معدل لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

معدل لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

معدل لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ یکی از نگرانی های داوطلبان متقاضی ثبت نام کاردانی و کارشناسی این دانشگاه می باشد. متقاضیان پذیرش سال جاری دقت داشته باشند هیچ حداقل معدلی برای ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه های علمی کاربردی سال 1400 تعیین نشده است.

 

تمامی رشته های ارائه شده در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های علمی کاربردی سراسری کشور بصورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند. منظور از پذیرش با سوابق تحصیلی در نظر گیری معدل مقطع قبلی داوطلب به عنوان ملاک سنجش وی نسبت به سایر داوطلبان می باشد.

با توجه به اهمیت معدل داوطلبان برای پذیرش در رشته های بدون آزمون ارائه شده در مقطع کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته، برخی از داوطلبانی با معدل پایین تر یا متقاضی رشته و دانشگاه های بالاتر نگران این هستند که آیا حداقل معدل لازم برای قبولی دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ را دارند یا نه؟

در راستای اطلاع رسانی هر چه دقیق تر به داوطلبان و ارائه توضیحات تکمیل در خصوص ملاک پذیرش رشته های بدون آزمون دانشگاه های علمی کاربردی در ادامه این مقاله حداقل معدل لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 و تاثیر معدل برای قبولی در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را ارائه داده ایم.

 

حداقل معدل لازم برای قبولی دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

دانشگاه های علمی کاربردی هیچ پذیرشی از طریق کنکور سراسری یا کنکور کاردانی و کاردانی به کارشناسی نداشته و تنها به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرند. پذیرش تمامی رشته محل های ورودی مهر و بهمن سال 1400 دانشگاه های علمی کاربردی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان متقاضی این دانشگاه می باشد.

 

سوابق تحصیلی موثر در قبولی داوطلبان متقاضی رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی مهر یا بهمن مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) سال ۱۴۰۰ به شرح زیر می باشد:

 

معدل مقطع قبلی داوطلب

رشته تحصیلی مقطع قبلی

نظام تحصیلی و سال فارغ التصحیلی مقطع داوطلب

 

هر یک از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی سال 1400 با توجه به رشته و سال فارغ التحصیلی بر اساس معدل وارد شده در فرم ثبت نامی این دوره نسبت به سایر متقاضیان رشته محل های انتخابی سنجیده می شوند که در صورت بالا بودن معدل داوطلب نسب به سایر متقاضیان به عنوان پذیرفته شده نهایی آن رشته محل معرفی می شود.

 

متقاضیانی که معدل آنها پایین بوده، قصد تغییر رشته در مقطع کاردانی یا کارشناسی را داشته و یا می خواهند رشته های پر طرفدار با ظرفیت های کمتر انتخاب کنند نگران این هستند که آیا می توانند در این رشته های ثبت نام کنند؟ آیا معدل لازم برای ثبت نام این دانشگاه ها را دارند؟

 

در پاسخ به این سوالات داوطلبان باید گفت که هیچ گونه حداقل معدلی برای ثبت نام یا پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی مقاطع کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته ورودی مهر یا بهمن ماهه سال ۱۴۰۰ تعیین یا تعریف نشده است.

 

 

حداقل معدلی برای رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 وجود ندارد. داوطلبان با هر معدلی می توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور ورودی مهر یا بهمن دانشگاه های علمی کاربردی اقدام کنند.

 

داوطلبان در صورتی که شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام و پذیرش در مقطع مورد نظر در دانشگاه های علمی کاربردی را داشته و می خواهند برای ثبت نام پذیرش سال 1400 اقدام کنند، می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی سال جاری مطلع شوند.

حتما بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

 

تاثیر معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

در وهله اول باید به این موضوع اشاره کرد که شاید هیچ حداقل معدلی برای رشته های بدون کنکور کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی مهر و بهمن سال 1400 تعریف نشده است، اما در هر صورت معدل مقطع قبلی داوطلبان ملاک قبولی آنها می باشد.

 

در واقع داوطلبان متقاضی هر رشته محل بدون آزمون دانشگاه های علمی کاربردی، بر اساس معدل طبقه بندی می شوند و با توجه به ظرفیت مورد پذیرش، بالاترین معدل ها به اندازه این تعداد به عنوان پذیرفته شده نهایی رشته های بدون کنکور علمی کاربردی معرفی می شوند.

 

معدلی که به عنوان ملاک سنجش متقاضیان هر مقطع در نظر گرفته می شود با معدل ملاک مقطع دیگر متفاوت است. در ادامه مدارک تحصیلی مورد پذیرش و معدل ملاک پذیرش دارندگان هر مدرک را بر اساس مندرجات دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ارائه داده ایم.

