ثبت نام مدارس استعداد درخشان

ثبت نام مدارس استعداد درخشان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1400 - 1401 می بایست با مطالعه دفترچه ثبت نام استعدادهای درخشان در پایه هفتم و دهم ، از شرایط این آزمون مطلع شده و در صورتی که واجد شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان هستند ، در بازه زمانی مشخص با مراجعه به سامانه ثبت نام استعداد های درخشان ، ثبت نام خود را برای ورود به مدارس استعداد های درخشان 1401 - 1400 تکمیل نمایند .



مرکز ملی سنجش و پذیرش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان که به اختصار سمپاد نامیده می شود ، نهادی است برای نظارت بر امور تحصیلی دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا که در زبان عمومی و بین دانش آموزان به موسسه تیزهوشان معروف است .

این سازمان دارای مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه در شهرهای مختلف در سراسر کشور می باشد . سازمان استعدادهای درخشان ، دانش‌آموزان خود را در دو پایه هفتم و دهم و از طریق آزمون ‌های سراسری که عمدتا مبتنی بر ارزیابی هوش ، دانش ریاضیات و علوم است ، انتخاب می‌کند .

برگزاری آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان یک بار در سال حدودا در اردیبهشت ماه صورت گرفته و ثبت نام در این آزمون از طریق وبسایت سازمان به نشانی azmoon.medu.ir انجام می گیرد . لازم به ذکر است دانش آموزان جهت ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان 1401 - 1400 می بایست از سوابق تحصیلی خوبی برخوردار باشند . 

در این مقاله سعی کرده ایم به بررسی تمامی بخش های ثبت نام استعدادهای درخشان در مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی 1400 - 1401 اعم از زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام بپردازیم .



زمان ثبت نام مدارس استعداد های درخشان 1400 - 1401
ثبت نام استعداد های درخشان برای آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم معمولا هر ساله از بهمن ماه آغاز شده و تا اسفند ماه ادامه پیدا می کند . هم چنین مهلت مجددی نیز معمولا برای جاماندگان ثبت نام استعداد های درخشان در نظر گرفته می شود . زمان ثبت نام استعداد های درخشان 1401 - 1400 هنوز اعلام نشده اما به محض دریافت خبر های بیشتر ، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .





زمان دقیق ثبت نام استعداد های درخشان 1400 - 1401 در این مقاله اعلام خواهد شد .



بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام تیزهوشان





نحوه ثبت نام مدارس استعداد های درخشان 1400 - 1401
تمامی مراحل ثبت نام استعداد های درخشان چه در پایه هفتم و چه در پایه دهم به صورت اینترنتی بوده و متقاضیان می بایست در زمان ثبت نام برای آزمون ورودی استعداد های درخشان 1401 - 1400 به سامانه مرکز سنجش پذیرش استعداد های درخشان مراجعه نموده و با وارد نمودن کد ملی و رمز همگام ، جهت ثبت نام وارد صفحه دانش آموزی خود شود . در ادامه می توانید راهنمای ثبت نام استعداد های درخشان 1400 - 1401 را مشاهده نمایید .



راهنمای ثبت نام استعداد های درخشان 1400 - 1401

ورود به سایت azmoon.medu.ir و انتخاب پایه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

وارد کردن کد ملی و رمز همگام

 دریافت دفترچه ثبت نام استعداد های درخشان 1401 - 1400 و مطالعه بخشنامه آزمون تیزهوشان

تکمیل اطلاعات فردی دانش آموز و آپلود فایل عکس 

تکمیل فرم مربوط به مدارس استعداد های درخشان که شامل رشته ، استان ، شهرستان و اولویت بندی  3 گانه بین دبیرستان های مورد تقاضا

نهایی کردن ثبت نام استعدادهای درخشان با پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان



مراحل بالا به شرح کامل نحوه ثبت نام استعدادهای درخشان در پورتال مرکز ملی سنجش و پذیرش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان به آدرس azmoon.medu.ir پرداخته اند . در صورتی که نیاز به راهنمای تصویری دارید می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید .

حتما بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان









شرایط ثبت نام مدارس استعداد های درخشان 1400 - 1401
شرایط ثبت نام استعدادهای درخشان 1400 - 1401 در مدارس تیزهوشان به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی برای پایه های هفتم و دهم تقسیم می شوند . داشتن تابعیت ایرانی یکی از شرایط تحصیل دانش آموزان در مدارس استعداد درخشان می باشد ، البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند با شرایط خاص در آزمون شرکت کنند .

برای ثبت نام استعدادهای درخشان پایه هفتم ، شرط اول اشتغال به تحصیل در پایه ششم و شرط دوم کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و همچنین کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه ششم ابتدایی می باشد . 

 

در صورتی که دانش آموز در دروس نوبت دوم ششم خود فقط در یک درس خوب کسب کرده باشد و بقیه دروس او خیلی خوب باشد ، ثبت نام او در آزمون استعداد های درخشان بلامانع است .



از شرایط ثبت نام استعداد های درخشان نهم به دهم 1400 - 1401 اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم بوده و از دیگر شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم معدل سالانه 19 دانش آموز در پایه هشتم می باشد .

در صورت اعمال تغییراتی در شرایط ثبت نام استعداد های درخشان ششم ابتدایی و نهم به دهم 1400 - 1401​ ، به محض اطلاع رسانی آموزش و پرورش ، این مقاله به روزرسانی خواهد شد . در صورت نیاز به کسب اطلاعات جامع تر درباره شرایط ثبت نام استعداد های درخشان ، می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید .

در ادامه بخوانید: شرایط ورود به مدارس تیزهوشان







برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان 1400 - 1401 ، عضو کانال تلگرام مدارس تیزهوشان هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا را دنبال نمایید . هم چنین در صورت وجود هرگونه سوال درباره مدارس ثبت نام استعدادهای درخشان 1401 - 1400 می توانید با مشاورین ما در مرکز مشاوره تحثیلی هیوا تماس حاصل نمایید




سوالات متداول


1- ثبت نام استعدادهای درخشان در چه تاریخی آغاز می شود ؟
زمان آغاز ثبت نام استعدادهای درخشان برای پایه های هفتم و دهم معمولا در بهمن ماه بوده که به محض دریافت خبرهای بیشتر ، در این مقاله اطلاع رسانی می شود .




2- نحوه ثبت نام استعداد های درخشان به چه صورت است ؟
برای ثبت نام استعداد های درخشان در مدارس تیزهوشان می بایست به سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان مراجعه نمود که اطلاعات تکمیلی آن در این مقاله موجود می باشد .




3- چه دانش آموزانی واجد شرایط ثبت نام آزمون استعداد های درخشان می باشند ؟
شرکت در آزمون استعداد های درخشان شامل شرایط عمومی و اختصاصی بوده که در این مقاله به هر دوی این شروط پرداخته شده است .

منبع : ثبت نام مدارس استعداد درخشان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XEnV
نظرتان را بنویسید