اصول طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی

اصول طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
طراح گرافیک

طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی به عنوان مهم‌ترین عنصر بصری آن در نظر گرفته می‌شود که نقش حائز اهمیتی را در جلب توجه و اعتماد مشتریان ایفا می‌کند. شرکت‌های تبلیغاتی مسئولیت مدیریت، سازماندهی و اجرای تمامی برنامه‌ها و امور تبلیغاتی کسب و کارهای مختلف را بر عهده دارند و باید آنها را به شکلی تاثیرگذار به مخاطبان هدف معرفی نمایند. از این رو در ابتدا باید حوزه فعالیت شرکت خود را به طور شفاف برای مشتریان بالقوه تعریف کرده و اعتماد آنها را جلب نمایند. در اینجاست که طراحی لوگو برای شرکت تبلیغاتی و تعریف هویت سازمانی آن اهمیت پیدا می‌کند.

طراحی نماد تجاری یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی شرکت‌های فعال در حوزه برندسازی و تبلیغات در نظر گرفته می‌شود که تاثیر بسزایی بر ترغیب مشتریان نسبت به استفاده از خدمات آنها خواهد داشت. بنابراین پیش از اقدام به انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی برای شرکت خود ابتدا باید به فکر طراحی لوگویی اختصاصی و منحصر به فرد برای آن باشید. در ادامه این مطلب ویژگی‌های یک لوگو تبلیغاتی جذاب و تاثیرگذار را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با اصول و مراحل طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی نیز آشنا خواهیم کرد. با آرمکده همراه باشید.

برای دیدن نمونه لوگوهای طراحی شده توسط تیم حرفه ای آرمکده روی لینک زیر کلیک نمایید.

نمونه لوگو

 

طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی چه ضرورتی دارد؟

هر کسب و کار، شرکت، سازمان و یا برند برای آنکه بتواند خود را به طور موثر و حرفه‌ای به مخاطبان هدف خود معرفی نماید به طراحی یک لوگوی به یادماندنی و خاص احتیاج دارد. اما در میان تمامی مشاغل، طراحی لوگو برای شرکت تبلیغاتی از اهمیت بالاتری برخوردار است؛ زیرا همانطور که اشاره کردیم این شرکت‌ها مسئولیت برندینگ، تبلیغات و خلق هویت سازمانی و بصری مشاغل دیگر را بر عهده دارند. از این رو در ابتدا باید هویت بصری خود یعنی لوگو را به طور حرفه‌ای طراحی نمایند تا از طریق آن بتوانند توجه و اعتماد افراد را جلب کنند. طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی در واقع بارزترین نمونه کار آن محسوب می‌شود و نقش مهمی را در تبدیل مخاطب بالقوه به مشتری ایفا می‌کند.

زمانی که شما به عنوان یک شرکت تبلیغاتی نتوانید برند خود را به طور حرفه‌ای به مخاطبان معرفی کنید، پس چگونه می‌توانید برندسازی یک شرکت نوپا یا تبلیغات یک برند قدیمی را با موفقیت انجام دهید؟ بنابراین برای آنکه بتوانید مهارت و تخصص خود در حوزه طراحی لوگو، بازاریابی، تبلیغات و برندسازی را به خوبی به مشتریان نمایش دهید، در اولین مرحله به طراحی یک لوگوی تاثیرگذار و جذاب نیاز دارید تا در نگاه اول توجه افراد را به نام شرکت، نماد تجاری و در نهایت خدمات خود جلب نمایید.