 

مقطع مورد نظرمدارک تحصیلی مورد پذیرشمعدل مورد پذیرش
کاردانیدیپلم نظام قدیم 4 ساله رشته های نظری، کاردانش، فنی حرفه ای و هنرستانمعدل کل دیپلم
دیپلم نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی رشته های نظری، کاردانش، فنی حرفه ای و هنرستان
دیپلم نظام جدید رشته های نظری، کاردانش، فنی حرفه ای و هنرستان
کارشناسیمدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشتمعدل کل کاردانی

 

داوطلبانی که هنگام ثبت نام پذیرش ورودی مهر و یا بهمن دانشجوی ترم آخر کاردانی یا دانش آموز سال آخر بوده و تا موعد مقرر فارغ التحصیل می شوند اما به دلیل عدم برگزاری امتحانات، معدل کل آنها مشخص نیست باید آخرین معدل کلی که که تا به الان داشته اند را در هنگام ثبت نام وارد کنند و فرم تاییدیه معدل خود را به مدرسه یا دانشگاه ارائه دهند تا معدل وارد شده را تایید و گواهی را امضا کنند.

 

داوطلبانی که شامل سهمیه ایثارگران و یا رزمندگان هستند، می توانند با کسب حدنصاب تعیین شده در سهمیه خود سنجیده شده و پذیرفته شوند. علاقه مندان به ثبت نام سال جاری که شامل سهمیه هستند می توانند با مطالعه مقاله زیر از سهمیه های موثر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی 1400 مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: تاثیر سهمیه در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

 

 

 

مشاوره شرط معدل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی ۱۴۰۰

دانشگاه های علمی کاربردی به دلیل داشتن تعداد زیاد واحدهای آموزشی در سراسر کشور، تنوع رشته های تحصیلی ارائه شده، پذیرش بدون آزمون و برخی سهمیه های خاص مانند سهمیه شاغل جزو دانشگاه های پر متقاضی هستند. البته مناسب و معقول بودن شهریه دانشگاه علمی کاربردی نیز یکی دیگر از مهم ترین عوامل موثر در پر طرفدار بودن این دانشگاه ها می باشد.

 

اما این پر طرفدار بودن این دانشگاه ها دلیلی بر سخت بودن پذیرش در این دانشگاه نمی باشد بلکه بالعکس ظرفیت بالای پذیرش، تنوع رشته ها و تعداد بالای دانشگاه ها سبب شده که داوطلبان با معدل های پایین تر نیز بتوانند در رشته محل های خوب این دانشگاه ها قبول شوند.

 

البته بدیهی است که متقاضیان هر چقدر معدل بالاتری داشته باشند امکان قبولی آنها در رشته محل مورد نظر بالاتر است. البته در نهایت معدل سایر متقاضیان رشته محل مورد نظر است که سرنوشت قبولی هر داوطلب را در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی 1400 مشخص می کند.

 

با توجه به اینکه معدل داوطلبان ملاک عمل سنجش داوطلبان در پذیرش این دانشگاه بوده، داوطلبان باید معدل خود را بصورت دقیق وارد کنند چرا که در صورت مشاهده هر گونه مغایرت، داوطلب به عنوان متخلف شناخته شده و از ثبت نام نهایی وی در دانشگاه اجتناب می شود.

 

داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی ۱۴۰۰ می توانند قبل از اقدام به ثبت نام نخست مدارک مورد نیاز خود را آماده کنند تا سرعت ثبت نام خود را بالا برده و امکان بروز هر گونه خطا یا مغایرت در وارد کردن اطلاعات را کاهش دهند. متقاضیان می توانند با مطالعه مقاله زیر از اطلاعات و مدارک مورد نیاز ثبت نام این دانشگاه مطلع شوند.

در ادامه بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

 

 

داوطلبانی که پس از مطالعه مقاله معدل لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ سوالی در خصوص شرط معدل ثبت نام کاردانی یا کارشناسی این دانشگاه دارند، می توانند از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنند.

 

همچنین متقاضیان قبولی بدون آزمون مقاطع کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های علمی کاربردی ورودی مهر و بهمن سال 1400 می توانند با عضویت در کانال تلگرام و دنبال کردن صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا از آخرین اخبار و اطلاعیه های ثبت نام این دانشگاه و سایر دانشگاه های بدون کنکور مطلع شوند.

 

 

آخرین اخبار مرتبط با معدل لازم برای قبولی دانشگاه علمی کاربردی

 

23 آذر 1400

برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی و قبولی در این دانشگاه معدل مشخصی در نظر گرفته نشده و تمامی افرد واجد شرایط می توانند از طریق سایت سنجش اقدام به ثبت نام نمایند.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ معدل ملاک برای ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی کدام است؟

✔️ معدل ملاک برای قبولی رشته های بدون کنکور کاردانی و کارشناسی متفاوت است که معدل مورد نیاز هر مقطع به تفکیک در این مقاله ارائه شده است.



 

2- ✔️ حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد به چه میزان است؟

✔️ همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، حداقل معدلی برای ثبت نام و ورود به رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تعیین نشده است.



 

3- ✔️ کدام رشته های دانشگاه علمی کاربردی بصورت بدون کنکور ارائه می شود؟

✔️ همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، ثبت نام تمامی رشته های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی بصورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می باشد

منبع : معدل لازم برای رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RpNR
نظرتان را بنویسید