پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدارس شاهد می توانند به دلیل توجه ویژه به مسائل تربیتی و امکانات دیگر ، انتخاب خوبی برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی باشند . داوطلبان ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 99 - 1400 می بایست در موعد مقرر وارد سایت سجا به آدرس  saja.medu.ir  شده و پس از مطالعه دفترچه ، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند  و در صورت تایید در این مرحله ، می بایست مدارک خود را به مدرسه شاهد مورد نظر ارائه کنند . 




انتخاب مدرسه مناسب به خصوص برای پایه اول ابتدایی بخشی از دغدغه های والدین برای فرزندانشان بوده است . یکی از این مدارس ، مدرسه شاهد است که به دلیل داشتن کادر آموزشی مجرب ، امکانات خوب آموزشی و توجه ویژه به مسائل تربیتی مورد توجه والدین و دانش آموزان بوده است .

مدارس شاهد در ابتدا جهت ارائه خدمات آموزشی به فرزندان شاهد و ایثارگر تاسیس شدند ، اما با گذشت زمان و کاهش تعداد فرزندان شاهد و همچنین به دلیل خالی ماندن ظرفیت ، اجازه پذیرش دانش آموزان دیگر را نیز صادر کردند . مدارس شاهد در تمامی مقاطع  ابتدایی ، متوسطه اول ( پایه هفتم ) و متوسطه دوم ( پایه دهم ) از دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام به عمل می آورند که در این مقاله قصد داریم به پیش ثبت نام مدارس شاهد در مقطع اول ابتدایی 1400 - 1401 بپردازیم . 



زمان ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1400 - 1401
زمان پیش ثبت نام این مدارس برای مقاطع مختلف متفاوت است . در جدول زیر به شرح زمان ثبت نام مدارس شاهد در مقطع اول ابتدایی پرداخته شده است .



   مراحل ثبت نام

   اول ابتدایی

   زمان ثبت نام

  اوایل خرداد

   اعلام نتایج اولیه

اواسط خرداد

   بررسی مدارک

اواخر خرداد

   اعلام نتایج نهایی از طرف مدرسه

اواخر خرداد تا اوایل تیرماه





زمان های ذکر شده در جدول بالا تاریخ های حدودی بوده و مربوط به سال تحصیلی 99 - 1400 است .

به محض اعلام  تاریخ دقیق ثبت نام مدارس شاهد 1400 - 1401 ، جدول فوق بروز رسانی خواهد شد .



بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس شاهد





دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400
 دفترچه پیش ثبت نام مدارس شاهد شامل اطلاعاتی در رابطه با جدول زمان بندی ، مراحل ، شرایط و ضوابط ثبت نام ،نحوه امتياز بندي با اولويت ايثارگری و سایر اولویت ها می باشد . 





 برای دانلود دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 کلیک کنید



در ادامه به شرح شرایط عمومی ذکر شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد می پردازیم . شرایط عمومی پیش ثبت نام مدارس شاهد که شامل حال کلیه دانش آموزان شاهد و غیر شاهد می شوند ، عبارتند از :



دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری


 رعایت احکام شرعی و شئونات و  پوشش اسلامی ( حجاب برتر برای دانش آموزان دختر )


 التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت بدنی


 رعایت مقررات و آئین نامه انضباطی و تربیتی و آموزشی شاهد و غیر شاهد


سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت نام 



 ثبت نام قطعی دانش آموزان غیر شاهد بستگی به کسب امتیاز لازم و احراز شرایط درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد دارد . این امتیازات شامل اولویت های ایثارگری و همچنین امتیازاتی نیز برای سایر اولویت ها مانند حفظ قرآن کریم و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی آموزش پرورش می باشد .

احراز شرایط عمومی بالا از طریق بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانش آموز ، با حضور دانش آموزان و والدین آن ها انجام می شود و مسئولیت آن در ثبت نام ورودی به عهده ستاد ثبت نام مدرسه و در ادامه تحصیل به عهده شورای مدرسه می باشد .