 

یک لوگو تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سوالی که اکنون ممکن است برایتان پیش آمده باشد این است که یک لوگو تبلیغاتی خوب و جذاب چه ویژگی‌هایی دارد؟ لوگوی یک شرکت تبلیغاتی باید به گونه‌ای طراحی شود که در نگاه اول بتواند توجه مشتریان را به خود جلب کرده و آنها را نسبت به دقت در جزئیات لوگو ترغیب نماید. یک لوگو تبلیغاتی خوب باید:

 

ساده اما خاص باشد

«سادگی» اولین و مهم‌ترین ویژگی لوگوی یک شرکت تبلیغاتی است است که آن را به نمادی خاص در ذهن مشتریان تبدیل خواهد کرد. لوگو تبلیغاتی باید در کمال سادگی طراحی شود تا مخاطبان به راحتی بتوانند معنای آن را درک کرده و با لوگو ارتباط برقرار کنند. لوگوهای شلوغ معمولا حس مثبتی را به افراد انتقال نمی‌دهند و تشخیص معنا و مفهوم آنها نیز دشوار است. بنابراین برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی باید آن را در کمال سادگی اما زیبایی و جذابیت طراحی کنید. سادگی در طراحی لوگو برای شرکت تبلیغاتی به این معناست که در آن از یک نماد ساده استفاده کرده و آن را با سایر عناصر طراحی همچون تایپوگرافی ترکیب نمایید.

 

معرف حوزه فعالیت شما باشد

لوگو تبلیغاتی باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند حوزه فعالیت و پیام برند شما را به مخاطبان هدف معرفی نماید. یعنی مخاطب در نگاه اول و با مشاهده یک لوگو باید بتواند تشخیص دهد که این لوگو مربوط به یک شرکت تبلیغاتی است. شرکت‌های تبلیغاتی مانند سایر مشاغل دارای یک نماد خاص جهت معرفی حوزه فعالیت خود به مخاطبان نیستند و همین موضوع نیز طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی را کمی چالش برانگیز خواهد کرد. نمادهایی همچون بلندگو و لامپ روشن از جمله نمادهای مختلف برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی شناخته می‌شوند که با مفاهیمی همچون آگاهی، معرفی و تبلیغات همراه هستند و به طور غیرمستقیم می‌توانند حوزه فعالیت شما را به مخاطبان معرفی نمایند.

 

منحصر به فرد باشد

لوگو یک شرکت تبلیغاتی باید خاص و منحصر به فرد باشد تا بتواند آن را از شرکت‌های رقیب متمایز سازد؛ زیرا در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در حوزه تبلیغات و برندسازی فعالیت دارند. از این رو طراحی یک لوگوی خاص به شما کمک می‌کند تا بتوانید خود را به طور کامل از رقبا متمایز سازید و به واسطه آن نیز به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه تبلیغات شناخته شوید. استفاده از سبک طراحی لوگوتایپ بهترین روش برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی است که لوگوی شما را به طور کامل از لوگو رقبا متمایز ساخته و مخاطبان نیز با مشاهده آن به راحتی نام شرکت شما را به خاطر خواهند سپرد.

 

منعطف باشد

منعطف بودن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های لوگو تبلیغاتی خوب است که به شما امکان می‌دهد در پلتفرم‌ها و موقعیت‌های مختلف بتوانید از لوگوی خود استفاده نمایید؛ زیرا لوگوی شرکت شما قرار نیست تنها بر روی بنرهای موجود در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرد. هویت بصری شرکت تبلیغاتی شما در تمامی بخش‌های مربوط به برندسازی، بازاریابی و تبلیغات همچون شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت و یا وب سایت درج خواهد شد. به همین دلیل باید به گونه‌ای طراحی شود که امکان تغییر سایز و ابعاد را داشته باشد تا در هر موقعیتی و بدون افت کیفیت به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

با در نظر داشتن این ویژگی‌های مهم می‌توانید لوگویی منحصر به فرد و به یادماندنی برای شرکت تبلیغاتی خود طراحی کنید. اما برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی باید علاوه بر این ویژگی‌های کلیدی به برخی اصول طراحی نیز توجه داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

 

مراحل طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی

برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی باید چندین مرحله ساده اما مهم را با دقت طی کنید تا بتوانید یک نماد تجاری ماندگار و خاص برای شرکت خود خلق نمایید. مراحل طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی شامل:

