ترفند های چیدمان مبل در اتاق نشیمن

ترفند های چیدمان مبل در اتاق نشیمن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
madine mehran
اتاق نشیمن شما باید یک فضای راحت باشد که تا سلیقه و شخصیت شما را نشان دهد. قوانین و مقرراتی خاص و مدونی برای تنظیم مبلمان شما وجود ندارد، اما در این مقاله قصد داریم به نکاتی بپردازیم که می تواند خانه شما را به یک خانه متمایز تبدیل کند.

نکته 1: شروع با نقطه کانونی
مبلمان خود را در اطراف یک نقطه کانونی طبیعی اتاق قرار دهید، مانند یک شومینه یا یک پنجره. نقطه کانونی در یک اتاق قسمتی است که افراد بلافاصه پس از ورود توجه شان به آن جلب می شود. اگر اتاق نشیمن نقطه کانونی معماری (مانند : شومینه ، پنجره و …) نداشته باشد، یک با آینه بزرگ، نقاشی یا مجسمه جالب نقطه کانونی ایجاد کنید.

نکته 2: مکان هایی برای مکالمه ی دلپذیر ایجاد کنید
به یاد داشته باشید که هدف از یک اتاق نشیمن، برقراری ارتباط و تفریح با اعضای خانواده و دوستان است. با تنظیم صندلی ها و مبل در گروههایی که مقابل یکدیگر قرار دارند، به طور طبیعی افراد را به مکالمه تشویق خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بین قطعات برای دسترسی و رفت و آمد فراهم است.

نکته 3: تعادل کامل را پیدا کنید
تعادل و نسبت، جنبه های مهمی است که باید در هنگام تنظیم اتاق نشیمن در نظر بگیرید. ایجاد تقارن با اقلام مشابه یا قرار دادن قطعات به گونه ای که آنها را یکی دیگر از جبران، مانند دو صندلی کنار هم یا یک میز و صندلی در کنار یکدیگر می تواند تعادل خاصی در اتاق نشیمن شما ایجاد کند.

نکته 4: انتقال مبلمان دور از دیوار
با استفاده از این ترفند و ایجاد فاصله بین صندلی و مبلمان با دیوار می توانید اتاق نشیمن خود را باز و بزرگتر جلوه دهید. این شکل قرار دادن مبلمان هم می تواند آن را از آسیب وسایل گرمایشی در امان نگه دارد و هم فضای رفت و آمد بهتری ایجاد کند.

نکته 5: به اندازه ها توجه کنید
اندازه اشیاء خود را تغییر دهید تا حالت های جالبی را تجربه کنید به طور مثال : یک قطعه بلند را در نزدیکی یک وسیله کوتاه قرار دهید. واحد سرگرمی بزرگ در یک طرف اتاق نشیمن می تواند با یک مبل در طرف دیگر متعادل شود.

نکته 6: گوشه ها و منحنی ها
روند مدرن این است که خطوط صاف و زوایای مستقیم را با قطعات منحنی خنثی کند تا اتاق نشیمن را بیشتر جلوه دهد. به عنوان مثال، شما می توانید یک میز کوکتل گرد در نزدیکی یک مبل با خطوط بسیار مستقیم قرار دهید.

نکته 7: به جریان عبور و مرور توجه داشته باشید
هنگامی که مبلمان را می چینید جریان ترافیک را در نظر بگیرید، به طوری که افراد بتوانند آزادانه حرکت کنند، به خصوص اگر بچه ها در خانه باشند و بخواهند از یک مسیر به اتاق دیگری بروند نباید از یک منطقه مکالمه یا جلوی افرادی که به تماشای تلویزیون نشسته اند عبور کنند. قبل از جابجایی مبلمان، از کاغذ گراف استفاده کنید تا تصویری از جریان عبور و مرور ترسیم کنید.

نکته 8: ساده واقعا تاثیر گذار است
از چیدن وسایل زیاد و اضافه در کنار مبل خود صرف نظر کنید زیرا این کار توجهات را از مبلمان دور می کند. اتاق نشیمن خود را با یک کاربری آرام طراحی کنید و تعداد اقلام موجود در اتاق را محدود کنید. اگر مجموعه ای جالب دارید که می خواهید نمایش داده شود، از یک کابینۀ استفاده کنید تا جلوه مناسب تری به اتاق ببخشید.

نکته 9: زاویه برای اثرگذاری بیشتر
سعی کنید یک فرش یا مبلمان خود را در یک زاویه متفاوت تنظیم کنید تا تاثیر قابل توجهی در اتاق نشیمن شما داشته باشد. یک تغییر کوچک مانند یک مبل زاویه دار واقعا می تواند به اتاق نشیمن شما فاکتور زیبایی ببخشد
برچسب ها
لینک مرجع http://www.mandegar.co
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JXOP
نظرتان را بنویسید