قبل از اقدام به بهتر کردن معدل خود بخوانید

قبل از اقدام به بهتر کردن معدل خود بخوانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

ترمیم معدل چیست ؟
همانطور که اطلاع دارید، علاوه بر عملکرد داوطلب در کنکور سراسری ، سوابق تحصیلی او نیز در قبولی نهایی او در دانشگاه اهمیت دارد. این موضوع سبب نگرانی دسته ای از دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری شده است که معدل پایینی دارند.

خوشبختانه آموزش و پرورش برای داوطلبان کنکور سراسری با معدل پایین ، راه حل استفاده از ترمیم معدل را پیشنهاد می کند. مطابق با این توضیحات داوطلبانی که معدل پایینی دارند ؛ می توانند در امتحانات ترميم معدل شرکت کنند و سوابق تحصیلی خود را بهبود ببخشند. هر فرد در طول دوران تحصیل خود مجاز است یکبار در امتحانات ترمیم معدل شرکت کند اما در انتخاب تعداد دروس محدودیتی ندارد.

در این رابطه بخوانید : ترمیم نمره نظام جدید – امکان ترمیم نمرات دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید

اهمیت ترمیم معدل برای کنکور 1402 چیست ؟
اهمیت ترميم معدل در این است که داوطلبان کنکور سراسری که دارای معدل دیپلم پایینی هستند ، می توانند در فرصتی که در اختیارشان قرار داده می شود ؛ مجدد در امتحانات نهایی شرکت کنند و با کسب نمرات بالاتر معدل خود را بهبود دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  ترمیم معدل کارشناسی پیام نور - شرایط جدید ترمیم معدل کارشناسی پیام نور
متقاضیان می توانند برای ترمیم معدل فقط در امتحانات دروسی شرکت کنند که نمره خوبی در آن ها کسب نکرده اند. پس از شرکت در امتحانات ترميم معدل ، نمرات جدید به عنوان سوابق تحصیلی داوطلب در نظر گرفته می شود ولی در کارنامه او درج نمی گردد.

در نهایت داوطلبی که اقدام به ترميم معدل کرده است ، می تواند کد رشته محل هایی از کنکور سراسری را که دارای شرط معدل هستند همچون دانشگاه فرهنگیان را نیز انتخاب کند. به عبارت کلی تر ترمیم معدل دیپلم ، شانس قبولی داوطلب را در کنکور سراسری افزایش می دهد. البته لازم است بدانید اگر داوطلبی در امتحانات ترمیم معدل شرکت کند اما نمرات جدید او کم تر از نمرات قبلیش باشد ، نمره بالاتر برای او لحاظ می گردد.

در این رابطه بخوانید : ترمیم معدل برای خارج از کشور

افراد مجاز برای شرکت در ترميم معدل دیپلم
کاربرد ترميم معدل فقط برای داوطلبانی است که قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند و یا در رشته های ارائه شده بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنند ؛ می باشد. شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال ایجاد شود که چه کسانی مجاز به استفاده از قانون ترميم معدل هستند. به طور کلی سه دسته از دانش آموزان به شرح موارد زیر مجاز هستند در امتحانات ترميم معدل شرکت کنند:

دسته اول : فارغ التحصیلان با مدرک دیپلم رشته های نظری شامل ریاضی ، تجربی و انسانی پس از سال 84
دسته دوم : فارغ التحصیلان با مدرک پیش دانشگاهی پس از سال 91
دسته سوم : فارغ التحصیلان نظام جدید 6-3-3 با مدرک دیپلم پس از سال 98
احتمالا این را هم بپسندید  ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان 1402 - راهنمای کامل ترمیم معدل دانشگاه فرهنگیان
مطابق با این توضیحات ، دارندگان دیپلم نظام قدیم قبل از سال 84 و فارغ التحصیلان با مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش ، مشمول سوابق تحصیلی نیستند و به همین دلیل نمی توانند در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/PRG1
نظرتان را بنویسید