برای گرفتن دیپلم چند سال باید درس خواند؟

برای گرفتن دیپلم چند سال باید درس خواند؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

شاید معدل کل دیپلم چیست سوال ذهنی شما نیز باشد ، در کارنامه نهایی که برای دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید یا دانش آموزان سال سوم دبیرستان نظام قدیم ارائه می شود ، دو نوع معدل درج شده است ، یکی معدل کتبی که مربوط به امتحانات نهایی است و یکی معدل کل که میانگینی از معدل سه آخر دوره دوم متوسطه می باشد. دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه که ثبت نام کنکور سراسری را انجام می دهند سوالی برایشان پیش می آید که منظور از معدل کل چیست و سازمان سنجش کدام معدل را برای بررسی سوابق تحصیلی ملاک قرار می دهد ؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید تا پاسخ سوالتان را بیابید.
در سال سرنوشت ساز خود با اطلاعات غلط ریسک نکنید ، از کارشناسان مجرب ما در هر زمینه مرتبط کنکور مشاوره بخواهید:

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آنچه در این مطلب میخوانید :

1 معدل کل دیپلم چیست
1.1 مراحل محاسبه معدل کل
2 معدل کتبی نهایی چیست
3 برای کنکور کدام معدل مهم تر است
4 شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل کل دیپلم چیست
5 معدل تاثیر گذار برای دانشگاه فرهنگیان
6 معدل تاثیر گذار برای قبولی در سایر دانشگاه ها
7 معدل کل دیپلم لازم برای پذیرش برای اساس سوابق تحصیلی
7.1 سوالات متداول
معدل کل دیپلم چیست
معدل کل دیپلم عبارت است میانگین نمرات سه سال آخر دوره دوم متوسطه که برای دانش آموزان نظام جدید پایه های تحصیلی دهم ، یازدهم و دوازدهم و برای دانش آموزان نظام قدیم پایه های اول ، دوم و سوم دبیرستان مد نظر قرار می گیرد. در محاسبه معدل کل ، تعداد واحد هر یک از دروس نیز اعمال می شود و با ضرب کردن نمره هر درس در تعداد واحد آن و سپس جمع تمام نمرات و تقسیم بر تعداد واحد های درسی ، معدل کل دیپلم به دست می آید.
مراحل محاسبه معدل کل
نمره قبولی هر درس را در تعداد واحد آن ضرب کنید.
نمرات حاصل را جمع کنید.
مجموع نمرات را بر تعداد واحد های درسی تقسیم کنید.
فرضا دانش آموزی در دروس مختلف نمرات زیر را داشته است :
دین و زندگی 1 ، 4 واحدی : 18/50
زبان فارسی 1 ، 2 واحدی : 17/75
عربی 1 ، 2 واحدی: 16/25
فیزیک 1 ، 2 واحدی : 20
شیمی 1 ، 2 واحدی : 20
فرمول محاسبه معدل کل دیپلم چیست ؟ برای محاسبه معدل کل نمرات فوق به ترتیب زیر عمل می کنیم :
18/50 = 12 ÷ (2×20) +(2*20) + (2×16/25) + (2×17/75) + ( 4×18/50 )

بنابراین در محاسبه معدل ، تاثیر هر درس بر اساس تعداد واحد های همان درس است و اگر در درسی که واحد بیشتری دارد ، نمره پایینی کسب کنید به همان نسبت معدلتان پایین تر می شود در واقع دو درس با واحد های مختلف ولی نمرات یکسان ، تاثیر برابری در معدل کل شما ندارد زیرا واحدهای مختلفی دارند.
معدل کتبی نهایی چیست
معدل کتبی نهایی فقط معدل امتحانات نهایی است که به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود. در محاسبه معدل کتبی فقط دروسی در نظر گرفته می شود که امتحان آن را به صورت نهایی شرکت کرده اید و فقط مربوط به سال دوازدهم دانش آموزان نظام جدید و سال سوم دبیرستان دانش آموزان نظام قدیم است.معدل کل دیپلم چیست ؟ تاثیر معدل در کنکور 1401 برای هر دو دسته از داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید به صورت 30 درصد مثبت است یعنی یا به صورت مثبت اعمال می شود و یا اثر منفی ندارد. برای داوطلبان نظام قدیم ، 30 درصد ترکیبی از 25 درصد معدل کتبی دیپلم و 5 درصد معدل پیش دانشگاهی است و همچنین برای داوطلبان نظام جدید ، 30 درصد مربوط به معدل کتبی نهایی سال دوازدهم می باشد.
بنابراین باید در فرم ثبت نام کنکور سراسری ، معدل کتبی خود را دقیق درج کنید و این معدل جهت بررسی سوابق تحصیلی شما ملاک قرار می گیرد.
البته دانش آموزانی که معدل پایینی دارند می توانند در طرح ترمیم معدل شرکت کنند و با ارتقا نمرات ، از تاثیر مثبت آن ها در کنکور سراسری و همچنین ورود به دانشگاه های خاص مثل دانشگاه فرهنگیان بهره مند شوند. برای اطلاع از اینکه شرایط ترمیم معدل کل و معدل کتبی دیپلم چیست ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی دریافت کنید.
شرایط شرکت در طرح ترمیم معدل کل دیپلم چیست
ثبت نام ترمیم معدل دیپلم را فقط از داوطلبانی که پس از سال 84 دیپلم خود را دریافت کرده اند ، می توانند انجام دهند. همچنین ترمیم نمرات فقط برای دروس سال سوم دبیرستان یا سال دوازدهم امکان پذیر است و نمرات سال پیش دانشگاهی قابل ارتقا نیست. پس از ارائه مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل ، زمانبندی و جزئیات برگزاری امتحانات ترمیم معدل به داوطلبان اطلاع رسانی می شود که معمولا محل برگزاری آزمون ، در مدارس بزرگسال نی باشد.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9k0Y
نظرتان را بنویسید