حتما بخوانید: شرایط ثبت نام مدارس شاهد









نحوه ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 99 - 1400
داوطلبان پذیرش در مدارس شاهد در دو گروه زیر قرار می گیرند : 



1. دانش آموزان شاهد : شامل فرزندان شهدا ، آزادگان و جانبازان 50% و بالاتر
2. دانش آموزان غیر شاهد : با اولویت ایثارگری و سایر اولویت ها



دانش آموزان شاهد ( شامل فرزندان شهدا ، آزادگان و جانبازان 50% و بالاتر ) می توانند با ورود اطلاعات خود در سامانه سجا امور شاهد و ایثارگران به آدرس saja.medu.ir و سپس ارائه مدارک لازم توسط اولیا به مدرسه ، ثبت نام خود را قطعی کنند .

دانش آموزان غیر شاهد (با اولویت ایثارگری و سایر) نیز در دو مرحله قطعی و موقت ثبت نام خود را انجام می دهند ، به این صورت که ابتدا وارد سامانه سجا به  آدرس saja.medu.ir شده و پس از دانلود دفترچه راهنمای پیش ثبت نام مدارس شاهد 1400 - 1401 و آگاهی از قوانین و شرایط مدارس شاهد ، اطلاعات خود را ثبت می کنند . راهنمای تصویری کامل نحوه ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی در ادامه آمده است : 



 مراجعه به سایت sajaa.medu.ir و وارد نمودن کد ملی و شماره سریال شناسنامه :







 در این قسمت اطلاعات شناسایی دانش آموز نمایش داده می شود که در صورت صحت باید گزینه " تایید " را انتخاب کنید :






 در این بخش باید اطلاعات آدرسی و شماره تماس خود را وارد نموده و تایید کنید :







 در این قسمت باید اطلاعات والدین دانش آموز را وارد و تایید کنید .





 در این بخش مدرسه خود را انتخاب و تایید نمایید .







در این قسمت با توجه به الویت هایی که دارا می باشید فرم امتیازبندی را تکمیل و گزینه " اطلاعات ایثارگری ام را تایید می کنم " را انتخاب کنید .







 در انتها اطلاعات فرم پیش ثبت نام دانش آموز نمایش داده می شود که در صورت صحت می توانید گزینه تایید را انتخاب نموده و رسید ثبت نام خود را دریافت و چاپ نمایید .









 لازم به ذکر است که تصاویر ارائه شده مربوط به پیش ثبت نام مدارس شاهد سال تحصیلی گذشته  می باشد و به محض فعال شدن لینک ثبت نام در سایت سجا در سال تحصیلی 1400 - 1401 این قسمت به روز رسانی خواهد شد .



داوطلبانی که فرم پیش ثبت نام را در زمان ثبت نام مدرسه شاهد جهت ورود به پایه اول ابتدایی تکمیل نموده اند می توانند اعلام نتایج مدارس شاهد  را حدودا یک الی دو هفته پس از ثبت نام با مراجعه مجدد به سایت saja.medu.ir مشاهده نمایند .

مدارس شاهد علاوه بر پایه های ورودی ابتدایی ، متوسطه اول و دوم در میان پایه های این مقاطع نیز پذیرش دانش آموز دارند . برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید . 



در ادامه بخوانید: ثبت نام میان پایه مدارس شاهد









 در صورت وجود هر گونه سوال در رابطه با ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی 1400 - 1401 ، می توانید با کارشناسان سامانه مشاوره هیوا تماس گرفته و راهنمایی هایی در رابطه با این مورد دریافت کنید . همچنین توصیه می شود برای آخرین اخبار مدارس شاهد ، در کانال تلگرام مدارس هیوا عضو شده و یا صفحه ی اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید .




سوالات متداول


1- ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی به چه صورت است ؟
ثبت نام این مدارس در مقطع اول ابتدایی در دو مرحله پیش ثبت نام اینترنتی و مراجعه حضوری صورت می گیرد که شرح کامل آن در این مقاله آمده است .




2- زمان ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی در چه تاریخی است ؟
زمان تقریبی ثبت نام این مدارس در پایه اول ابتدایی در اوایل خرداد ماه  خواهد بود که بلافاصله پس از اعلام زمان دقیق ثبت نام ، در این مقاله اطلاع رسانی می شود .




3- شرایط ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی چیست ؟
با توجه به مواردی گفته شده در مقاله بالا ، شرایط برای دانش آموزان شاهد و غیر شاهد به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که جزئیات هریک در این مقاله توضیح داده شده است .

منبع : پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ln0M
نظرتان را بنویسید