 

مرحله اول: انتخاب سبک طراحی لوگو

انتخاب سبک طراحی اولین و در واقع مهم‌ترین مرحله طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی است. به طور کلی سه روش اصلی جهت ساخت لوگو تبلیغاتی وجود دارد که انتخاب از میان آنها کاملا به سلیقه و هدف شما بستگی دارد. این روش‌ها شامل:

 

لوگو تصویری

لوگو تصویری اولین روش طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی است که در آن از یک تصویر یا نماد مرتبط جهت خلق هویت بصری شرکت استفاده می‌شود. نمادهایی همچون لامپ روشن، ذره بین و یا بلندگو از جمله نمادهای متداول جهت طراحی لوگو برای شرکت تبلیغاتی شناخته می‌شوند که تا حد قابل قبولی می‌توانند حوزه فعالیت و پیام برند شما را به مخاطبان هدف معرفی نمایند.

 

لوگوتایپ

لوگوتایپ یا لوگو نوشتاری بهترین و رایج‌ترین روش طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی است که در آن از نام شرکت به عنوان عنصر اصلی لوگو استفاده می‌شود. برای طراحی لوگوتایپ می‌توانید نام شرکت تبلیغاتی خود را به صورت کامل و یا اختصاری در لوگو درج کنید. مهم‌ترین مزیت طراحی لوگو تبلیغاتی به سبک نوشتاری این است که نام سازمان شما به خوبی در ذهن مخاطبان هدف ثبت شده و امکان کپی برداری از آن توسط رقبا نیز وجود ندارد. البته انتخاب فونت مناسب در این سبک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا نام برند تنها عنصر موجود در لوگو است و باید در نهایت زیبایی و جذابیت در آن نوشته شود.

 

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی نیز سبک رایج و مناسب دیگری برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی است و همانطور که از نام آن پیداست، ترکیبی از دو سبک طراحی لوگو تصویری و لوگوتایپ بوده و متشکل از یک نماد مرتبط و نام شرکت است. با طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی به صورت ترکیبی از مزایای طراحی این دو روش در یک لوگو بهره مند خواهید شد؛ یعنی با این روش علاوه بر معرفی حوزه فعالیت خود همچنین می‌توانید نام شرکت‌تان را نیز در ذهن مخاطبان هدف ثبت نمایید.

 

مرحله دوم: بررسی لوگو رقبا

در دومین مرحله از طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی باید لوگوهای موفقی که توسط رقبا طراحی شده‌اند را به دقت مورد بررسی قرار دهید. ارزیابی لوگوهای رقبا به شما کمک می‌کند تا از نمونه‌های موفق، ایده گرفته و آنها را با ایده‌های ذهنی خود ترکیب نمایید. اما به خاطر داشته باشید که انجام این کار به معنای کپی برداری از لوگوی رقبا نیست؛ شما می‌توانید از روش‌های طراحی، نقاط قوت و یا نوع فونت آنها برای ساخت لوگو تبلیغاتی خود ایده برداری کنید.

 

مرحله سوم: انتخاب رنگ مناسب برای لوگو

در سومین مرحله از طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی باید پالت رنگی مناسبی برای لوگوی خود انتخاب کنید. رنگ لوگو علاوه بر جنبه زیبایی بخشی به آن دارای تاثیرات روانشناختی خاصی نیز بر مخاطب است؛ زیرا رنگ‌ها حامل پیام و انرژی‌های متفاوتی هستند که عواطف و احساسات مختلفی را در مخاطبان به وجود می‌آورند. بنابراین در هنگام انتخاب رنگ برای لوگوی خود حتما به تاثیر روانشناختی آن بر مخاطب توجه داشته باشید و حداکثر از سه رنگ استفاده کنید. بکارگیری رنگ‌های متعدد در لوگو، جذابیت آن را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد و ذهن مخاطبان را نیز آشفته می‌سازد.

