طراحی بروشور چه تاثیر در بازاریابی دارد؟

طراحی بروشور چه تاثیر در بازاریابی دارد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

شرکت های بزرگ و کوچک به عنوان راهی برای تبلیغ به بروشور نیاز دارند. بروشور یک روش مختصر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تشویق مردم برای خرید محصولات و خدمات می باشد. بروشور یک ابزار فروش و بازاریابی عالی و معتبر است .

یک بروشور دارای چهار هدف است

۱.اطلاعات: معمولا از بروشور برای اطلاع دادن به مشتریان خود، در مورد شرکت استفاده می شود. این اطلاعات مربوط به محصول یا خدماتی است که شرکت شما ارائه می دهد.

۲.تبلیغات: یک بروشور ابزار تبلیغاتی مهمی است که به طور قابل توجهی به شما اجازه می دهد یک یا چند محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.

۳.شناسایی: بروشور باعث می شود که شرکت شما به طور خودکار شناسایی شود و شان و اعتبار کسب و کار را نشان می‌دهد.

۴.آموزشی: بروشور، نحوه استفاده صحیح، بهره برداری و کاربرد یک موضوع خاص را به مخاطبان انتقال می دهد.

یک طراحی بروشور مانند طراحی سر رسید 1402 موفق باید نتیجه تعامل این 4 هدف باشد، در غیر این صورت موثر نخواهد بود. شاید یکی از آن ها بیشتر از دیگری برجسته باشد، اما این نباید بر طراحی بروشور تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک محصول جدید را راه اندازی کرده و تصمیم دارد که یک بروشور طراحی شده به این منظور ایجاد کند، هدفی که در بروشور شما برجسته خواهد بود، تبلیغاتی می باشد.

مزایای استفاده از بروشور

بروشور به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر دارای مزایای بسیاری است که در این بخش از مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

1- توزیع آسان بروشور

شما می توانید بروشورها را در مکان های مختلف از جمله نمایشگاه ها و فروشگاه ها قرار دهید. این امر اجازه می دهد اطلاعات مثبت و دقیق تری را به افراد بیشتری ارسال کنید و به بسیاری از مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.

2- مقرون به صرفه بودن بروشور

در مقایسه با برخی از گزینه های بازاریابی آنلاین، تقویم رومیزی ارزان  وبروشور یک طرح بازاریابی کم هزینه و سود آور است. به علاوه، شما می توانید طراحی و تولید بروشورهای خود را متناسب با بودجه انتخاب کنید. با انتخاب تیراژ مناسب می توانید قیمت بروشورها را نیز کاهش دهید.
بروشور معمولا شامل اطلاعات مربوط به کسب و کار شما است که بسیاری از اهداف مفید را دنبال می کند. با طراحی تعدادی از محصولات و خدمات در بروشور می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.
برای کسانی که به دنبال یک راهکار مقرون به صرفه و موثر برای بازاریابی کسب و کار یا محصول خود هستند، بروشور یکی از روش های تبلیغاتی مهم و موثر می باشد.

3-بروشور سازنده اعتبار کسب و کار شما

هنگامی که چشم مشتریان خود را به خواندن بروشور خود جلب می کنید، می توانید اعتماد ایجاد کنید. اکثر شرکت ها اهداف خود را در بروشور قرار می دهند. این اطلاعات به مشتریان کمک می کند تا در هنگام انتخاب و خرید شرکت شما در الویت قرار گیرد.
یک بروشور نشان می دهد که شما مایل به سرمایه گذاری در مشتریان خود هستید.
هنگامی که مشتریان می توانند در مورد چگونگی خدمات و محصولات شما مطالعه کنند، به شرکت شما اعتماد بیشتری پیدا می کنند.
بروشورها پیامی ظریف را ارسال می کنند که کسب و کار شما حرفه ای، قابل اعتماد و متعهد به کیفیت است. بسیاری از مشتریان می خواهند قبل از انجام کار با یک شرکت شاهد تجربه باشند. همچنین به همراه بروشور می توانید نام تجاری خود را به طور مستقیم در دست مشتری قرار دهید.

4- بروشور حامل اطلاعات جامع

بروشور به صاحبان شرکت ها اجازه می دهد اطلاعات زیادی را در یک فضای کوچک جمع آوری کنند و به توصیف خدمات و محصولات خود بپردازند.
یک بروشور زمانی که حرفه ای طراحی شده باشد می تواند یک سرمایه گذاری مناسب باشد و اعتبار و اهداف شرکت را بهبود بخشد در صورتی که یک بروشور ضعیف تمام اعتباراتی  را که می توانید کسب کنید از بین می برد.
بروشور در تبلیغات اهمیت بسیار بالا و نقش موثری در توسعه برند و افزایش فروش محصول دارد و صاحبان کسب وکار از آن برای معرفی محصول و برند خود درکنار سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
بروشورها در واقع اطلاعات مفید و خلاصه‌ای هستند که برای بیننده جذاب است و طراحی بروشور اگر به صورت اصولی، هدفمند و خلاقانه انجام گیرد می‌تواند شکل انتقال اطلاعات را جذاب‌تر کرده و در جذب مخاطب و جلب نظر مشتریان و ایجاد تمایل در آن‌ها به سمت محصولات و خدمات بسیار تاثیرگذار باشد و به سرعت، کسب و کار شما را به جلو هدایت کند.

طراحی کاتالوگ

چه عواملی در حرفه ای بودن طراحی یک بروشور میتواند تاثیرگذار باشد

1 – استفاده از فونت مناسب

در طراحی بروشور و طراحی تقویم دیواری سفارشی بهتر است از فونت‌های زیبا و خوانا و با سایز مناسب یعنی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک استفاده شود. دقت شود فونت استفاده شده با هدف و نوع سازمان هماهنگی داشته باشد. برای افزایش جذابیت می‌توان از فونت‌های دارای سایه روشن و درخشنده استفاده کرد.

