آخرین رتبه و تراز قبولی دکتری شیمی تجزیه 99 - 1400

آخرین رتبه و تراز قبولی دکتری شیمی تجزیه 99 - 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری رشته شیمی تجزیه برای سال 1400 می بایست ترازی برابر یا بیشتر از حدنصاب دعوت به مصاحبه آزمون دکتری هر کدرشته محل را در آزمون کتبی کسب کنند تا بتوانند سر جلسه مصاحبه حاضر شوند . داوطلبان می توانند آخرین رتبه و تراز قبولی دکتری شیمی تجزیه 99 - 1400 مرحله انتخاب رشته دکتری سراسری را با تراز اکتسابی خود مقایسه نمایند .




رشته شیمی تجزیه یکی از زیر مجموعه های گروه علوم پایه می باشد و همانند سایر رشته های آزمون دکتری 1400 شامل دروس امتحانی زبان انگلیسی ، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد . پس از اتمام زمان برگزاری آزمون دکتری و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، برای تمامی داوطلبانی که در مرحله ثبت نام آزمون دکتری 1400 شرکت کردند ، کارنامه ای حاوی درصد دروس امتحانی ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز به انتخاب رشته داوطلب در تمامی دوره های رشته شیمی تجزیه ( روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی و ... ) مشخص شده و بر این اساس امکان شرکت در انتخاب رشته دکتری 1400 برای داوطلبان مجاز فراهم می شود . هر داوطلب می تواند با استفاده از اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه دکتری 1400، کارنامه اولیه خود را مشاهده و دریافت نماید .


داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری شیمی تجزیه به منظور اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود می بایست کارنامه اولیه آزمون دکتری 1400 را به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار داده و بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون تراز آزمون کتبی ، فرم اینترنتی انتخاب رشته را از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org تکمیل کنند . این داوطلبان در صورت دسترسی به آخرین حدنصاب و تراز دعوت به مصاحبه دکتری سال گذشته و مقایسه تراز خود با آن ها ، چینش انتخاب های خود را به بهترین شکل ممکن انجام خواهند داد . در ادامه این مقاله نحوه محاسبه و جدول حدنصاب و تراز قبولی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری شیمی تجزیه 1400 را برای علاقه مندان آورده ایم .



نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری شیمی تجزیه 99 - 1400
در دومین مرحله از اعلام نتایج آزمون دکتری 1400 و پس از بررسی کارنامه انتخاب رشته دکتری سال گذشته رشته شیمی تجزیه برای داوطلبانی که در مرحله ثبت نام آزمون دکتری شرکت کردند و استخراج و تحلیل آماری داده های آن ها توسط کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ، جدول زیر که شامل حدنصاب و تراز قبولی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری شیمی تجزیه 99 می باشد در سه بازه بدبینانه ، منطقی و خوشبینانه بدست آمده است .

نتایج بدین شرح است که هر چقدر تراز کسب شده توسط داوطلب به محدوده تراز بدبینانه نزدیک تر یا بالاتر باشد ، شانس قبولی داوطلب بالاتر است . همچنین هر چقدر تراز متقاضی از محدوده تراز خوشبینانه دورتر یا پایین تر باشد ، شانس وی برای قبولی در آن دانشگاه پایین تر است . البته این نتایج تقریبی است و نتیجه قطعی آزمون دکتری با اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400 مشخص می شود .

این محدوده ها از کارنامه های دکتری شیمی تجزیه سال 98 استخراج شده اند و نزدیک ترین و معتبرترین راهنما برای داوطلبان شرکت کننده در زمان ثبت نام آزمون دکتری رشته شیمی تجزیه می باشند در نتیجه ممکن است حدنصاب ها و تراز های سال جاری کمی با سال گذشته متفاوت باشد . در ادامه کلیه دانشگاه هایی که آمار آن ها در دسترسمان بود معرفی شده اند که ممکن است بعضی از آن ها در دفترچه انتخاب رشته دکتری 1400، دارای ظرفیت پذیرش دانشجو نباشند .

