پذیرش دانشجو لیسانس به پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی 1400

پذیرش دانشجو لیسانس به پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دکتر محمد مهدی صدوقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی از برنامه‌ های جدید جهت ارتقای کیفیت آموزش از آمادگی دانشگاه برای اجرای طرح پذیرش دانشجوی پزشکی از دوره لیسانس خبر داد و گفت : آمادگی دانشگاه برای اجرای طرح لیسانس به پزشکی به صورت رسمی به وزارت بهداشت اعلام شده و لذا از سال آینده 20 درصد از دانشجویان پزشکی دانشگاه از شیوه پذیرش دانشجو از مقطع لیسانس در دانشگاه پذیرفته می‌ شود .

وی همچنین با اشاره به برخی از انتقادات دانشجویی نسبت به سیستم رفورم آموزش پزشکی ، گفت : اجرای این طرح که به عنوان ماموریت وزارت بهداشت بیش از 10 سال در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجرا شد ، از حدود یک سال و نیم گذشته و به دنبال ابلاغیه شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت مبنی بر اجرای روند جدید آموزشی به دانشگاه‌ها ؛ به طور رسمی متوقف شده و آموزش پزشکی دانشگاه به شیوه متمرکز وزارت بهداشت اجرا می‌شود .

وی با بیان اینکه البته تغییر یکباره سیستم آموزشی تا حدودی سخت بود ، گفت : در حال حاضر ترم سوم برنامه جدید در حال اجراست و دانشجویان سیستم رفورم نیز در حال گذراندن دوره‌های خود و اتمام آن هستند .
تقویت زیرساخت‌ های آموزش مجازی


وی همچنین در رابطه با ارایه آموزش‌های مجازی از سال گذشته و به دنبال شیوع کرونا ، با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از نواقص آموزش مجازی تا حدود زیادی برطرف شده است ، گفت : زیرساخت آموزش مجازی دانشگاه در روزهای اول بسیار ضعیف بود ولی از همان ابتدا در جهت رفع نواقص و فراهم آوری بسترهای مربوطه اقدام شد و هم اکنون در بین دانشگاه‌ های علوم پزشکی رتبه بالا و قابل قبولی داریم .

وی با بیان اینکه تقریباً کلیه دروس رشته‌ های علوم پایه توسط اساتید در سامانه نوید دانشگاه و با همکاری دانشگاه مجازی وزارت بهداشت بارگذاری شده است ، گفت : همچنین از اواسط ترم گذشته بستر ارتباط تعاملی اساتید با دانشجویان فراهم شده و هم اکنون علاوه بر ارایه محتواها در قالب پاورپوینت و pdf، فعالیت‌ های تعاملی مانند پرسش و پاسخ و حل تمرین بین استاد و دانشجو در بستر ادوب کانکت اجرا می‌ شود ، در همین راستا بر اساس مصوبه شورای آموزش دانشگاه باید بستری فراهم شود که حداقل 50 درصد کلاس‌ ها به صورت تعاملی و دوطرفه برگزار شود .

دکتر صدوقی با اشاره به ارتباط و تعامل خوب معاونت آموزشی با دانشجویان و نمایندگان دانشجویی ، با تاکید بر اینکه مسئول باید با دانشجو و بدنه دانشگاه در ارتباط باشد ، گفت : در این رابطه جلسات متعددی با نمایندگان دانشجویان جهت دریافت بازخورد فعالیت‌ ها و رفع نواقص موجود برگزار شده و همچنین به صورت منظم با روسای دانشکده‌ ها و مدیران گروه‌های آموزشی جلساتی با محوریت آموزش مجازی و بررسی فیدبک‌های دانشجویان برگزار می‌ شود .
شیوه نامه امتحانات مجازی در حال تدوین است


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره انتقاد دانشجویان مبنی بر نبود شیوه نامه مدون و مشخص برای آموزش و امتحانات مجازی ، گفت : کلیات امتحانات مجازی در شورای آموزش دانشگاه تصویب شده و جزییات شیوه‌ نامه نیز از سوی مدیریت امور آموزشی دانشگاه با همکاری دانشکده آموزش پزشکی در حال جمع آوری و تدوین است ، البته قرار بود این شیوه نامه از سوی وزارت بهداشت و به صورت سراسری ارائه شود که هنوز ابلاغ نشده و لذا هر دانشگاهی می‌ تواند به صورت مستقل نسبت به تهیه آن اقدام کند .


تاکید بر برگزاری امتحانات و ارزیابی های میان ترم


دکتر صدوقی با بیان اینکه در این رابطه در شورای آموزشی دانشگاه بر برگزاری امتحانات و ارزشیابی‌ های میان ترم و عدم اکتفا به امتحانات پایان ترم برای ارزیابی دانشجویان تاکید شده است ، تصریح کرد : در این شورا تاکید شده که ارزشیابی‌ها در طول دوره انجام شود تا ضمن ارزشیابی جامع دانشجو ، اگر خطا و تقلبی هم صورت گرفت همه ارزیابی دانشجو به آزمون آخر ترم موکول نشود . البته آزمون‌ها به شیوه‌ای طراحی شده که با در نظر گرفتن برخی راهکارها از جمله نوع و شیوه پراکندگی سوالات و در نظر گرفتن تمهیدات و نرم‌ افزارهای خاص ، احتمال خطا و تقلب به حداقل ممکن برسد .

وی با اشاره به تصویب کلیات شیوه‌نامه ارزشیابی دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه، گفت : طی این مصوبه بر انجام 60 تا 70 درصد ارزشیابی در طول دوره تاکید شده که این مهم می‌تواند در قالب آزمون ، حل تمرین ، پروژه ، تحقیق و سایر روش‌ های ارزشیابی اجرا شود .

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان با اشاره به وجود 230 رشته با ماهیت‌ های متفاوت در دانشگاه ، گفت : نمی‌ توان برای ارزیابی همه آنها به صورت یکسان برنامه‌ ریزی کرد، لذا بخش اعظم ارزیابی با نظارت دانشکده و دانشگاه بر عهده استاد است .


منبع : پذیرش دانشجو لیسانس به پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/A3Pl
نظرتان را بنویسید