نرم افزار محاسبه درصد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان آزمون های مختلف پس از بررسی دفترچه سوالات و پاسخنامه امتحانی خود می توانند از نرم افزار محاسبه درصد استفاده کرده و درصد تقریبی خود را در هر درس آزمون به دست آورند . داوطلبان به این منظور باید اطلاعات تعداد کل سوالات ، تعداد سوالات غلط و صحیح را در نرم افزار وارد کنند .




کلیه داوطلبان آزمون های مختلفی مانند تیزهوشان ، کنکور سراسری ، ارشد ، دکتری ، استخدامی و... پس از شرکت در جلسه آزمون و محاسبه تعداد پاسخ های صحیح و غلطی که به سوالات داده اند به دنبال میزان پاسخگویی خود به سوالات هستند . به این منظور داوطلبان درصد های قبولی خود در هر درس را به دست آورده و با مقایسه آن با درصد های داوطلبان سال های گذشته شانس قبولی خود را تخمین می زنند .

بطور کلی در هر آزمونی هر سوال درست سه امتیاز مثبت دارد و در صورتیکه در دفترچه راهنمای آزمون ذکر شود که آزمون نمره منفی دارد هر سوال غلط یک امتیاز منفی و سوالات بدون پاسخ هیچ امتیازی ندارند . داوطلبان می توانند با بررسی پاسخنامه ، تعداد سوالات صحیح و نادرست هر درس را حساب کنند و با استفاده از فرمول تخمین درصد ، تعداد کل سوالات صحیح را در عدد 3 ضرب کرده و تعداد سوالات غلط را از آن کم کنند ؛ سپس عدد به دست آمده را بر سه برابر تعداد کل تقسیم کنند . 

به منظور راحتی محاسبه درصد دروس امتحانی ، نرم افزار محاسبه درصد هیوا طراحی شده و بصورت رایگان در اختیار داوطلبان تمامی آزمون ها قرار می گیرد . برای استفاده از این نرم افزار می بایست تعداد کل سوالات ، تعداد سوالاتی که به آن ها جواب صحیح و تعداد سوالاتی که به آن ها جواب نادرست داده اید را به همراه تعداد کل سوالات در کادر های زیر وارد کنید :

تعداد کل سوالات:


تعداد پاسخ های صحیح:


تعداد پاسخ های غلط:




سامانه مشاوره تحصیلی هیوا امکان تخمین رتبه و تراز را برای داوطلبان کنکور سراسری ، کارشناسی ارشد و دکتری را از طریق نرم افزار تخمین رتبه فراهم نموده است از این رو داوطلبان می توانند پس از محاسبه درصد های تقریبی خود از نرم افزار های موجود در سایت هیوا استفاده کرده و تراز و رتبه حدودی خود را تخمین بزنند .




سوالات متداول


1- نرم افزار محاسبه درصد به چه صورت کار میکند ؟
با استفاده از اطلاعات تعداد کل سوالات ، تعداد پاسخ های صحیح و تعداد پاسخ های غلط میزان درصد را محاسبه می کند .




2- نمره منفی به چه صورت لحاظ می شود ؟
مطابق متن مقاله هر پاسخ غلط یک امتیاز منفی برای داوطلب دارد که برای اطلاعات بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .




3- به سوالات بدون پاسخ امتیاز منفی تعلق می گیرد ؟
 مطابق متن مقاله سوالات بدون پاسخ هیچ امتیازی ندارند .

منبع : نرم افزار محاسبه درصد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Jk2J
نظرتان را بنویسید