اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از اتمام مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری ، سازمان سنجش نتایج انتخاب رشته را حدودا نیمه دوم شهریور ماه روی سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند تا داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت داشتند از قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند . داوطلبان برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری می بایست در زمان مشخص شده از سوی سازمان سنجش به سایت مذکور رفته و نتایج خود را مشاهده کنند .


پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان به سایت سازمان سنجش به نشانی sangesh.org مراجعه کرده و فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل می کنند .

متقاضیان در این مرحله مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می باشند . پس از آن سازمان سنجش به بررسی فرم انتخاب رشته تمامی داوطلبان پرداخته و نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را به صورت قبولی داوطلب در یک رشته محل یا عدم قبولی منتشر می کند . در ادامه به بررسی زمان ، نحوه مشاهده و مشاوره اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می پردازیم . 


زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99
سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری 99 ، نتایج انتخاب رشته این آزمون را منتشر کرده و بر روی سایت خود به نشانی sanjesh.org قرار می دهد . داوطلبان برای اطلاع سایر اخبار پیرامون کنکور سراسری 99 می توانند عضو کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشند . 

بر اساس جدید ترین اخبار منتشر شده ، نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ، احتمالا دهه دوم شهریور ماه منتشر می شود .



نحوه مشاهده اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99
پس از مشخص شدن زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 99 داوطلبان می بایست به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و بخش  " سراسری " را انتخاب نمایند و بر روی لینک نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کلیک کنند .



 داوطلبان با دو روش جستجو می توانند نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 خود را مشاهده کنند :


 روش جستجو اول : هر داوطلب می تواند با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره شناسنامه و عبارت امنیتی نتیجه خود را مشاهده کند .

 روش جستجو دوم : هر داوطلب می تواند با وارد کردن شماره پرونده و شماره شناسنامه و عبارت امنیتی نتیجه خود را مشاهده کند .







در صورت قبولی داوطلب در یکی از انتخاب های خود در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ، کارنامه ای مطابق تصویر زیر در یک ستون کد رشته محل پذیرفته شده و در ستون دوم عنوان رشته و دوره قبولی و محل قبولی مشخص می شود . 



در صورت عدم قبولی داوطلب در هیچ کد رشته محلی کارنامه زیر به نمایش در می آید .
در ستون کد رشته علامت ( --- ) و در ستون دوم کلمه ( مردود ) درج می شود .




 داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری به شماره پرونده و شماره داوطلبی خود دسترسی ندارند مطالعه مقاله نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری را توصیه می کنیم .




مشاوره اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99
گاها با داوطلبانی مواجه هستیم که به نتایج نهایی کنکور سراسری معترض بوده و منتظر انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 هستند . سازمان سنجش با انتشار کارنامه سبز امکان درخواست اشتباه در انتخاب رشته و رفع محرومیت از کنکور سراسری را در اختیار داوطلبانی قرار داده که به دلیل بی دقتی یا عدم آگاهی دچار اشتباهاتی در مرحله انتخاب رشته شده و نتیجه دلخواه را کسب نمی کنند ، بتوانند از قابلیت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری استفاده کرده و با ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ، اعتراضات خود را مطرح نمایند تا از این طریق به اصلاح برخی اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری بپردازند . 


  به منظور اطلاع از نحوه استفاده از کارنامه سبز به منظور ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و بررسی اولویت بعدی مقاله زیر را مطالعه کنید .


داوطلبان به منظور مشاهده نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می توانند ضمن استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از راهنمایی های کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بهره مند شوند .  




سوالات متداول

1- نتایج انتخاب رشته کنکور 99 چه زمانی اعلام می شود ؟
نتایج نهایی کنکور سراسری 99 دهه سوم شهریور ماه اعلام می شود که البته به محض اعلام در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

2- نتایج انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چه زمانی اعلام می شود ؟
نتایج انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان هم زمان با اعلام نتابج انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر می شود که البته در این مقاله راهنمای تصویری اعلام نتایج قرار گرفته شده است  .

3- در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ، وضعیت قبولی در سایر رشته محل ها  قابل مشاهده است ؟
خیر . در اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری تنها قبولی یا عدم قبولی داوطلب مشخص می شود که البته توضیحات بیشتر در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Qxgq
نظرتان را بنویسید