سایت نوبت دهی شعب خانواده و اجرای احکام البرز qazaalborz.ir

سایت نوبت دهی شعب خانواده و اجرای احکام البرز qazaalborz.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
روش استفاده از سامانه نوبت دهی الکترونیکی در شعب خانواده و اجرای احکام استان البرز qazaalborz.ir به این صورت است که مراجعین قبل از مراجعه به اداره می بایست برای دریافت نوبت به صورت آنلاین برای شعبه مورد نظرشان اقدام به اخذ نوبت از سایت کنند .







باتوجه به این که امروزه تقریبا عموم افراد جامعه از طریق تلفن های همراه یا کامپیوتر به اینرنت دسترسی دارند تلاش شده است تا به منظور دسترسی آسان تر ارباب رجوع و صرفه جویی در وقت او و کارمندان اداره خدمات به صورت اینترنتی به مردم عرضه شود .

مسئولین و دولت در طی سال های اخیر به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا تلاش کردند تا از ازدحام جمعیت و شلوغی در ادارات به وسیله راه اندازی سامانه یا سایت های نوبت دهی برای حضور جلوگیری کنند .

ارائه خدمات اینترنتی و نوبت دهی آنلاین به این مکان ها علاوه بر مزایایی که گفتیم به منظور حفظ نظم و سامان دهی به کارهای اداره مورد نظر هم می شود . تمامی دولت های حال حاضر دنیا در تلاش هستند که خدمات مورد نیاز مردم را به روش استفاده از سامانه های اینترنتی که باعث کاهش اتلاف وقت و انرژی شهروندان می شود ارائه دهند . هر چند یکی از دلایل ارائه خدمات اینترنتی باعث کم کردن بار ترافیک شهری و رفاه حال شهروندان است .

اما با گسترش و شیوع ویروس کرونا عمل کردن به ایده راه اندازی سامانه یا سایت های اینترنتی ادارات برای خدمت رسانی به مردم قوت گرفت ، تا خواسته های مردم به صورت دور کاری انجام شود . یکی از پر رفت و آمد ترین مراجع قضایی که به منظور سهولت استفاده شهروندان از خدمات آن اخیرا برایش سامانه خدمات رسانی اینترنتی ایجاد شده است ، سایت نوبت دهی الکترونیکی در شعب خانواده و اجرای احکام استان البرز qazaalborz.ir است .

در این مقاله ضمن معرفی سایت نوبت دهی الکترونیکی در شعب خانواده و اجرای احکام البرز qazaalborz.ir ، بوسیله راهنمای تصویری به شما کمک خواهیم کرد تا استفاده ای آسان تر از این سامانه داشته باشید .




سایت نوبت دهی شعب خانواده و اجرای احکام البرز qazaalborz.ir
 راه اندازی سامانه یا سایت آنلاین نوبت دهی در شعب دادگاه خانواده و اجرای احکام استان البرز qazaalborz.ir موجب کاهش شلوغی شعبات دادگاه خانواده شده است . قبل از راه اندازی این سامانه به دلیل کثرت پرونده‌ های قضایی در واحد اجرای احکام دادگاه خانواده کرج ازدحام ارباب رجوع به وجود می آمد که این موضوع موجب شکایت آن ها بود و مردم خواهان تسریع در اجرای احکام خود بودند .

 قبل از راه اندازی سامانه یا سایت نوبت دهی الکترونیکی در شعب خانواده و اجرای احکام البرز qazaalborz.ir چون بیشتر مراجعین شعب دادگاه خانواده و اجرای احکام استان البرز یا کرج بانوانی بودند که از شهر های مختلف استان در ساعات اولیه صبح برای پیگیری پرونده خود در مجتمع خانواده حاضر می شدند و به دلیل کوچکی فضا پس از نام‌ نویسی و گرفتن نوبت رسیدگی ، تا شروع وقت اداری مجبور بودند در پارک نزدیک مجتمع مستقر ‌شوند تا نوبت به رسیدگی به خواسته آن ها برسد .

با آغاز ساعت اداری شاهد ازدحام جمعیت زیاد در راهرو های  مجتمع قضایی خانواده و اجرای احکام بودیم که در بیشتر مواقع تا پایان ساعات اداری ادامه داشت و در چندین مورد درگیری ‌هایی به دلیل ازدحام جمعیت نیز بوجود آمد . ازدحام جمعیت موجب اخلال در روند خدمات‌ رسانی به مراجعان و آزار و اذیت ساکنان مجتمع ‌های اطراف دادگاه خانواده شده بود .

 در راستای تکریم ارباب رجوع و متعاقب بازدید رئیس دادگستری از اجرای احکام دادگاه‌ های خانواده و با توجه به تعداد زیاد مراجعینی که از ساعات اولیه صبح برای پیگیری پرونده حاضر شده بودند موضوع طراحی نرم‌افزاری برای ساماندهی وضعیت توسط معاونت منابع انسانی و مدیر آموزش قضایی دادگستری استان البرز یا کرج مورد پیگیری قرار گرفت .

 با توجه به روند های قضایی مجتمع دادگاه خانواده و اجرای احکام استان البرز اقدام به طراحی نرم ‌افزار سایت نوبت ‌دهی الکترونیکی مجتمع قضایی و خانواده کرج با قابلیت اخذ نوبت آنلاین در ساعات مختلف شبانه‌روز شد  که مراجعان بر اساس قابلیت‌ های این نرم ‌افزار می‌ توانند برنامه تمامی دادورزان را از طریق پرتال معاونت منابع انسانی به آدرس www.qazaalborz.ir رؤیت کرده و سپس اقدام به اخذ نوبت کنند.

