بخشیدن خیانت همسر

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
خیانت را از هر زاویه ای که بنگرید یک تجربه و احساس دردناک است. بخشیدن خیانت ممکن است یکی از دشوار ترین واکنش ها در مواجهه با خیانت باشد، به خصوص اگر فرد خائن، همسرتان باشد که شما با تمام وجودتان به او اطمینان داشتید. به طور کلی دانستن این موضوع که فردی که به او اعتماد کرده اید، شما را فریب داده و با دروغ هایش احساساتتان را به بازی گرفته، یک شوک و ضربه واقعی است.

تمام احساسات منفی که تجربه می کنید کاملا طبیعی هستند. اما شما باید برای آینده رابطه تان تصمیم بگیرید، رابطه تان را سبک سنگین کنید و بهترین اقدام را برای زندگیتان انجام دهید. برای این کار لازم است که ابتدا سعی کنید که ببخشید. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما بخشش خیانت همسرتان بزرگترین لطفی است که می توانید در حق خودتان بکنید.

اگر از اعتماد شما نیز سواستفاده شده و خود را در موجی از احساسات منفی مداوم مانند خشم و ناامیدی و نفرت و غیره می بینید، ممکن است با خود فکر کنید که چگونه می توانید از این ضربه سخت، جان سالم به در ببرید؟ نگران نباشید، مطالعه این مقاله می تواند برایتان مفید باشد تا هر چه سریع تر از این سردرگمی نجات پیدا کنید. در این مقاله به شما توضیح می دهیم که بعد از مواجهه با خیانت همسرتان، بخشیدن او چه کمکی به شما می کند و این بخشش چگونه اتفاق می افتد.



دلایل بخشیدن خیانت همسر
بخشیدن خیانت همسر به خودی خود به معنای این نیست شما او را دوباره در زندگی خود می پذیرید، بلکه بخشش راهی برای رهایی از درد ناشی از یک وضعیت عذاب آور است تا پس از آن بتوانید در مورد بهترین راه پیش رویتان تصمیم بگیرید. بنابراین اول مهم است که تفاوت دو کلمه "بخشش" و "آشتی کردن" که غالبا به جای هم به کار می روند را بدانید.

بخشش، منصرف شدن از مجازات کسی است که مرتکب اشتباه شده است، اما آشتی کردن به معنی بازیابی و حفظ رابطه با فرد خاطی است. بنابراین، شما می توانید بدون این که آشتی کنید، تصمیم به بخشش بگیرید. فارغ از این که می خواهید آشتی کنید یا خیر، بخشیدن را تمرین کنید. بخشش به شما کمک می کند که احساسات دردناک را کنار بگذارید و تصمیمی که اتخاذ می کنید عاقلانه تر و به دور از کینه و عصبانیت باشد.

در ادامه نکاتی را درباره بخشش و گام هایی که پس از آن باید بردارید، در اختیارتان قرار داده ایم تا از این طریق بتوانید رضایت و خوشبختی را مجدا به زندگی تان وارد کنید.

حتما بخوانید: راز خوشبختی در زندگی زناشویی



راه های بخشیدن خیانت همسر
اکنون که با دلایل بخشش و فایده های آن آشنا شدید در این قسمت از مقاله راه هایی را به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها به بهترین شکل ممکن این شرایط سخت را پشت سر گذاشته و آینده بهتری را برای زندگی زناشویی تان رقم بزنید.

با بخشش خیانت همسرتان، آرامش را به خود هدیه دهید

همانطور که پیش تر بیان شد، بخشیدن همسر خیانتکارتان بهترین هدیه ای است که می توانید به خودتان بدهید. با این کار آرامش بیشتری پیدا می کنید و به جای تمرکز بر گذشته و اتفاقات ناخوشایند آن، می توانید تمام حواس خود را بر آینده متمرکز کنید و بهترین اتفاقات را رقم بزنید.

پس از بخشش احساسات خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید

اگرچه ممکن است تصور کنید که همسرتان فرد قابل اعتمادی نیست و نباید با او درددل کنید، اما این نکته را بدانید که هنوز هم بهترین فردی که می تواند احساساتتان را بشنود و بپذیرد، همسرتان است. پس خیلی شفاف و بدون زخم زبان یا آزار او، درباره احساساتتان و آسیبی که به شما وارد شده است صحبت کنید.

از دریچه چشم همسرتان به ماجرای خیانت او بنگرید

ممکن است که خیانت همسرتان برایتان مشهود باشد، اما واقعیت این است که شما دلایل او را برای انجام این خیانت نمی دانید. بهترین منبعی که می تواند درباره این موضوع اطلاعات لازم را به شما بدهد، خود همسرتان است. پس به او فرصت دهید که درباره خیانت خود توضیح دهد و دلایل او را به دور از بی احترامی، توهین و سرزنش بشنوید.

بیشتر بخوانید: چرایی خیانت زوجین به یکدیگر
از ممنوعیت رابطه جنسی برای تنبیه همسر خیانتکارتان استفاده نکنید

رابطه جنسی لازمه نگهداری شور و عشق میان زوجین است، پس از آن برای انتقام و کینه جویی های خود استفاده نکنید. محروم کردن همسر خیانتکارتان از رابطه جنسی و معاشقه تنها شما را از یکدیگر دور تر می کند. بنابراین، اگر قصدتان طلاق و پایان دادن به زندگی مشترکتان است این یک راه عملی است.



پس از بخشش خیانت همسرتان برای تغییر برنامه ریزی کنید

با همسرتان به یک تصمیم مشترک برای آینده رابطه تان برسید. اگر برایتان روشن شد که بازسازی مجدد رابطه خواسته هر دوی شماست می توانید برای آن برنامه ریزی کنید. این برنامه ریزی شبیه به یک قرار داد رسمی میان شما و همسرتان است. در این برنامه، ابهامات رابطه را از میان می برید، خواسته هایتان را صراحتا بیان می کنید و برخی مقررات جدید وضع خواهد شد.

فیلم تکراری خیانت همسرتان را متوقف کنید

چند بار و تا چه زمانی می خواهید تمامی خاطرات خیانت همسرتان را مانند یک فیلم ویدئویی تکراری مرور کنید و از آن به عنوان حربه ای بر علیه همسر خیانتکار و پشیمان خود استفاده کنید؟ این که به همسرتان اطمینان می دهید که او را بخشیده اید و در هر فرصتی خیانتش را به رخش می کشید، سودی ندارد و فقط فاصله تان را بیشتر می کند.

این بار همسرتان است که فکر می کند مورد خیانت واقع شده است. او به شما اعتماد کرده و تصور کرده که همه چیز در رابطه تان رو به بهبودی است اما رفتار شما چیز دیگری را نشان می دهد. بنابراین، سعی کنید خاطرات تلخ خیانت همسرتان را مرور نکنید تا هر دو با همکاری یکدیگر، بتوانید رابطه آسیب دیده خود را ترمیم کنید.

برای تکمیل شدن مراحل بخشش خیانت به خودتان زمان بدهید

مواجهه با خیانت همسر، بخشیدن و تصمیم گیری درباره آینده زندگی مشترکتان نیاز به زمان دارد بنابراین، تصمیم عجولانه نگیرید و بدانید که بازسازی یک رابطه، فرایند زمان بری است، صبور باشید.

حتما بخوانید: جبران خیانت همسر


مشاوره بخشیدن خیانت همسر
مشاوره در سخت ترین دوره های زندگی به کار می آید و به فردی که تحت فشار است کمک می کند تا بهترین تصمیم را اتخاذ کند. زن یا شوهری که مورد خیانت همسرش واقع شده است در یکی از سختترین برهه های زندگیش به سر می برد. در این زمان نیاز دارد که با یک فرد معتمد صحبت کرده و تا حد امکان از تصمیم گیری عجولانه و غیر منطقی پرهیز کند.

زیرا در چنین مواقعی تنها یک قدم اشتباه می تواند یک پشیمانی عظیم به بار بیاورد و آسیب خیانت را چندین برابر کند. مشاور بخشش خیانت همسر به شما کمک می کند که احساسات خود را بپذیرید و با آن ها کنار بیایید. همچنین او یاریتان می کند تا بتوانید راحت تر همسر خیانتکار خود را ببخشید. فارغ از این که او مستحق این بخشش هست یا خیر، چیزی که اهمیت دارد آرامشی است که با این بخشش، در درونتان به وجود می آید.

علاوه بر این مشاور خیانت می تواند چشم انداز دقیق تری از آینده زندگی مشترکتان را در اختیار شما قرار دهد. او شما را با تمامی مزایا و معایب ادامه زندگی و یا طلاقتان آشنا می کند، بنابراین قطعا تصمیماتتان را با بینش و آگاهی می گیرید و برای هر اتفاقی که در آینده می افتد آمادگی بیشتری خواهید داشت.

کلام آخر

خیانت پدیده ای دردناک است که هر فردی ممکن است با آن مواجه شود. در چنین شرایطی بهترین تصمیم می تواند آینده زندگی تان را نجات دهد و از اثرات مخرب خیانت بکاهد. بنابراین برای تصمیم گیری عاقلانه لازم است در درجه اول احساسات خود را کنترل کنید. بهترین روش کنترل احساسات و رهایی از عذاب، بخشش همسر خیانتکارتان است. با بخشش همسرتان و رعایت یک سری نکات می توانید از این روزهای سخت بگذرید و آینده ای بهتر را رقم بزنید.

در ادامه بخوانید: پیج اینستاگرام مشاوره جنسی و خانواده





سوالات متداول


1- بخشیدن و آشتی کردن چه تفاوتی دارند؟
بخشیدن و آشتی کردن دو مفهومی هستند که معمولا به جای هم به کار می روند اما این دو تفاوتی اساسی دارند که در متن مقاله توضیح داده شده است.




2- آیا بخشیدن خیانت همسر می تواند مفید باشد؟
بخشیدن خیانت همسر می تواند منجر به آرامش ذهنی شود و مزایایی دارد که در مقاله به آن ها اشاره شده است.




3- پس از بخشش خیانت همسر، چه اقداماتی باید انجام گیرد؟
اقداماتی از قبیل صحبت کردن با همسر و شنیدن صحبت های او، داشتن رابطه جنسی و دیگر مواردی که در مقاله بیان شده اند، می توانند برای آینده زندگی مشترک مفید باشند.

منبع : بخشیدن خیانت همسر
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rzN6
مطلب قبلی
برنامه شاد
مطلب بعدی
تجاوز جنسی چیست
نظرتان را بنویسید