راهنمای تاثیرات معدل و سوابق تحصیلی در کنکور

راهنمای تاثیرات معدل و سوابق تحصیلی در کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل
تاثیر معدل در کنکور به صورت 30 درصد و مثبت اعمال می شود یعنی اگر داوطلبی نمرات خوبی داشته باشد ، تاثیر مثبت آن را در کارنامه کنکور خواهد دید و اگر نمرات پایینی داشته باشد ، هیچ تاثیر منفی لحاظ نمی شود.

اما دانش آموزان دارای نمرات پایین که می خواهند هر طور شده از تاثیر مثبت دیپلم و سوابق تحصیلی بهره مند شوند ، می توانند با ارائه مدارک ثبت نام ترمیم معدل اقدام نمایند.
متقاضیان جهت ارائه مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل ، باید به اداره آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنند و درخواستی مبنی بر شرکت در طرح ترمیم معدل ثبت نمایند. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر هستند :
شناسامه
کارت ملی
مدرک دیپلم
ریز نمرات دیپلم
رسید پرداخت هزینه ثبت نام
داوطلبان باید در زمان ثبت نام ترمیم معدل ، هزینه ای را به آموزش و پرورش پرداخت نمایند و این مبلغ بر اساس تعداد دروس و تعداد واحد های درسی و هم چنین نوع دروس متغیر می باشد. برای هر درس باید هزینه مشخصی پرداخت شود که مقدارش توسط اداره کل آموزش و پرورش استان ها مشخص می شود ، برای دروسی که تعداد واحد بیشتری دارند باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. (میانگین هزینه برای هر درس 20 هزار تومان است)

توجه داشته باشید که فقط می توانید در منطقه آموزشی یعنی سهمیه مناطق 1 یا 2 یا 3 که فارغ التحصیل شده اید ، در امتحانات ترمیم نمره و معدل شرکت کنید مثلا اگر از منطقه 2 فارغ التحصیل شده اید ، فقط در شهرهای منطقه 2 مجاز به شرکت در آزمون هستید.
جزئیات برگزاری آزمون ترمیم معدل
پس از ارائه مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل ، زمان و محل برگزاری آزمون توسط آموزش و پرورش به اطلاع داوطلبان می رسد و باید در زمان تعیین شده ، در حوزه امتحانی حضور داشت. معمولا محل برگزاری آزمون های ترمیم نمره ، مدارس بزرگسال می باشد و منابع امتحانی نیز همان دروس و کتاب های درسی سال دوزادهم برای داوطلبان نظام جدید و سال سوم دبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/10kV
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر