چگونه کیفیت خواب را بالا ببریم

چگونه کیفیت خواب را بالا ببریم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
خواب روی سلامتی و طول عمر انسان تاثیر زیادی دارد و قسمت مهمی از ریتم زندگی انسان می باشد و در تجدید قوای جسمی و روحی انسان نقش بسیار مهمی دارد در نتیجه به وجود امدن هر اختلالی در خواب و هر کدام از مراحل خواب مشکلات روحی و جسمی برای فرد در پی دارد و به همین دلیل است که کیفیت خواب به اندازه میزان خواب اهمیت دارد . کم بودن کیفیت خواب به مرور زمان موجب به وجود آمدن اختلالات خواب شده روی عملکرد فرد و نحوه انجام وظایف روزانه اش تاثیر می گذارد . با توجه به اهمیتی که کیفیت خواب روی کیفیت زندگی و سلامتی ما دارد در این مقاله به ارائه راهکارهایی برای بهبود کیفیت خواب می پردازیم و به به نکاتی اشاره می کنیم که بدانیم چگونه کیفیت خواب را بالا ببریم ؟




مواردی برای افزایش بهبود کیفیت خواب
برای افزایش کیفیت خواب توصیه می شود موارد ساده زیر را رعایت کنید :

1 . تنها هنگامی به رختخواب بروید که خوابتان می آید .
2 . آنقدر بخوابید که برای احساس سلامتی روز بعد نیاز دارید نه بیشتر ، خواب بیشتر موجب ایجاد کلافگی و کسلی در طول روز می شود .
3 . برای خوابیدن و بیدار شدن زمان ثابتی داشته باشید تا یک سیکل منظم در شما به وجود بیاید . ساعت فیزیولوژیک بدنتان را به هم نریزید . داشتن ساعت منظم برای خوابیدن یکی از موارد مهمی است که تاثیر زیادی رو افزایش کیفیت خواب افراد دارد .
4 . اگر در رختخواب هستید و خوابتان نمی آید ، عصبی و خشمگین نشوید بلکه از رختوخاب بیرون بیایید ، به کاری مشغول شوید تا دوباره خوابتان بگیرد . 
5 . بهتر است اتاق خواب از صداهای بلند دور باشد . 
6 . درجه حرارت بالا باعث ایجاد اختلال در خواب می شود بنابراین درجه حرارت اتاق را متعادل نگه دارید .
7 . قبل از خواب غذای سنگین نخورید : یکی دیگر از راه های بهبود کیفیت خواب غذا خوردن متعادل است ، غذای سبک قبل از خواب می تواند مفید باشد ولی غذای سنگین باعث ایجاد اختلال در خواب می شود . 
8 . خوردن الکل قبل از خواب ممکن است برای افراد مضطرب مفید باشد ولی خواب را به شدت منقطع می کند و سبب ایجاد اختلال در روند طبیعی خواب می شود . 
9 . اگر خواب نیمروزی دارید ولی بعد از آن کسل می شوید و خواب شبتان هم به هم می ریزد بهتر از خواب نیمروزی را کنار بگذارید . 
10 . ورزش کردن : داشتن یک برنامه مرتب برای ورزش کردن خواب را عمیق تر می کند . 
11 . رختخواب : نوع خوابیدن افراد بیشتر به فرهنگ ها بستگی دارد ولی خوابیدن در جای سفت موجب حرکات بیشتر بدن و خواب سبک تر می شود . 
12 . قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید . 

در ادامه بخوانید: عوامل موثر بر زمان خواب و بیداری






سوالات متداول


1- خواب چه تاثیری در زندگی دارد ؟
خواب روی سلامتی و طول عمر انسان تاثیر زیادی دارد و قسمت مهمی از ریتم زندگی انسان می باشد که در متن مقاله توضیحاتی ارائه شده است.




2- کمبود خواب چه تاثیراتی دارد ؟
کم بودن کیفیت خواب به مرور زمان موجب به وجود آمدن اختلالات خواب شده که در متن مقاله مضرات آن ارائه شده است.




3- برای افزایش بهبود کیفیت خواب چه کنیم ؟
برای افزایش کیفیت خواب توصیه می شود موارد ساده ارائه شده در متن را رعایت کرده تا با مشکلات آن رو به رو نشوید.

منبع : چگونه کیفیت خواب را بالا ببریم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/V3JM
نظرتان را بنویسید