بهترین روش برنامه ریزی درسی چیست؟

بهترین روش برنامه ریزی درسی چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

بهترین روش برنامه ریزی درسی ترکیبی است که خیلی از دانش آموزان زمانی به جستجو درباره آن می پردازند که حس می کنند در نحوه درس خواندن و نتیجه خوب گرفتن حسابی گیج شده اند. اصولا هیچ محصلی وجود ندارد که از ابتدای درس خواندنش احساس نیاز به برنامه ریزی درسی را درک کرده باشد و از آن استفاده نماید.
اگر در سال کنکور باشید نیاز به برنامه ریزی قطعا بیشتر از هر سالی احساس می شود. بی برنامگی و شلوغ درس خواندن می تواند بیش از هر چیزی در سال کنکور شما را از رقیبانتان عقب بیاندازد.
همچنین استفاده از برنامه ریزی درسی تحصیلی که مناسب اوضاع درسی ، شرایط محیطی و استعداد های شما نباشد و برای فرد دیگری طراحی شده باشد می تواند به همین میزان به موفقیت درسی شما آسیب بزند.
پس چیزی که باید بدانید این است که مشاور درسی شما و یا هر فردی که در طراحی برنامه ریزی درسی شما را راهنمایی می کند باید تمامی شرایط اعم از برنامه روزانه ، شرایط محیطی و خانوادگی ، توانمندی جسمی و فکری ، سطح علمی و بسیاری از فاکتور ها را برای شخص شما در نظر بگیرد.تا به این جای تحصیل تان شاید بارها و بارها از برنامه ریزی درسی که مشاور مدرسه تان ، یکی از دبیرانتان و یا حتی یکی از دوستان و هم کلاسی های موفقتان به شما داده تا چند روزی استفاده کردید. احتمالا هم بعد از چند روز رهایش کردید و به درس خواندن برای امتحانات نوک بینی تان اکتفا نموده اید و یا تا مدت نسبتا زیادی از برنامه ریزی درسی مذکور استفاده کرده اید ولی نتیجه ای نگرفته اید.
خوب می دانیم در این حالت احساس ضعیف بودن و ناتوان بودن به شما دست داده است. چرا که دیگری توانسته از همین برنامه ریزی درسی استفاده کند و نتیجه بگیرد ولی شما نتوانسته اید. دل زده نشوید شما برنامه ریزی درسی را که مناسب شما نبوده را دریافت کرده اید. پس تعجبی ندارد که نتوانید به آن برسید.
یک نکته دیگر : برنامه ریزی کنکور شامل دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت می باشد. در بخش بلند مدت که اکثر کنکوری ها در آن تبحر خاصی دارند ، مشخص می شود که مثلا تا آخر تابستان کدام درس ها را به اصطلاح خوانده و جمع بندی شوند و تا آخر پاییز کدام ها را و احتمالا برنامه می ریزید که تا عید تمامی درس ها را دوبار خوانده شود  و بعد از عید سراغ دوره سوم بروید.
اما اتفاقی که در اکثر مواقع می افتد چیز دیگریست. می بینید عید شده و هنوز به دور اول هم نرسیدید. چه اتفاقی افتاده؟

پاسخ این سوال نداشتن و یا استفاده نادرست از برنامه ریزی درسی کوتاه مدت (یا برنامه ریزی هفتگی ) برای رسیدن به هدف بلند مدت شماست.
مرتبط بخوانید : برنامه ریزی کنکور تجربی / بهترین برنامه ریزی برای کنکور تجربی امسال

آیا می توانم خودم برنامه ریزی هفتگی برای کنکور انجام دهم؟
برنامه ریزی درسی

پاسخ مثبت است. حالا که فهمیدید مشکل کجای کار است ما به شما روش برنامه ریزی درسی کوتاه مدت و یا برنامه ریزی هفتگی برای کنکور را آموزش می دهیم.
با این روش ساده نه تنها شما می توانید خودتان برای برنامه ریزی درسی انجام دهید بلکه می توانید اطمینان حاصل کنید که به این برنامه می رسید و مطمئن باشید که با رسیدن به این برنامه می توانید به موفقیت در قدم های کوتاه سال کنکور که همان آزمون های آزمایشی هستند دست پیدا کنید.
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kG1N
نظرتان را بنویسید