مشکلات برنامه شاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
برنامه شاد که پلتفرمی برای آموزش مجازی دانش آموزان مدارس می باشد ، مانند هر برنامه دیگری دارای مشکلات و ایرادات متعددی است . با به روز رسانی این برنامه برای سال تحصیلی جدید ، بسیاری از مشکلات برطرف شده و راهکارهای متعددی برای رفع مشکلات برنامه شاد ارائه شده است .




برنامه شاد در سال تحصیلی گذشته برای جبران تعطیلی مدارس و پیگیری آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی توسط آموزش و پرورش تولید و به دانش آموزان و معلمان ارائه شد . این برنامه اولین تجربه نظام آموزشی کشور برای آموزش مجازی بوده و قاعدتا مانند هر برنامه نوپای دیگری دارای ایرادات مختلفی می باشد .

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که تمام مشکلات شاد باید با برنامه‌ریزی دقیق هرچه سریع تر رفع شود . چرا که شرایط فعلی بهترین فرصت برای شکل ‌گیری جریان آموزش مجازی بوده و اگر این سامانه همه ‌گیر نشود قطعا هیچ زمان دیگری نمی ‌توان به آموزش مجازی فکر کرد .

هر چند آموزش و پرورش سعی کرده برای سال تحصیلی جدید ، با به روزرسانی این برنامه به رفع ایرادات و خطاهای این برنامه بپردازد ، معلمان و دانش آموزان زیادی هنوز هم با برخی مشکلات برنامه شاد درگیر هستند . به همین خاطر در این مقاله به برخی از مهم ترین مشکلات برنامه شاد پرداخته و سعی کرده ایم برای هر کدام از این مشکلات راه حلی را ارائه نماییم .



مشکلات برنامه شاد
زمانی که برنامه شاد برای اولین بار منتشر شد ، مشکلات بسیاری اعم از عدم نصب ، عدم احراز هویت دانش آموزان و معلمان ، ایرادات فنی ، محدودیت نصب روی گوشی های اندرویدی و غیره وجود داشت . با به روز رسانی برنامه شاد بسیاری از این مشکلات برطرف شده و راهکارهایی ارائه شده است . در ادامه این مقاله می توانید راهکارهای تعدادی از مشکلات رایج برنامه شاد را مشاهده نمایید .



مشکل : این برنامه فقط روی گوشی های هوشمند اندرویدی قابل نصب است .

 راه حل : نسخه تحت وب نرم افزار شاد ، راه حلی مناسب برای دانش آموزان و معلمانی است که می خواهند از امکانات این برنامه در گوشی های آیفون و یا کامپیوتر های شخصی استفاده نمایند . هم چنین دانش آموزان و معلمان می توانند با نصب نرم افزار شبیه ساز اندروید بر روی کامپیوتر شخصی خود ، اپلیکیشن شاد را نصب نموده و از امکانات آن بهره مند گردند .



ایرادات فنی بسیاری از جمله اعلام خطای نصب دارد.

 راه حل : برای حل مشکل عدم نصب برنامه شاد باید نکات متعددی را در نظر گرفت که در ادامه به این نکات اشاره شده است .



 این نرم افزار صرفا برای گوشی های اندرویدی ارائه و قابل نصب در تلفن های همراه با سیستم عامل های ایفون نمی باشد . دانش آموزان و معلمانی که از گوشی های ایفون استفاده می کنند ، می توانند تا زمان انتشار نسخه آیفون این برنامه ، از نسخه تحت وب نرم افزار شاد استفاده نمایند .



برای نصب برنامه شاد دستگاه هوشمند با سیستم‌ عامل اندروید با نسخه 4.4 یا بالاتر مورد نیاز می باشد ، پس نمی توان در گوشی های اندرویدی با سیستم عامل پایین تر از 4.4 این برنامه را نصب کرد .



برای نصب هر برنامه به فضای داخلی حداقلی مورد نیاز می باشد . این فضا شامل حجم خود اپلیکیشن شاد (حدودا 20 مگابایت) و هم چنین برای اجرای برنامه و ذخیره اطلاعات بعدی که در گروه ها و کانال ها توسط معلمان برای دانلود گذاشته می شود می باشد . 



 عدم اجازه تلفن همراه برای نصب برنامه شاد یکی دیگر از خطاهای رایج در نصب اپلیکیشن شاد می باشد . برای این که بتوانید این خطا را در نصب برنامه شاد برطرف نمایید کافیست به قسمت تنظیمات گوشی همراه خود رفته ( settings ) و اجازه نصب را به نرم افزار شاد بدهید .



 ایرادات فنی و بروز خطاهای 401 ، 403 و ....

 راه حل : هر کدام از این خطاهای معنای خاص خود را داشته و برای برطرف نمودن آن باید راهکار مشخصی را در پیش گرفت . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و راه حل مرحله به مرحله رفع این خطاها مقاله را مطالعه نمایید .

حتما بخوانید: رفع خطای اپلیکیشن شاد


 مشکل : هزینه اینترنت برنامه شاد برای دانش آموزان و معلمانی که از این برنامه استفاده می کنند ، بسیار بالاست .

 راه حل : در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در حل رایزنی برای رایگان کردن اینترنت برنامه شاد می باشد . اما حتی در صورتی که اینترنت مصرفی این برنامه رایگان نشود ، قرار است تعرفه های ویژه ای مانند پرداخت هزینه آبونمان ارزان برای مصرف اینترنت برنامه شاد در نظر گرفته شود . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعرفه اینترنت ارزان و یا رایگان شاد می توانید به مقاله نحوه فعالسازی اینترنت رایگان برنامه شاد مراجعه نمایید .



 مشکل : عدم احراز هویت شاد 

 راه حل : در صورتی که پس از انجام مراحل احراز هویت با مشکل مواجه شدید ، کافیست به برنامه برگشته و در این قسمت وارد لیست دانش آموزان شوید . یکی دیگر از راهکارهای این مسئله ، استفاده از سامانه شاد برای احراز هویت می باشد . در صورتی که با مشکل عدم احراز هویت در سامانه مواجه شده اید ، می توانید از طریق اپلیکیشن شاد اقدام نمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل احراز هویت برنامه شاد ، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید .

در ادامه بخوانید: انجام احراز هویت در برنامه شاد









برای اطلاع از آخرین اخبار اپلیکیشن شاد عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود درباره رفع مشکلات برنامه شاد می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .












سوالات متداول


1- آیا مشکلات برنامه شاد برای سال تحصیلی جدید برطرف شده است ؟
همان طور که در این مقاله بدان اشاره شد  ، برنامه شاد برای سال تحصیلی جدید به روز رسانی شده و بسیاری از مشکلات آن برطرف خواهد شد .




2- چگونه می توان مشکل عدم احراز هویت در برنامه شاد را رفع نمود ؟
یکی از راهکارهای برطرف نمودن این مشکل ، استفاده از سامانه شاد به جای برنامه شاد می باشد که در این مقاله به راهنمای احراز هویت در برنامه شاد پرداخته شده است .




3- آیا مشکل عدم نصب برنامه شاد در گوشی های آیفون برطرف شده است .
نسخه IOS برنامه شاد هنوز منتر نشده است اما همان طور که در این مقاله نیز گفته شد ، کاربران گوشی های آیفون می توانند از نسخه تحت وب نرم افزار شاد استفاده نمایند .

منبع : مشکلات برنامه شاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Gly7
نظرتان را بنویسید