برای انتخاب رنگ لوگو شرکت تبلیغاتی محدودیت خاصی ندارید و می‌توانید از رنگ‌‌های دلخواه خود استفاده نمایید. اما بهتر است ترکیب رنگی لوگوی خود را طوری انتخاب کنید تا در نگاه اول توجه مخاطب را به لوگو جلب نمایید؛ از این رو رنگ‌های گرم گزینه بهتری برای جلب توجه سریع‌تر افراد محسوب می‌شوند. در هنگام انتخاب رنگ برای لوگو همچنین می‌توانید از تکنیک کنتراست رنگ نیز استفاده نمایید که به معنای استفاده از دو رنگ متضاد همچون سفید و مشکی، قرمز و آبی، قرمز و سبز، زرد و بنفش، نارنجی و آبی در کنار یکدیگر و یا استفاده از طیف‌های روشن و تیره یک رنگ است که جلوه بصری خاصی به لوگوی شما می‌بخشد.

مرحله چهارم: انتخاب فونت خوانا

در این مرحله در صورت طراحی لوگو به روش لوگوتایپ یا لوگو ترکیبی باید جهت درج نام شرکت در لوگو، فونتی مناسب برای آن انتخاب کنید. فونت مناسب برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی فونتی است که خواندن آن برای مخاطبان آسان بوده و در عین حال نیز از جذابیت کافی برخوردار باشد. استفاده از فونت‌های ناخوانا و پیچیده نه تنها موجب زیبایی لوگو شما نمی‌شود بلکه قدرت تاثیرگذاری آن را به شدت کاهش می‌دهد. بنابراین سعی کنید فونتی را برای لوگوی خود انتخاب کنید که مخاطب به راحتی قادر به خواندن آن باشد و بتواند بدون دشواری نام شرکت تبلیغاتی و یا شعار شما را در لوگو بخواند و آن را به خاطر بسپارد.

مرحله پنجم: قرار دادن عناصر لوگو در کنار یکدیگر

پس از تعیین سبک طراحی، انتخاب رنگ و فونت مناسب برای لوگو، حال نوبت آن است که عناصر را در کنار یکدیگر قرار دهید تا لوگوی شما ساخته شود. در صورت طراحی لوگو به روش لوگوتایپ یا لوگو تصویری باید نماد اصلی را دقیقا در وسط لوگو قرار دهید تا توجه مخاطب به عنصر اصلی آن جلب شود. اما در صورت طراحی لوگو به روش ترکیبی بهتر است نماد اصلی را در وسط و نام شرکت را در پایین یا کنار آن بنویسید. به منظور سازماندهی بهتر عناصر لوگو همچنین می‌توانید آنها را درون اشکال هندسی همچون دایره یا مربع نیز قرار دهید؛ زیرا این اشکال حس اعتماد، حرفه‌ای بودن و امنیت را به مخاطبان انتقال می‌دهند و به لوگوی شما نظم و ترتیب خاصی می‌بخشند.

با طی کردن دقیق این مراحل به راحتی می‌توانید یک لوگو جذاب برای شرکت تبلیغاتی خود طراحی کرده و از آن به عنوان نماد بصری کسب و کارتان استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که لوگو شرکت تبلیغاتی نقش مهمی را در جذب مشتری ایفا می‌کند و به عنوان اصلی‌ترین نمونه کار شما در نظر گرفته می‌شود. از این رو بهتر است برای طراحی لوگو شرکت تبلیغاتی خود از افراد متخصص کمک بگیرید.

گروه طراحان آرمکده دارای سال‌ها تجربه در حوزه طراحی لوگو برای مشاغل مختلف است که لوگوی موردنظر و دلخواه شما را با رعایت پارامترها و اصول طراحی لوگو خلق می‌کند. جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش طراحی لوگو برای شرکت تبلیغاتی خود با مشاوران ما در ارتباط باشید.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qJXG
نظرتان را بنویسید