پمپ طبقاتی چیست ؟

پمپ طبقاتی چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
عباس

پمپ طبقاتی چیست؟
الکتروپمپ های گریز از مرکز به پمپ هایی اطلاق می شود که در آنها سیال از طریق ملخ های متعددی که در طبقات بالایی قرار گرفته اند به حرکت در می آید.

این پمپ طبقاتی به عنوان پمپ های چند طبقه و چند پروانه یا فشار قوی نیز معرفی می شود.

پمپ طبقاتی از یک محور تشکیل شده است که محور اصلی یا محور اصلی پمپ است که پروانه ها و کاسه ها یا دیفیوزرها را در یک محور قرار می دهد.

هنگامی که سیال وارد پروانه و دیفیوزر پروانه در محفظه پمپ می شود، فشار افزایش می یابد و با حرکت سیال به سمت جلو و بالاتر و بالاتر رفتن به پروانه، فشار افزایش می یابد و سیال به سمت خروجی پمپ هدایت می شود، اما نکته اصلی عدم تغییر در نرخ جریان است. پمپ است. سرعت الکتروموتور در پمپ کف ثابت است.
انواع الکتروپمپ های طبقاتی:
پمپ های طبقه بندی شده الکتریکی عمدتاً به صورت پمپ های طبقه بندی شده عمودی و پمپ های طبقه بندی افقی تولید و ارائه می شوند.

در نوع پمپ کف افقی که به پمپ کفی ایستاده نیز معروف است به دلیل حجم کم و قرارگیری فشرده در محل نصب پمپ کاربردهای زیادی نسبت به الکتروپمپ کف افقی دارد اما کف افقی پمپ الکتریکی در مکان هایی که محدودیت ارتفاع دارند استفاده می شود. زیاد استفاده می شود.
مشخصات فنی پمپ کف عمودی:
پمپ کف عمودی به صورت عمودی نصب می شود و کاملا قابل حمل است و فضای کمی را اشغال می کند و همانطور که مشاهده می کنید از یک موتور الکتریکی و یک مجموعه پمپ شامل پروانه ها و دیفیوزرها و اتصالات ورودی و خروجی تشکیل شده است که در هنگام سیال تشکیل می شود. وارد می شود پس از عبور از پروانه، فشار افزایش می یابد.
مزایا و ویژگی های پمپ طبقاتی
یکی از مزایای پمپ طبقاتی برای خرید پمپ طبقاتی  افقی و پمپ کفی عمودی افزایش فشار ناشی از کارکرد پمپ می باشد و همچنین می توان به کوچک بودن و کم صدا بودن این پمپ اشاره کرد اما مدت زمان تعمیر و تعمیرات اساسی این انواع پمپ ها باید کوتاه و دوره زمانی کمتر باشد. و همچنین سیال نباید حاوی ذرات معلق باشد زیرا باعث آسیب جدی به پمپ می شود.

در نهایت پمپ کف افقی و پمپ کف عمودی به دلیل فشار زیاد نباید خشک و بدون سیال کار کند

نظرتان را بنویسید