ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور سراسری

ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر و بهمن سال 1400 مدتی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته و اسامی قبول شدگان هر دوره آغاز می شود. داوطلبان قبول شده در رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری باید در مهلت تعیین شده برای ثبت نام اینترنتی و حضوری در دانشگاه مورد نظر اقدام کنند.

 

 

ثبت نام و پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری نیمسال اول و دوم سال ۱۴۰۰ منوط به این است که داوطلبان نخست شرایط لازم برای ثبت نام پذیرش این دانشگاه ها را داشته و همچنین تمامی مراحل پذیرش را اعم از ثبت اطلاعات و انتخاب رشته را تکمیل کرده و در نهایت به عنوان پذیرفته شده نهایی از سوی سازمان سنجش معرفی شوند.

فرآیند پذیرش داوطلبان با اعلام شدن نتایج و قبولی داوطلب خاتمه نمی یابد بلکه داوطلبان پذیرفته شده در رشته محل های بدون آزمون مهر و بهمن دانشگاه های سراسری 1400 موظف هستند در صورت علاقه به تحصیل در رشته قبولی فرآیند ثبت نام نهایی خود را در دانشگاه محل پذیرش نهایی کنند.

به منظور هموار کردن مسیر ثبت نام و پذیرش داوطلبان قبول شده در رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری سال جاری، در ادامه این مقاله جزئیات زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۰ را به همراه لیست مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام اینترنتی و حضوری داوطلبان را ارائه داده ایم.

 

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400

داوطلبانی که در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت کرده و در رشته محل مورد علاقه خود پذیرفته شده اند، باید برای ثبت نام نهایی در دانشگاه مورد نظر اقدام کنند. زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور معمولا برای دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است و با انتشار اطلاعیه اختصاصی هر دانشگاه مشخص می شود.

 

با توجه به روال همزمان با انتشار نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری سال ۱۴۰۰، سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای جزئیات زمانبندی عمومی ثبت نام و انتشار اطلاعیه های اختصاصی دانشگاه ها را در خصوص زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور اعلام می کند.

 

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص زمان انتشار نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری سال جاری، نتایج انتخاب رشته بدون آزمون منتشر شده است و در صورتی که جزئیات ثبت نام از سوی دانشگاه قبولی اعلام نشده باشد باید پذیرفته‌شدگان در یکی از روزهای ششم، هفتم یا دهم برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند. 

 

 

در صورتی که جزئیات ثبت نام از سوی دانشگاه قبولی اعلام نشده باشد باید پذیرفته‌شدگان در یکی از روزهای ششم، هفتم یا دهم برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند. 

 

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400 علاوه بر این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون ازمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اسامی قبول شدگان بدون کنکور دانشگاه سراسری

 

 

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400

همانطور که پیش از این نیز اشاره شده، پس از اعلام شدن نتایج رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری سال ۱۴۰۰ وظیفه سازمان سنجش در خصوص پذیرش داوطلبان به اتمام رسیده و سایر مراحل ثبت نام داوطلبان به دانشگاه ها محول می شود.

 

هر دانشگاه با انتشار اطلاعیه ای علاوه بر مشخص کردن زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور سال 1400، جزئیات مراحل و نحوه ثبت نام داوطلبان قبول شده در این دانشگاه را نیز اعلام می کند. داوطلبان نیز موظف هستند تمامی مراحل تعیین شده را تکمیل و پذیرش خود را نهایی کنند.

 

اولین مرحله ثبت نام قبول شدگان پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری سال ۱۴۰۰ بصورت اینترنتی در سایت آموزشی دانشگاه ها انجام می شود. دانشگاه های سراسری سایت یکپارچه ای برای انجام امور دانشجویی نداشته و بسته به امکانات و زیرساخت های موجود از سامانه های مختلف استفاده می کنند. برخی از سامانه های مورد استفاده دانشگاه های سراسری عبارتند از :

 

سامانه جامع گلستان

سامانه دانشگاهی سما

سامانه مروارید

سامانه های اختصاصی دانشگاه

 

