آنچه که باید دانش آموزان درباره امتحانات خاص بدانند

آنچه که باید دانش آموزان درباره امتحانات خاص  بدانند
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

المپیاد علمی دانش آموزی برای رشته های شیمی ، فیزیک ، ریاضی ، کامپیوتر ، ادبی ، جغرافیا و … برگزار می شود و دانش آموزانی که از شرایط لازم برخوردار هستند ، می توانند در المپیاد یک یا چند رشته شرکت نمایند. شرایط شرکت در المپیاد دانش آموزی شامل شرایط عمومی و اختصاصی به شرح موارد زیر می باشند :

شرایط عمومی
ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی را فقط دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه های تحصیلی دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه می توانند انجام دهند.
دانش آموزانی که شرایط عمومی و اختصاصی المپیاد را دارند ، می توانند در بیش از یک المپیاد شرکت کنند.
دانش آموزان پایه دهم در صورت شرکت در المپیاد ادبی و فیزیک ، حضور آنها در این المپیاد ها به صورت آزمایشی است و امکان ورود به دوره آموزشی تابستان را ندارند.
دانش آموزان پایه دهم که در المپیاد سال قبل حضور داشته اند و مدال برنز رشته کامپیوتر را کسب کرده اند ، برای شرکت در المپیاد های امسال باید مجددا نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
دانش آموزان پایه دهم که در المپیاد سال قبل مدال برنز و نقره رشته های به جزو کامپیوتر را کسب کرده اند ، می بایست برای شرکت در المپیاد های امسال باید مجددا نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
شرایط اختصاصی المپیاد ریاضی
المپیاد ریاضی برای دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم تمام رشته های تحصیلی برگزار می شوند.
از میان تمام دانش آموزانی که در المپیاد ریاضی شرکت می کنند ، 600 نفر وارد مرحله دوم می باشند. همچنین به 900 نفر از دانش آموزان پایه دهم فرصت داده می شود که به صورت ازمایشی در آزمون تشریحی مرحله دوم شرکت کنند ولی مجاز به شرکت در دوره آموزشی تابستان نیستند.
دانش آموزانی که موفق به دریافت مدال طلای المپیاد ریاضی شوند ، می توانند وارد رشته های پزشکی دانشگاه شوند.
دانش آموزانی که در المپیاد ریاضی مدال طلا به دست آورند ، از شرکت در آزمون سراسری زیر گروه مربوطه معاف می شوند.
احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام المپیاد دانش آموزی متوسطه دوم 1400 - زمان و راهنمای کامل ثبت نام
شرایط اختصاصی المپیاد ادبی
منتخبین المپیاد ادبی ، از شرکت در کنکور سراسری زیر گروه مربوطه معاف هستند و می توانند وارد رشته مورد علاقه خود در دانشگاه شوند.
برگزیدگان المپیاد ادبی می توانند در کنار کنکور انسانی ، رشته های هنر را نیز انتخاب کنند.
شرایط اختصاصی المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی 
برگزیدگان المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و دانش آموزانی که مدال طلا ، نقره و برنز سایر رشته ها را سال قبل دریافت کرده اند ، اگر متقاضی  ثبت‌ نام المپیاد سلول‌ های بنیادی و پزشکی بازساختی سال جاری باشند ، باید در تمامی مراحل مختلف المپیاد شرکت نمایند.
برگزدیدگان المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در صورت قبولی در رشته های مرتبط با المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ، از امتیاز شرکت در کارگاه های آموزشی ، تندیس ، جوایز نقدی و کمک هزینه های پژوهشی بهره مند می شوند.
اگر المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به صورت بین المللی برگزار شود ، اعضای تیم ملی ایران از میان منتخبین طلای کشوری انتخاب می شوند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p4Wp
نظرتان را بنویسید