حتما بخوانید: انتخاب رشته دکتری 1400





حدنصاب و تراز قبولی آزمون دکتری شیمی تجزیه 99 - 1400
داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 و بررسی دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری شیمی تجزیه به محاسبه درصد دروس امتحانی و تخمین تراز آزمون دکتری به صورت تقریبی پرداخته اند ، می توانند با بررسی حدنصاب و تراز دعوت به مصاحبه آزمون دکتری شیمی تجزیه سال گذشته ، از شانس محدوده دعوت به مصاحبه خود در دوره های مختلف روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در دانشگاه های سراسری مطلع گردند .  

داوطلبان آزمون دکتری می بایست برای اطلاع از تراز قبولی سال جاری تا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 صبر نمایند ، با این حال جهت رفاه حال داوطلبان در جدول زیر حدنصاب و تراز قبولی آزمون دکتری شیمی تجزیه استخراج شده از کارنامه های سال گذشته ارائه شده است :



کدرشته انتخابی نام دانشگاه یا موسسه نام رشته گرایش دوره ظرفیت نیمسال اول ظرفیت نیمسال دوم تراز قبولی بدبینانه تراز قبولی منطقی تراز قبولی خوشبینانه نمره حد نصاب دانشگاه
2564 دانشگاه بوعلی سینا - همدان  شیمی  شیمی تجزیه  روزانه  9  - 1564 الی 1591 1367 الی 1563 1166 الی 1366 1566
2590 دانشگاه کردستان - سنندج  شیمی  شیمی تجزیه  روزانه  2  - 1564 الی 1591 1367 الی 1563 1166 الی 1366 1566
2563 دانشگاه ایلام  شیمی  شیمی تجزیه  روزانه  2  - 1077 الی 1104 880 الی 1076 679 الی 879 1079
2573 دانشگاه رازی - کرمانشاه  شیمی  شیمی تجزیه  روزانه  9  - 998 الی 1025 801 الی 997 600 الی 800 1000


حتما بخوانید: راهنمای مصاحبه دکتری 1400










مشاوره حدنصاب و تراز قبولی آزمون دکتری شیمی تجزیه 99 - 1400
لازم به ذکر است که ترازهای جدول بالا ، حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری 98 هستند که پس از اعلام نتایج دکتری استخراج شده اند و اگر فردی بتواند حدنصاب یک دانشگاه را کسب کند ، به منزله قبولی وی در آن دانشگاه نمی باشد و فقط به آن دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهد شد . سازمان سنجش پس از فرا رسیدن زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 1400 از طریق سایت sanjesh.org ، نتیجه قبولی را به اطلاع داوطلبان خواهد رساند .

علاقه مندان می توانند پیش از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 از نرم افزار انتخاب رشته دکتری هیوا که به صورت کاملا رایگان در اختیار داوطلبان قرار گرفته به عنوان ابزار کمکی در این مرحله استفاده نمایند . همچنین می توانید سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . برای این کار کافیست از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .










سوالات متداول


1- در صورتی که داوطلب حدنصاب دعوت به مصاحبه آزمون دکتری رشته شیمی تجزیه را کسب کرده باشد ، یعنی در آن کدرشته محل پذیرفته شده است ؟
خیر . کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه یک کدرشته محل تنها به منزله این است که آن داوطلب می تواند در مصاحبه آن دانشگاه شرکت کند .




2- تراز قبولی و حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری رشته شیمی تجزیه از چه طریقی اعلام می شود ؟
سازمان سنجش با انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری حدنصاب دعوت به مصاحبه کدرشته محل های رشته شیمی تجزیه را اعلام می کند .




3- کمترین حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری در رشته شیمی تجزیه چقدر است ؟
با توجه به اطلاعات در دسترس ، کمترین تراز دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری در رشته شیمی تجزیه 4 می باشد که در متن مقاله به صورت کامل به آن اشاره شده است .

منبع : آخرین رتبه و تراز قبولی دکتری شیمی تجزیه 99 - 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xJJ3
نظرتان را بنویسید