یکی از مهم ترین سامانه ها که اکثر دانشگاه های سراسری از آن استفاده می کنند، سیستم جامع دانشگاهی گلستان است که در کنار زیرساخت های قوی، امکانات بالایی را نیز به دانشجویان ارائه می دهند. دانشجویانی که امور دانشگاهی آنها در سایت گلستان بوده می توانند با مطالعه مقاله زیر با امکانات و نحوه ورود به این سایت آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: سیستم جامع دانشگاهی گلستان

 

دانشجویان جدیدالورود رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشگاه های سراسری مهر و بهمن سال 1400 باید دقت داشته باشند که پس از اتمام مراحل ثبت نام اینترنتی و پذیرش اولیه داوطلبان، تاریخی برای مراجعه حضوری داوطلبان به دانشگاه و ثبت نام حضوری تعیین می شود.

 

متقاضیان باید به منظور بررسی مدارک داوطلب با مدارک بارگذاری شده در حین ثبت نام اولیه در سایت سنجش و اطلاعات وارد شده در زمان نام نویسی الکترونیکی دانشگاه بصورت حضوری به دانشکده محل پذیرش مراجعه کرده و در صورت تایید برای تشکیل پرونده حضوری اقدام کنند.

 

 

زمانبندی ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۰ از سوی دانشگاه ها اعلام می شود.

 

همچنین داوطلبانی که در یکی از رشته های بدون کنکور دانشگاه های آزاد مهر و بهمن سال 1400 نیز ثبت نام کرده و پذیرفته شده اند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان و نحوه پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های آزاد ۱۴۰۰ مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

مدازک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1400

پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر و بهمن سال ۱۴۰۰ باید به این دقت داشته باشند که چه برای ثبت نام اینترنتی و چه برای ثبت نام حضوری در دانشگاه به برخی اطلاعات و مدارک نیاز دارند تا در سامانه دانشگاه بارگذاری کرده و نسخه چاپی آن را در ثبت نام حضوری ارائه دهند.

 

داوطلبان باید به این دقت داشته باشند که لازم است برای ثبت نام هر یک از این دانشگاه نخست برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود و ثبت درخواست اینرنتی اقدام کنند تا رسید و کد رهگیری آن را دریافت کرده و در صورت لزوم آن را به مسئولین دانشگاه ارائه دهند.

 

اصل یا گواهی مدرک تحصیلی دیپلم چهارساله نظام قدیم یا نظام جدید

اصل و یا گواهی مدرک پیش‌ دانشگاهی برای داوطلبان نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی

اصل و یا گواهی مدرک کاردانی برای داوطلبان نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی فاقد مدرک پیش‌ دانشگاهی 

اصل و 2 برگ کپی کامل شناسنامه

اصل و 2 برگ کپی کارت ملی

شش قطعه عکس 4×3 داوطلب

مدرک نظام وظیفه برای آقایان

فرم های ثبت نام دانشگاه

 

داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه های پیام نور سال 1400 می توانند با مطالعه مقاله زیر از زمان ثبت نام و نحوه نام نویسی در سامانه گلستان دانشگاه پیام نور سال جاری نیز مطلع شده و سپس برای نام نویسی غیرحضوری خود اقدام کنند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور

 

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری سال ۱۴۰۰ سوالی در خصوص زمان و نحوه ثبت نام قبول شدگان پذیرش بدون آزمون سال جاری دارید، می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره هیوا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری چه زمانی آغاز می شود ؟

✔️ ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری معمولا مدتی پس از اعلام شدن نتایج این دانشگاه اعلام می شود که به محض مشخص شدن جزئیات زمان ثبت نام هر نیمسال در این مقاله اطلاع رسانی می شود.



 

2- ✔️ ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری از چه طریقی انجام می شود ؟

✔️ ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری بصورت اینترنتی و حضوری انجام می شود که جزئیات مراحل ثبت نام در این مقاله نیز ارائه شده است.



 

3- ✔️ چه مدارکی برای ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه های سراسری لازم است ؟

✔️ داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه های سراسری به مدارک شناسایی، تحصیلی، نظام وظیفه و .... نیاز دارند که لیست کامل مدارک مورد نیاز در این مقاله نیز ارائه شده است.

منبع : ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Wx9Q
نظرتان را بنویسید