  برای ورود و ثبت نوبت در این سایت نوبت دهی اجرای احکام قضایی کلیه اشخاص پرونده ، ضرورت به داشتن نام کاربری در سامانه ثنا دارند .



حتما بخوانید: نوبت دهی اینترنتی سایت عدل ایران




راهنمای تصویری سامانه نوبت دهی شعب خانواده و اجرای احکام البرز qazaalborz.ir
با توجه به این که گفته شد در استان البرز مردم برای مراجعه حضوری به شعب دادگاه خانواده و اجرای احکام نیاز به گرفتن نوبت از طریق سایت سامانه نوبت دهی اینترنتی داردند و این سایت یکی از زیر مجموعه های سایت سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است .  با راهنمای تصویری به شما کمک خواهیم کرد که چگونه راحت ترین استفاده را از این سامانه داشته باشید .

 اولین مرحله وارد کردن آدرس سایت سامانه نوبت دهی الکترونیکی در شعب خانواده و اجرای احکام البرز qazaalborz.ir در مرورگر گوشی هوشمند یا کامپیوتر متصل به اینترنت است با وارد کردن این آدرس چنین صفحه ای برای شما باز خواهد شد  :







بعد از وارد شدن به این صفحه دست راست بالا گزینه نوبت دهی را انتخاب می کنید .



 بعد از زدن گزینه نویت دهی این صفحه باز خواهد شد :







 در این مرحله شما باید کد ملی و رمز شخصی سامانه ثنا را وارد کنید .



 بعد از وارد کردن کد ملی و رمز شخصی سامانه ثنا با فشار دادن مرحله بعد صفحه شما به این حالت در خواهد آمد :







 در این جا رمز موقت سامانه ثنا که برایتان پیامک شده را وارد کنید و روی گزینه ورود فشار دهید با کلیک بر روی گزینه ورود چنین صفحه خواهد آمد :







گزینه ثبت نوبت را در بالای صفحه انتخاب کنید .



 پس زدن گزینه ثبت نوبت این صفحه برای شما باز خواهد شد :







در این مرحله  می بایست علت مراجعه را از فهرست لیست علت ها انتخاب کنید که تنها مجاز به انتخاب یک علت هستید .



 با انتخاب علت و زدن گزینه مرحله بعد این صفحه برای شما باز می شود : 









در این مرحله به شما خواهد گفت که مدارک مورد نیاز شما با توجه به علت مراجعه انتخابی چیست و در زمان مراجعه چه مدارکی را باید به همراه داشته باشید .



 بعد از رویت مدارک گزینه مرحله بعد  را فشار دهید تا اطلاعات خواسته شده در مورد پرونده تان را تکمیل کنید  که صفحه باز شده به این صورت خواهد بود :







بعد از وارد کردن و تکمیل اطلاعات خواسته شده  در مورد پرونده باز هم گزینه مرحله بعد را انتخاب می کنید .

 در این مرحله باید محل مراجعه خود را انتخاب کنید پس از انتخاب محل مراجعه باز هم گزینه مرحله بعد را فشار دهید تا بتوانید نوبت برای مراجعه به مکان مورد نظرتان را دریافت کنید .

اگر نوبتی به شما اختصاص داده شده باشد برگه نوبت شما نمایش داده می شود و قابل پرینت است . در این برگه سیستم به شما یک کد رهگیری اعلام می نماید . خواهشمند است کد رهگیری ، تاریخ ، ساعت و نام شعبه / مسئول را تا زمان مراجعه به مراجع قضایی مورد نظر قسمت ها و دوایر به یاد داشته باشید و قبل از زمان اعلام شده در مرکز حضور داشته باشید .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی اخذ نوبت در سامانه نوبت دهی الکترونیکی در شعب خانواده و اجرای احکام  qazaalborz.ir در کانال تلگرام آیین دادرسی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون چگونگی اخذ نوبت در سامانه نوبت دهی الکترونیکی در شعب خانواده و اجرای احکام  qazaalborz.ir پاسخ دهند .



در ادامه بخوانید: سایت نوبت دهی دفاتر پیشخوان




سوالات متداول


1- برای گرفتن نوبت مراجعه به شعبات دادگاه خانواده و اجرای احکام استان البرز به سایتی باید مراجعه کرد ؟
  برای گرفتن نوبت مراجعه به شعبات دادگاه خانواده و اجرای احکام استان البرز به سایت www.qazaalborz.ir باید مراجعه کرد که در متن مقاله توضیح داده شده است .


2- آیا برای اخذ نوبت در سامانه الکترونیکی نوبت دهی برای شعبات دادگاه خانواده و اجرای احکام نیاز به داشتن نام کار بری سامانه ثنا هم هست ؟
بله بدون داشتن نام کاربری در سامانه ثنا موفق به اخذ نوبت نخواهید شد که در متن مقاله توضیح داده شده است .


3- اگر کسی بدون گرفتن نوبت به یکی از شعبات دادگاه خانواده مراجعه کند به خواسته او رسیدگی خواهد شد ؟
خیر بعد از این که سامانه الکترونیکی اخذ نوبت به صورت اینترنتی راه اندازی شد به درخواست کسانی که در این سامانه اقدام به اخذ نوبت نکرده باشند رسیدگی نخواهد شد .

منبع : سایت نوبت دهی شعب خانواده و اجرای احکام البرز qazaalborz.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3MR4
نظرتان را بنویسید