تاثیر سابقه بیمه در سن استخدام

تاثیر سابقه بیمه در سن استخدام
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

در استخدام دستگاه های اجرایی یکی از شرایط اصلی برای داوطلبان، شرط سنی آنها می باشد. بدین صورت که برای دارندگان هر مدرک تحصیلی یک شرط سنی قرار داده شده است، اما برای کسانی که سابقه بیمه دارند، تبصره ای وجود دارد که می تواند این حداکثر سن برای استخدام را افزایش دهد.

 

 

استخدام در دستگاه های مختلف دارای شرایطی می باشد که داوطلبان می بایست آن شرایط را دارا بوده تا بتوانند برای ثبت نام در آزمون های استخدامی اقدام نمایند. از شروط مهم استخدام، شرط سنی برای تمامی داوطلبان می باشد که حداقل سن و حداکثر سن مجاز برای استخدام را بیان می کند.

در کنار شرط سنی ای که برای داوطلبان وجود دارد، تبصره هایی نیز وجود دارند که یک مقدار این سختی را برای افراد دارای شرایط ویژه، سهل می کنند. برای مثال داشتن سابقه بیمه برای داوطلبان می باشد که موجب می شود شرط سنی برای آن ها، تغییر کند. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه مقاله جزییات این مطلب را بیان کرده ایم.

 

شرایط سنی در استخدام

افراد در صورتی که در شغلی مشغول به کار شوند طبق قوانین وزارت کار، باید تحت پوشش بیمه کارفرما قرار گیرند. با وجود این بیمه پس از گذشت چندین سال (در مشاغل مختلف، متفاوت است) فرد بازنشسته شده و مستمری دریافت خواهد کرد.

 

در صورتی که فرد پس از گذشت چندین سال، داوطلب استخدام در دستگاه هایی مثل استخدام دستگاه اجرایی باشد، باید شرایط مطرح شده از جانب آن دستگاه مثل شرایط آزمون استخدامی را داشته باشد. اولین شرط استخدامی سن داوطلب می باشد. این مسئله شامل حداقل سن مجار برای استخدام و حداکثر سن مجاز برای استخدام می باشد.

 

حداقل سن و حداکثر سن برای داوطلبان، بستگی به مدرک تحصیلی آنان دارد. در ادامه مدرک تحصیلی و سن لازم برای استخدام افراد  بر اساس بند الف ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری را قرار داده ایم.

 

مدرک تحصیلی دیپلم= حداقل سن 20 و حداکثر سن 25 سال

 

مدرک تحصیلی فوق دیپلم= حداکثر 30 سال

 

مدرک تحصیلی لیسانس= حداکثر 35 سال

 

مدرک تحصیلی فوق لیسانس= حداکثر 40 سال

 

مدرک تحصیلی دکتری= حداکثر 45 سال

 

تذکر: ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه می باشد.

 

تذکر: ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام آزمون های استخدامی می باشد.

 

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی بخش خصوصی را دارند، می توانند جهت کسب اطلاعات بیشر در این خصوص، به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوط به آزمون استخدامی بخش خصوصی را مطالعه نمایند.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی

 

 

تاثیر سابقه بیمه در سن استخدام

افراد با اشتغال در یکی از سازمان ها و یا نهادهای شرکتی و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن می توانند سابقه بیمه کسب کنند. این سابقه بیمه بدان جهت است که پس از بازنشستگی فرد بیمه شده بتواند مستمری دریافت کند و همچنین در حین سالهایی که تحت پوشش بیمه قرار دارد، بتواند از امکانات و مزایای آن بهره ببرد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، یکی از مسائلی که سابقه بیمه می تواند بر آن تاثیر بگذارد، سن استخدام افراد است. به این شکل که طبق شرایط عمومی ذکر شده در دفترچه ثبت نام آزمون های استخدامی، رده های سنی ذکر شده در بالا اگر دارای شرایط زیر باشند، به حداکثر سن استخدام آن ها افزوده خواهد شد.

 

داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آن ها از تاریخ 1357/11/22 به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آن ها، به حداکثر سن مجاز برای استخدام آن ها افزوده می شود.

 

داوطلبان باید بدانند در صورتی که شرایط خاصی حاکم شود، سابقه بیمه به حداکثر سن متقاضیان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز اضافه می شود که در مقاله زیر جزییات آن مطرح شده است. 

 

حتما بخوانید :استخدام آموزش و پرورش

 

 

 

 

 

تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار در استخدام

در واقع سابقه کار میزان فعالیت در حوزه کاری خاصی می باشد که شخص در مدت زمان مشخصی مشغول به انجام آن کار بوده است. در بیشتر استخدام ها به خصوص در بخش خصوصی، افراد برای استخدام و شروع فعالیت به سابقه کار نیاز دارند.

 

یکی از آسان‌ترین راهکارها برای داشتن سابقه کار، کارآموزی، فریلنسری، دورکاری، کار پاره وقت یا کار پروژه‌ای است. اشخاص با کارآموزی در شرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان های مرتبط با گروه شغلی خود می توانند سابقه کاری کسب کنند.

 

اگر شما توانمندی های خودتان را افزایش دهید در آینده امکان استخدام در شرکت های معتبر را خواهید داشت. اما ممکن است سازمان، ارگان یا شرکت مورد نظر در دوره کارآموزی به دلیل محدودیت های مالی، مالیاتی، مجوز و سایر دلایل، برای شما بیمه در نظر نگیرند.

 

سابقه بیمه مدت زمانی است که فردی به صورت ماهیانه به سازمان تامین اجتماعی کشور حق بیمه پرداخت کند مانند زمانی که فرد در استخدام بانک ها باشد. بیمه درمانی تامین اجتماعی به دو صورت اجباری و اختیاری در دسترس است. سوابق بیمه پرداختی از طریق بیمه اجباری برای فرد سابقه بیمه محسوب می شود که فرد می تواند نسبت به شغل خود با توجه به سن و سختی کار زودتر بازنشسته شود.

 

داوطلبانی که قصد شرکت در استخدام وزارت کشور را دارند، می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوط به آزمون استخدام وزارت کشور را مطالعه نمایند.

 

در ادامه بخوانید: استخدام وزارت کشور

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص تاثیر سابقه بیمه در سن استخدام را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی آزمون های استخدامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔ سابقه بیمه و سابقه کار چه تفاوتی دارند؟

✔ سابقه بیمه مدت زمانی است که حق بیمه پرداخت کرده اید و سابقه کار مدت زمانی است که در جایی مشغول کار بوده اید که جزییات آن در متن مقاله آمده است.



 

2- ✔ سابقه بیمه چه مقدار به حداکثر سن استخدام اضافه می کند؟

✔ به اندازه میزان خدمت غیر رسمی افراد از تاریخ بیان شده در متن مقاله به حداکثر سن استخدامی افراد اضافه می شود.



 

3- ✔ برای استخدام شرایط سنی وجود دارد؟

✔ بله برای استخدام دستگاه هایی مانند دستگاه اجرایی شرایط سنی برای داوطلبان وجود دارد که در متن مقاله جزییات آن آورده شده است.

منبع : تاثیر سابقه بیمه در سن استخدام

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NlQ8
نظرتان را بنویسید