STP بازاریابی چیست ؟

STP بازاریابی چیست ؟
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
آیا تاکنون در مورد STP بازاریابی ( STP Marketing ) چیزی شنیده‌اید ؟ در این مطلب به تشریح STP بازاریابی خواهیم پرداخت . با تعریف آقای فیلیپ کاتلر – واژه STP از مخفف سه کلمه تشکیل شده است : Segmentation بخش‌بندی : بخش‌بندی بازار Targeting هدف‌گیری : تفکیک لایه‌های مشتری ، بیرون کشیدن لایه مدنظر Positioning جایگاه‌یابی ( موقعیت‌یابی ) : تخصیص مزیت رقابتی مدنظر برای لایه مشتری تفکیک شده STP بازاریابی marketing هدف‌گیری targeting بخش‌بندی strategy segmenting هدف‌گیری positioning STP بازاریابی یا STP استراتژی چیست ؟ در STP بازاریابی واقعا چه کاری انجام می‌شود ؟ آقای کاتلر آن را تحت عنوان ” بخشی موثری از بازاریابی در جهت توسعه بازار ” معرفی نموده است. اگر بخواهیم آن را بیشتر باز کنیم ، ما از STP بازاریابی برای مشخص نمودن پاسخ سوالی مانند ” کدام ارزش سازمان یا برند برای چه کسی فراهم شده و یا مناسب است ” استفاده می‌نماییم که البته هدف بازاریابی نیز همین است. در کل STP خود یک ابزار برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی محسوب می‌گردد که مدیران حرفه‌ای بازاریابی از آن به درستی استفاده می‌نمایند . تیم مشاوران مدیریت ایران به عنوان مشاور ، از STP بازاریابی و با بهره‌گیری از یک نرم‌افزاری خاص ، در جهت ارائه گزارش به مدیران عامل سازمان‌ها بهره می‌برد. STP بازاریابی فقط در جهت بیان رابطه بین بازار و شرکت استفاده نمی‌شود ، بلکه در جهت ایجاد مزیت رقابتی در بازار و نیز تحلیل وضعیت این مزیت‌ها نیز بکار گرفته می‌شود.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3lwR
نظرتان را بنویسید