ال سیترولین مکمل غذایی محبوب ورزشکاران

ال سیترولین مکمل غذایی محبوب ورزشکاران
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
danapharmedco

 

ال سیترولین یک مکمل غذایی مفید، طبیعی و منحصر به فرد برای همه به ویژه برای ورزشکاران است. تاثیر ال سیترولین بر بدن و فعالیت‌های آن بسیار چشمگیر است، به همین دلیل مصرف آن برای افراد عادی نیز توصیه می‌شود. ال سیترولین به خاطر سیستم عملکردش، توانایی جسمی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و نیرویی شگفت‌انگیزی برای بدن در دراز مدت به ارمغان می‌آورد. مصرف قرص‌های ال سیترولین و یا شاسه‌ها پودر ال سیترولین در مدت حداقل دو هفته توانایی ویژه‌ای به فرد می‌بخشد.

ال سترولین چیست

ال سیترولین یک اسید آمینه غیر ضروری در بدن ماست. جالب است بدانید که نام ال سیترولین از citrullus vulgaris اصطلاح لاتین هندوانه گرفته شده است. وجود این ماده طبیعی برای اولین بار در هندوانه کشف شد. ال سیترولین علاوه بر هندوانه در محصولات جالیزی مانند کدو حلوایی، خربزه غیر شیرین، خیار و کدو سبز نیز وجود دارد. فرمول مولکولی ال سیترولین C۶H۱۳N۳O۳ است. پودر ال سیترولین جادویی به افزایش سایر مواد شیمیایی که در ساختن پروتئین نقش دارند کمک می‌کند. برخلاف عملکرد سایر اسید آمینه‌ها در بدن، هدف ال سیترولین، ساختن پروتئین نیست. ال سیترولین با گشاد کردن رگ‌ها موجب کاهش فشار خون و بهتر شدن گردش خون در بدن می‌شود.

 ۱۱ فایده مهم ال سیترولین در بدن

ال سیترولین نه تنها برای ورزشکاران بلکه برای افراد عادی هم فواید بسیار دارد. ما به ۱۱ مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 

1. رفع دردهای عضلانی و افزایش فعالیت‌های فیزیکی (به ویژه برای ورزشکاران ورزش‌های استقامتی) 

2. حفظ سلامت قلب (با منبسط کردن رگ‌ها از فشار وارد شده به قلب به ویژه هنگام فعالیت شدید بدنی جلوگیری می‌کند) 

3. از بین بردن رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن (با از بین بدن رادیکال‌های آزاد، از آسیب به سلول‌ها بدن جلوگیری می‌کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد) 

4. افزایش استقامت بدن

5. بهبود تمرکز مغز

6. بهبود گردش خون

7. پایین آوردن فشار خون

8. افزایش سطوح انرژی

9. افزایش هورمون رشد

10. رفع موانع و مشکلات نعوظ (با افزایش جریان خون در بدن می‌تواند برخی اختلالت مربوط به نعوظ را رفع کند) 

11. افزایش ظرفیت اکسیژن در بافت ماهیچه‌ای

عوارض جانبی ال سیترولین

ال سیترولین مکمل بی‌خطری محسوب می‌شود. پودر ال سیترولین بر خلاف خیلی از مکمل‌های غذایی که ورزشکاران مصرف می‌کنند، برای قلب ناراحتی و مشکل ایجاد نمی‌کنند. تنها در موارد محدودی گزارشاتی از علایم خفیف مانند تهوع، سوهاضمه و اسهال وجود دارد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mAZE
نظرتان را بنویسید