2 – طبقه بندی اطلاعات

در طراحی بروشور توجه شود که اطلاعات مورد نظر بر اساس درجه اهمیتشان دسته بندی شده و به ترتیب در بروشور قرار گیرند.

3 – ارائه خلاقیت در طراحی بروشور

طراحی بروشور می‌تواند برخلاف قوانین از پایین به بالا یا از چپ به راست باشد، شیوه تا شدن بروشور می‌تواند نسبت به بروشورهای دیگر خلاقانه و متفاوت باشد، اگر یک شی مانند سی دی یا دی وی دی و … دارید می‌توانید آن را درون بروشور جایگذاری کنید، در طراحی بروشور از ترکیب شکل‌های هندسی مختلف استفاده کنید، برای عکس‌های روی بروشور از طرح‌های عمیق و سه بعدی استفاده کنید، از تصویر و گرافیک مناسب برای ایجاد تایپوگرافی خلاقانه استفاده کنید.

4 – تناسب طراحی بروشور با زمینه کاری

در طراحی بروشور باید میان طرح، محصول ارائه شده، زمینه کاری شرکت و مشتریان هدف شرکت تناسب و همخوانی وجود داشته باشد تا حس خوبی به افراد منتقل کند.

5 – قرار دادن فراخوان

بهتر است محتوای بروشور دعوت از مخاطبان به یک فراخوان مثلا دعوت برای بازدید از یک نمایشگاه، برنامه یا… باشد زیرا بروشور بدون فراخوان بی معنی و بی فایده است.

6 – استفاده از رنگ مناسب

رنگ‌ها یکی از عناصر جذب کننده و مهم هر بروشور هستند. استفاده از رنگ‌های زیبا و جذاب در طراحی بروشور، چشم بیننده را به خود جلب کرده و می تواند یک پل ارتباطی بین مشتریان با محصول و برند باشد.

7 – انتخاب عکس مناسب

هنگام طراحی بروشور دقت شود تا از عکس‌ها و تصاویر جذاب، خلاقانه، باکیفیت و حرفه‌ای و هماهنگ با نوع محصول یا خدمات ارائه شده، استفاده شود تا بتواند پیام محصولات و خدمات را به صورت شفاف به مخاطبان انتقال دهد. برای اینکه کار چاپ بروشور از کیفیت بالایی برخوردار باشد حتما در طراحی بروشور از عکس‌های با رزولوشن بالا استفاده کنید در این صورت عکس شما از جذابیت و جلوه بصری بهتری برخوردار خواهد بود.

8 – درج لوگو در بروشور

در طراحی بروشور حتما دقت شود که لوگوی سازمان که یک آیتم اساسی و مهم برای هر سازمان است در تمام صفحات آن در جای درست و مناسب درج گردد. لوگوی یک شرکت نماد تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت آن است.

9 – انتخاب کاغذ مناسب بروشور

انتخاب جنس کاغذ بروشور در طراحی بروشور اهمیت زیادی دارد اگر در طراحی و چاپ یک بروشور از کاغذ مناسب استفاده نشود، طرح بروشور زیبایی و جذابیتی نخواهد داشت. برای جذابیت بیشتر بروشور بهتر است از کاغذهای صاف و صیقلی استفاده شود.
برای قابل اطمینان و حرفه‌ای تر نشان دادن سازمان بهتر است از کاغذهای سنگین و ضخیم استفاده شود.

10 – رعایت اصل اختصارنویسی

نوشتن مطالب زیاد در یک بروشور جذابیتی برای مخاطب نداشته و مخاطب را گیج و خسته می‌کند. یک بروشور باید به گونه‌ای باشد که اطلاعات زیاد و مهمی را در زمان کم به مخاطب ارائه دهد. در طراحی بروشور دقت شود که مطالب اصلی و مهم به صورت خلاصه نوشته شده و از نوشتن مطالب غیرضروری خودداری کرد.

11 – رعایت اصل صداقت و درستی

هنگام نوشتن مطالب در یک بروشور برای معرفی و توصیف جزئیات محصولات و خدمات بیش از حد اغراق و زیاده‌روی نکنید. صداقت و درستی در نوشت مطالب می‌تواند باعث اعتماد مشتری به سازمان شما گردد.

12 – رعایت اصول نگارشی

رعایت اصول نگارشی، نقطه‌گذاری، ویراستاری متن، علامت گذاری متون، رعایت فاصله بین خطوط، دسته‌بندی نشانه‌ها و تیترهای مناسب در طراحی بروشور بسیار مهم است تا متن خواناتر و زیباتر شده و بیننده علاقه بیشتری به خواندن بروشور پیدا کند.

طراحی کاتالوگ

کلام آخر
شرکت تبلیعاتی جوپنزا با دارا بودن نیروهای مجرب و متخصص در بالاترین سرعت و کیفیت به چاپ بروشور مورد نظر شما به صورت تک لت، دولت یا سه لت می‌پردازد. همچنین برای افزایش جلوه طرح تبلیغاتی شما و موثرتر شدن آن از روکش‌های سلفونی یا لمینتی استفاده می‌نماید.
چاپ دیجیتال بدون محدودیت در طرح و رنگ، در تیراژ پایین باعث افزایش کیفیت و صرفه‌جوئی در هزینه‌های سازمان انجام میشود. پس با خیالی آسوده طراحی بروشور های خود را به این شرکت فوق تخصصی و حرفه ای بسپارید.


 

 

لینک مرجع https://jopenza.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ABj7
نظرتان را بنویسید