راهنمای نصب فن کویل های رایج در بازار

راهنمای نصب فن کویل های رایج در بازار
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
chiller

یکی از مهمترین نکات در نصب فن کویل به نوع خود برمی گردد. از آنجایی که فن کویل ها بسته به محل یا نحوه نصب انواع مختلفی در بازار وجود دارد و به انواع سقفی، دیواری، زمینی، روکار و توکار تقسیم می شوند، البته اولین نکته ای که برای نصب باید در نظر گرفت این است. طبقه بندی انواع .
چگونه فن کویل سقفی نصب کنیم؟
واحدهای فن کویل سه نوع یک طرفه، دو طرفه و سه طرفه هستند که این نام ها به نحوه توزیع هوا در جهات مختلف اشاره دارد. به همین دلیل، بسته به هدف و مساحت فضا، می توان آنها را کاملاً رایج و متداول در نظر گرفت. این نوع فن کویل ها در داخل سقف بوده و تابلوی فرمان آنها فقط در قسمت بیرونی سقف قابل مشاهده است.
یک فن کویل یک طرفه معمولاً روی دیوار و گوشه اتاق نزدیک در یا پنجره نصب می شود تا بتواند هوا را به یک جهت هدایت کند. اما واحدهای فن کویل چهار طرفه در وسط اتاق تعبیه شده اند تا هوای چهار طرف را تامین کنند.
برای نصب فن کویل بررسی این نکته مهم راهنمای نصب فن کویل است که آیا دو قسمت پنل و بدنه اصلی از سمت کارخانه به هم وصل شده اند و یکسان هستند یا خیر. اگر این دو به یکدیگر مرتبط باشند، نصب بسیار دشوار است و نیاز به دقت دارد. زیرا قسمت جلویی یا پانل آنها پلاستیکی و شکننده است. همچنین این قطعه به دلیل داشتن قسمت داخلی یکی از شکننده ترین و گران ترین قطعات فن کویل می باشد. به این ترتیب مهم است که فن کویل لایه به لایه از بیشترین عمق قرار گرفته و به تدریج به بالاترین سطح که گروه آن است برسد. هنگام نصب پنکه های سقفی، نصب فن کویل به صورت افقی و تراز مهم است.
نشستن در رولت گورلان پوتولوک
فن کویل های سقفی به دلیل اندازه بزرگی که دارند فضای زیادی را در سقف اشغال می کنند و امروزه تقریبا منسوخ شده اند. به این ترتیب فن کویل های سقفی توکار جایگزین شده اند که روی کابل دیوار و در نزدیک ترین نقطه به سقف قرار می گیرند و فقط پنل آن ها نمایان است.
راهنمای نصب کویل دیواری
از آنجایی که کویل پنکه دیواری روی دیوار نصب می شود، برای نصب کانال ها در داخل دیوار به تخریب کمی نیاز است.
همچنین در نصب فن کویل های دیواری باید به استحکام کافی دیوار و سطح صاف آن توجه شود در این صورت فن کویل باید در فاصله 10 سانتی متری از دیوار نصب شود. همچنین بسته به ارتفاع دیوار و فاصله کف تا سقف، فن کویل دیواری باید در نسبت مناسبی با سقف و کف نصب شود. چون گام فن کویل آنقدرها هم زیاد نیست و حدود 6 متر است. باید در مکانی مناسب با ارتفاع سقف 6 متر قرار گیرد تا بتواند نیازهای گرمایشی یا سرمایشی مردم را تامین کند. قرار دادن فن کویل دیواری در ارتفاع نامناسب می‌تواند باعث گرم شدن و خنک شدن کف یا سقف شود که تاثیری بر بقیه محیط ندارد.
چگونه یک پک فن ثابت نصب کنیم؟
پنکه کفی با استفاده از پایه ای در داخل جعبه خرید پنکه بر روی زمین نصب می شود و در پشت به دیوار متصل می شود. نصب پایه یونیت فن به این صورت انجام می شود: ابتدا محتویات داخلی فن در جای خود قرار می گیرد و سپس کابینت فن به بقیه آن متصل می شود. کیت‌های فن کف معمولاً زمانی استفاده می‌شوند که محدودیت‌هایی برای نصب سایر فن‌ها وجود داشته باشد، مانند سقف‌های کاذب که نمی‌توانند از ریل‌های پنکه سقفی پشتیبانی کنند. پس از همه، به یک روش، مدل دستگاه روی زمین قرار می گیرد و بخشی از اتاق را اشغال می کند. اما با وجود همه اینها، دستگاه فن زمینی با روش نصب آسان متمایز می شود و بنابراین دارای مزایایی است.
توجه به زهکشی فن کویل یکی از مشکلات مهم نصب است
حذف آب ناشی از تراکم یا تراکم روی فن کویل یکی از اصول استفاده بهینه از فن کویل است. این آب جدا از تاثیر بر عملکرد فن کویل، بر سلامت افرادی که در معرض هوای فن کویل هستند نیز تاثیر می گذارد.
بنابراین تجمع این آب محل تکثیر میکروب ها را فراهم می کند و این میکروب ها از طریق گردش هوای فن وارد محیط اتاق و فضا شده و در نهایت وارد دستگاه تنفسی افراد می شوند. همچنین تجمع این آب باعث آسیب فیزیکی به دیوارها، سقف ها و یا کف و متعاقباً آسیب فیزیکی می شود. از نظر سلامت و عملکرد خود دستگاه، تجمع این آب باعث کاهش کیفیت هوای تولید شده توسط لوله فن و خوردگی برخی از قسمت های لوله فن می شود. به همین دلیل در هنگام نصب باید لوله تخلیه برای تخلیه این آب در نظر گرفته شود. این آب در ظرف تخلیه جمع می‌شود و می‌تواند باعث تخلیه شود یا باید به داخل زهکش پمپ شود.
برای نصب این لوله باید لبه و انتهای آن را برای زهکشی باز کنید. به طور طبیعی، بهتر است هنگام نصب کویل گرمایش، عملکرد این لوله را برای زهکشی آب آزمایش کنید.
دستورالعمل های عمومی برای ایمنی نصب فن کویل
کنوکتور فن دستگاه پیچیده ای نیست، اما نصب باید به درستی انجام شود تا در طول استفاده و در طول زمان از مشکلات جزئی یا عمده جلوگیری شود. هنگام نصب کنترلر فن باید نکات زیر را رعایت کرد.
رعایت فاصله ایمنی: رعایت فاصله حداقل یک متری بین کنوکتور فن و سایر وسایل ضروری است. هیچ جسمی نباید گردش هوای ورودی و خروجی کنوکتور فن را مسدود کند.
بدون مانع برای جریان هوای فن کویل در گردش: این مورد مشابه مورد قبلی است و بر عدم وجود جسم فیزیکی به عنوان مانعی برای گردش هوا تأکید می کند.
از خشک کن و حرارت مستقیم، حتی نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
از مناطق مرطوب یا قرار گرفتن در معرض مستقیم آب خودداری کنید.
ولتاژ منبع تغذیه موجود را با ولتاژ منبع تغذیه دستگاه مربوطه بررسی کنید.
قبل از نصب، سلامت فن را بررسی کنید.
لوله را به روش صحیح خم کنید و از شکستن آن جلوگیری کنید.
تست های عملکرد و بازرسی برای نشت آب.

نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر