سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی

سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
سیستم نوبت دهی الکترونیکی در سازمان پزشکی قانونی در حال حاضر تنها در مرکز معاینات جنوب شرق پزشکی قانونی مشهد راه اندازی شده است که روش استفاده از این سایت یا سمانه به صورت ثبت اطلاعات و گرفتن کد رهگیری در سایت مرکز پزشکی قانونی به آدرس razavi-lmo.ir است .







پذیرش برخط یا آنلاین شهروندان متقاضی دریافت خدمات پزشکی قانونی در چارچوب دولت الکترونیک با هدف جلوگیری از اتلاف وقت مردم و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی همه ‌گیر کرونا صورت می ‌گیرد .

با گسترش روزافزون علم و فناوری و دسترسی اکثر مردم به اینترنت یا از طریق تلفن همراه هوشمند یا رایانه های متصل به اینترنت و همچنین وجود کافی نت ها که ارائه دهنده خدمات اینترنتی به عموم مردم هستند دولت ها تلاش می کنند که خدمات مورد نیاز مردم را به روش استفاده از سامانه های الکترونیکی یا همان سایت های اینترنتی که باعث کاهش اتلاف وقت و انرژی شهروندان می شود ارائه دهند .

یکی از مزایای ارائه خدمات به صورت سامانه های اینترنتی در شهر ها کم تر کردن بار ترافیک شهری خواهد بود زیرا نیاز نیست متقاضیان برای مراجعه به برخی مکان های پر رفت و آمد ، از فاصله دور و نزدیک به صورت شخصی به آن جا بروند .

در این مقاله به معرفی سیستم نوبت دهی الکترونیکی در سازمان پزشکی قانونی ، خواهیم پرداخت و با استفاده از راهنمای تصویری به شما خواهیم کرد تا استفاده ای آسان تر از این سیستم داشته باشید .




سیستم نوبت دهی الکترونیکی در سازمان پزشکی قانونی
 سیستم نوبت دهی الکترونیکی در سازمان پزشکی قانونی به منظور تکریم ارباب رجوع و کاهش اتلاف وقت و انرژی شهروندان همچنین اجرای طرح دولت الکترونیک برای اولین بار در مرکز معاینات جنوب شرق پزشکی قانونی مشهد راه اندازی شد . به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور ، این سامانه یا سایت در حال حاضر به شکل آزمایشی راه اندازی شده است .

 این سیستم یا سایت الکترونیکی در حال حاضر در بخش هایی همچون معاینات اولیه و مجدد ، پاسخ استعلامات و نوبت پزشک متخصص (ارتوپدی) به صورت مجزا نوبت دهی می کند . گفتنی است این سامانه موجب حفظ نظم و آرامش در میان ارباب رجوع و تسریع امر پذیرش مراجعین می شود .

 پذیرش اولیه مراجعان در پایگاه اینترنتی و سایت نوبت دهی دفاتر پیشخوان دولت زیر نظر دفتر فناوری اطلاعات سازمان پزشکی قانونی انجام می ‌شود .

 برای استفاده از این سیستم اینترنتی و سایت نوبت دهی پزشکی قانونی که برای اولین بار در مرکز معاینات جنوب شرق پزشکی قانونی مشهد راه اندازی شده است متقاضیان می بایست در مرحله اول با وارد کردن آدرس اینترنتی سایت : razavi-lmo.ir در مرورگر تلفن همراه هوشمند خود یا کامپیوتر متصل به اینترنت قبل از ورود به پزشکی قانونی اقدام به ثبت اطلاعات در دفاتر پیشخوان دولت یا تلفن همراه هوشمند یا کامپیوتر متصل به اینترنت کنند و سپس برای مراجعه به مرکز معاینات جنوب شرق پزشکی قانونی مشهد نوبت بگیرند .

 این اقدام به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضی به پزشکی قانونی در جهت تسریع فرآیند پذیرش مراجعان و جلوگیری از ازدحام در باجه ‌های پذیرش پزشکی قانونی استان انجام شده و به صورت آزمایشی در مشهد مورد استفاده کاربران و مراجعان قرار گرفته است .

 مرحله دوم این پروژه که هنوز اجرایی نشده است اضافه‌ شدن پرداخت الکترونیک به پرتال می ‌باشد که فرآیند پذیرش و حذف فیش بانکی از پرونده و صرفه‌ جویی کاغذ را به همراه خواهد داشت و به زودی عملیاتی خواهد شد .



حتما بخوانید: نوبت دهی اینترنتی سایت عدل ایران


راهنمای تصویری سیستم نوبت دهی پزشکی قانونی مشهد
سیستم نوبت دهی الکترونیکی در سازمان پزشکی قانونی زیر مجموعه سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است که از این پس به صورت آزمایشی در شهر مشهد راه اندازی شده است تا از مراجعه حضوری برای دسترسی راحت تر جلوگیری شود با راهنمای تصویری به شما شما برای گرفتن نوبت در این سیستم الکترونیکی کمک خواهیم کرد تا استفاده ای آسان تر داشته باشید .

 در مرحله اول با تایپ کردن آدرس (razavi-lmo.ir) در صفحه مرور گر گوشی تلفن هوشمند یا کامپیوتر متصل به اینترنت این صفحه برای شما باز خواهد شد :







در این صفحه شماره تلفن همراه و کد ملی به علاوه کد امنیتی را به منظور اعتبار سنجی وارد می کنید . 



 در مرحله بعد چنین صفحه ای برای شما باز می شود :







در این جا کدی که برای خط تلفنتان ارسال شده است را وارد کنید و گزینه بررسی کد را فشار دهید . 



 بعد از زدن گزینه بررسی کد این صفحه برای شما باز خواهد شد :







 در این جا اطلاعات شخصی خواسته شده را به درستی وارد کنید و در پایین با انتخاب گزینه مرجع درخواست دهنده ، مرجع را از بین لیست ارائه شده مشخص کنید :







 با انتخاب مرجع درخواست کنند نوبت به انتخاب گزینه تعرفه می رسد . با فشار دادن گزینه تعرفه چنین لیستی برای شما نمایش داده می شود : 







یکی از موارد مورد نظرتان که بابت رسیدگی به آن می خواهید به پزشکی قانونی مراجعه کنید را انتخاب کنید و گزینه ادامه در پایین صفحه را فشار دهید .



 با فشار دادن گزینه ادامه پیامکی برای شما ارسال خواهد شد و در بالای صفحه خواهد نوشت که ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است :







و مبلغ پرداختی یا همان تعرفه ای که به بابت معاینه در پزشکی قانونی باید پرداخت کنید هم نمایش داده می شود .







 با فشاز دادن گزینه ادامه برای تلفن همراهی که با شماره آن ثبت نام کرده اید پیامکی با این مضمون که ثبت نام شما در سامانه پزشکی قانونی با موقیت انجام شده به همراه کد پیگیری ارسال خواهد شد همچنین در این پیامک محل مراجعه حضوری نا مشخص زده شده است . در روز مراجعه کد رهگیری را به همراه مدارک باید به مرکز پزشکی قانونی ببرید .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سیستم نوبت دهی الکترونیکی در سازمان پزشکی قانونی razavi-lmo.ir در کانال تلگرام آیین دادرسی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان در مورد سیستم نوبت دهی الکترونیکی در سازمان پزشکی قانونی razavi-lmo.ir پاسخ دهند .



در ادامه بخوانید: سایت نوبت دهی اجرای اجکام




سوالات متداول


1- آیا به صورت اینترنتی می توان برای مراجعه به پزشکی قانونی نوبت گرفت ؟
در حال حاضر این قابلیت به صورت آزمایشی در شهر مشهد اجرا شده است که در متن مقاله توضیح داده شده است .


2- آیا برای ثبت نام در سامانه پزشکی قانوونی در حال حاضر نیاز به داشتن نام کاربری سامانه ثنا است ؟
خیر در حال حاضر نیاز به وارد کردن رمز شخصی سامانه ثنا برای ثبت نام در سامانه پزشکی قانونی که به صورت آزمایشی در شهر مشهد راه اندازی شه است نیست .


3- آیا می توان هزینه پزشکی قانونی هم در سایت razavi-lmo.ir  به صورت آنلاین پرداخت ؟
خیر هنوز قابلیت پرداخت آنلاین برای این سیستم الکترونیکی ایجاد نشده است .

منبع : سیستم نوبت دهی سازمان پزشکی قانونی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2L4j
نظرتان را بنویسید