPI) و سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI). با توجه به جذابیت سرمایه گذاری اینترنتی خارجی و انگیزه های این نوع سرمایه گذاری بهتر است که به بررسی این مقوله که خود مشتمل بر چهار نوع است، بپردازیم.
مورد اول سرمایه گذاری اینترنتی خارجی برای دسترسی به منابع اولیه کشور هدف است که قاعدتاً هزینه کمتری برای سرمایه گذار خارجی خواهد داشت. "دانینگ" سه نوع سرمایه گذاری خارجی را برای دستیابی به منابع اولیه معرفی کرده است : اول، دسترسی به منابع فیزیکی مانند مواد خام ، منابع نفتی ، گاز ، مواد معدنی و محصولات کشاورزی و یا سازمان های فعال در زمینه های خدماتی مانند توریسم , بهداشت و یا خدمات بهداشتی .دوم، شرکت هایی که به دنبال نیروی کار غیر ماهر یا نیمه ماهر ارزان قیمت هستند و سوم، سرمایه گذاری به قصد کسب دانش، توانایی ها و تجارب در زمینه هایی از جمله مدیریت و توسعه و به کارگیری فناوری و همچنین بازاریابی است که این نوع سرمایه گذاری ها به منظور استفاده ازپتانسیل های کشور هدف می باشد.
مورد دوم سرمایه گذاری اینترنتی خارجی به منظور دسترسی به بازارکشوری دیگر است. منظور از این نوع سرمایه گذاری این است که شرکت سرمایه گذار به منظور دسترسی به بازار کشور مقصد، تصمیم به ارائه خدمات و محصولات به کشور هدف و همچنین دسترسی به بازار سایر کشورهای همسایه می گیرد که این نو ع سرمایه گذاری دلایل متفاوتی دارد؛ اول، تطبیق دادن محصولات و خدمات با سلایق بومی و فرهنگی کشور مربوطه. دوم، کاهش هزینه حمل و نقل و گمرک و افزایش سود؛ همچنین ورود به این بازار باعث کاهش قیمت محصولات رقبا در این بازار می شود که این کاهش قیمت، تأثیر بیشتری برقیمت محصولات رقبا دارد تا خود شرکت رقیب .
مورد سوم سرمایه گذاری اینترنتی خارجی به منظور افزایش کارایی وعقلایی کردن سرمایه گذاری خارجی است که با هدف دسترسی به منابع و بازار انجام می شود .
مورد چهارم، سرمایه گذاری به منظور استفاده ازدارایی های استراتژیک است. هدف از این نوع سرمایه گذاری بهره برداری از مزایای هزینه ای یا بازاریابی خاص می باشد که عمدتاً درصددکسب دارایی های شرکت های خارجی برای تقویت موقعیت رقابتی است .
یکی از شرایط بسیار مهم برای جذب سرمایه گذاری اینترنتی خارجی ، وجود محیط باثبات اقتصادی است که وسیله مناسبی برای ورود به اقتصاد بین الملل و بازارهای جهانی، توسعه نیروی انسانی و فناوری های نوین، ایجاد اشتغال و در نهایت دستیابی به رشد اجتماعی و اقتصادی است .
https://3sotweb.com/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oqMY
مطلب قبلی
طراحی سایت فیلم
مطلب بعدی
خرید فالوور
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر