آمادگی دانشگاه ها برای بازگشایی مجدد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت : از دانشگاه ها خواسته شده برای ضدعفونی کردن مکان های آموزشی، غذا خوری و خوابگاه های دانشجویی جهت شروع مجدد احتمالی آموزش حضوری دانشگاه ها پیش بینی های لازم را معمول دارند .


به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان اقدامات و برنامه های سازمان امور دانشجویان در مقابله با ویروس کرونا را در سه مرحله پیش از شیوع ، حین شیوع و دوران پسا کرونا را تشریح کرد . 

وی گفت: سازمان امور دانشجویان از نخستین دستگاههای اجرایی کشور بود که پس از اعلام رسمی ورود ویروس کرونا برای مقابله با این ویروس دست به اقدام زد گفت: فراهم کردن تسهیلات برای خروج دانشجویان غیرایرانی از اقدامات اولیه این سازمان بود که در اسفندماه 98 انجام شد و اکثریت دانشجویان غیر ایرانی قبل از پایان سال 98 از کشور خارج شدند .
وی افزود: با خروج دانشجویان غیرایرانی از کشوربه دانشگاهها تاکید شد زمینه استفاده از کلاس های آموزشی به شیوه مجازی و آنلاین برای آنان فراهم شود و برای مراجعات سایر دانشجویان به سازمان امور دانشجویان نیز دستورالعمل خاصی تدوین شد .
معاون وزیر علوم گفت : در نخستین روزهای شیوع کرونا نیز به دانشگاهها ابلاغ شد نسبت به تخلیه خوابگاههای دانشجویی و ضدعفونی کردن خوابگاهها و غذاخوری ها اقدام کنند و پروتکل ها و شیوه نامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد .
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا استفاده از ظرفیت همیاران بهداشت و همیاران سلامت روان و مراکز مشاوره دانشگاهها در دستور کار قرار گرفت و مراکز مشاوره به دانشجویان در خصوص مدیریت بحران کرونا مشاوره های آنلاین و مجازی ارائه کردند .
رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در همین راستا حدود 60 مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه ها با دانشجویان تماس تلفنی گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت دانشجویان به آنان در زمینه مقابله با کرونا مشاوره دادند.
وی کمپین دانشجویی در خانه بمانیم را از جمله اقداماتی نام برد که توسط دانشجویان و با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان و کانون های همیار سلامت و روان دانشگاه ها انجام شد .
صدیقی گفت: برای انجام اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در مقابل کرونا به دانشگاهها اعتبارات خاصی تخصیص و ابلاغ شد و صندوق رفاه دانشجویان نیز به دانشگاهها این فرصت را داد تا اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی را ترم جاری به این صندوق پرداخت نکنند .
وی افزود: همچنین صندوق رفاه دانشجویان فرصت ثبت نام وام های دانشجویی را تا 15 اردیبهشت ماه تمدید کرد و دریافت اقساط دانش آموختگان را تا سه ماه تعویق کرد .
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: رسیدگی به وضعیت کارگران پیمانکاری غذاخوری ها وخوابگاه های دانشجویی به علت تعطیلی موقت این بخش ها در دستور کار قرار دارد .
وی افزود: در کنار تسهیلاتی که برای دانشجویان خوابگاههای دولتی صورت گرفت، ارائه تسهیلات به خوابگاه های خودگردان و غیر دولتی نیز از طریق مراجع ذیربط در حال پیگیری است .
صدیقی تاکید کرد: از دانشگاه ها خواسته شده برای ضدعفونی کردن مکان های آموزشی، غذا خوری و خوابگاه های دانشجویی جهت شروع مجدد احتمالی آموزش حضوری دانشگاه ها پیش بینی های لازم را معمول دارند .

منبع : آمادگی دانشگاه ها برای بازگشایی مجدد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OBjN
نظرتان را بنویسید