نمونه سوال قرآن اول ابتدایی

نمونه سوال قرآن اول ابتدایی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانش آموزان باید برای پیشرفت در دروس خود، نمونه سوال های هر درس را در طول ترم تحصیلی خود تمرین کنند. به همین جهت در این مقاله نمونه سوالات امتحان قرآن اول ابتدایی نوبت اول دی ماه و نوبت دوم خرداد ماه به همراه پاسخ (جواب) تشریحی برای دانلود رایگان در اختیار والدین قرار داده شده است.

 

 

یکی از مهم ترین راه های بالا بردن آمادگی دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای امتحان قرآن نوبت اول (دی ماه) و نوبت دوم (خرداد ماه)، حل کردن نمونه سوالات مدارس مختلف و آشنایی با انواع سوالات امتحانی است که ممکن است طرح شود.

به این منظور نمونه سوالات امتحان قرآن اول ابتدایی مدارس مختلف را به همراه پاسخ تشریحی در ادامه برای دانلود رایگان قرار داده ایم. با کلیک کردن روی هر کدام از نمونه سوالات امتحان قرآن اول دبستان، وارد صفحه مربوط به آن می شوید.

علت اینکه مستقیما لینک دانلود را قرار نداده ایم این است که ابتدا سوالات طرح شده در آن امتحان را مشاهده کنید و درصورتیکه درجه سختی آن متناسب سطح علمی مدرسه شماست، درصورت تمایل فایل PDF مربوط به آن را همانجا بصورت رایگان دانلود کنید.

 

دانلود نمونه سوالات امتحان قرآن اول ابتدایی نوبت اول ( دی ماه )

امتحانات نوبت اول دی ماه همواره برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی و حتی والدین آن ها نگران کننده بوده است. دلیل این نگرانی و اضطراب این است که دانش آموزان برای اولین بار با سوالات امتحانی نیمی از کتاب قرآن پایه اول مواجه می شوند و آشنایی قبلی با نوع سوالات این درس و میزان سختی آن ها ندارند.

 

با توجه به این موضوع بهتر است برای رفع این اضطراب و نگرانی، دانش آموزان پایه اول ابتدایی، نمونه سوالات اول ابتدایی نوبت اول قرآن سال های قبل را مطالعه نمایند تا با انواع سوالات و راه حل های آن ها بهتر آشنا شوند.

 

به همین دلیل در این قسمت چند سری از نمونه سوالات امتحانی نوبت اول قرآن پایه اول دبستان برای دانلود رایگان دانش آموزان قرار گرفته است.

 

نمونه سوالات امتحانی قرآن اول ابتدایی نوبت اول 
سوالات امتحانی قرآن اول ( سری 1 )
سوالات امتحانی قرآن اول ( سری 2 )
سوالات امتحانی قرآن اول ( سری 3 )

 

چند سری از سوالات عنوان شده در نمونه سوالات نوبت اول قرآن اول ابتدایی عبارتند از:

 

جدول را کامل کن.

 

بخش بخش بنویس.

 

کدام تصاویر کمک کردن به دیگران را نمایش می دهد؟

 

با بخش های داده شده، کلمه بساز.

 

برای شکل های وضو گرفتن، به ترتیب شماره بنویس.

 

تصویر مربوط به کدام پیام قرآنی است ؟ (رنگ آمیزی کن)

 

والدین دانش آموزان می توانند برای دریافت نمونه سوالات بیشتر برای امتحانات نوبت اول درس قرآن، به لینک زیر مراجعه کرده و سوالات را به صورت رایگان دانلود نمایند.

 

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات قرآن اول ابتدایی نوبت اول دی ماه 



 

دانلود نمونه سوالات امتحان قرآن اول ابتدایی نوبت دوم (خرداد ماه)

امتحانات نوبت دوم یا خرداد 1400 پایه اول ابتدایی با توجه به این که امتحانات پایانی اول ابتدایی محسوب شده و تمامی مطالب کتاب های درسی اول ابتدایی را شامل می شود، علاوه بر اهمیت بسیار بالایی که دارند باعث نگرانی و استرس دانش آموزان نیز می شوند.

 

با توجه به این که امتحان نوبت دوم درس قرآن پایه اول ابتدایی تمام مباحث آموزش داده شده در این کتاب درسی را شامل می شود، لذا نیاز به مطالعه سوالات بیشتر و متنوع تری دارد، بنابراین برای آشنایی دانش آموزان اول دبستانی با نوع سوالات ویژه امتحانی نوبت دوم خرداد ۱۴۰۰ قرآن در این قسمت چند سری از نمونه سوالات خرداد 1400 قرار گرفته است.

 

نمونه سوالات امتحانی قرآن اول ابتدایی نوبت دوم
سوالات امتحانی قرآن اول ( سری 1 )
سوالات امتحانی قرآن اول ( سری 2 )

 

همچنین والدین محترم می توانند در صورت نیاز به دریافت نمونه سوال در مورد درس ریاضی پایه اول ابتدایی به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

بیشتر بخوانید: نمونه سوال ریاضی اول ابتدایی 

 

برای یادگیری بهتر مطالب درس قرآن اول ابتدایی بهتر است بیشتر مواقع کتاب این درس را به همراه داشته باشید تا در صورت ایجاد سوال و یا هر گونه اشکال در یادگیری مطالب درسی قرآن اول، به کتاب درسی آن مراجعه کرده و ایرادات خود را برطرف سازید.

 

اما در بسیاری از مواقع نمی توان کتاب درسی را همراه خود داشت و یا به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد. راه حل در نظر گرفته شده برای این مشکل ارائه نسخه الکترونیکی کتاب درس قرآن اول ابتدایی می باشد. دانش آموزان می توانند با مراجعه به مقاله زیر، بدون پرداخت هیچ هزینه ای کتاب درسی خود دریافت کنند.

 

ادامه بخوانید: دانلود کتاب درس آموزش قرآن پایه اول پایه ابتدایی

جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به مدارس و امتحانات، می توانید عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی درباره نحوه مطالعه و برنامه ریزی دروس پایه اول ابتدایی با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ موضوع سوالات قرآن اول ابتدایی درباره چه مباحثی است؟

✔️ مباحث عنوان شده در نمونه سوالات قرآن اول دبستان مربوط به آموزش های کتب درسی این پایه است که همگی در این مقاله عنوان شده اند.



 

2- ✔️ آیا امکان دانلود نمونه سوال قرآن کلاس اول ابتدایی وجود دارد؟

✔️ بله در این مقاله چند سری از سوالات نوبت اول درس قرآن اول ابتدایی به صورت کاملا رایگان و با حجم بسیار کم برای دانلود توسط دانش آموزان قرار گرفته است.



 

3- ✔️ آیا می توان نسخه الکترونیکی کتاب قرآن اول دبستان را دریافت کرد؟

✔️ بله برای دانلود نسخه الکرونیکی و رایگان این کتاب می توانید به مقاله بالا مراجعه فرمایید. 

منبع : نمونه سوال قرآن اول ابتدایی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5BpB
نظرتان را بنویسید