تغییر در زمان کنکور سراسری

تغییر در زمان کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

کنکور سراسری هر سال در بازه زمانی تیر ماه برای 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می شود. موارد مختلفی من جمله شیوع ویروس کرونا و افزایش همه گیری آن ممکن است علت تغییر در جدول زمانبندی برگزاری این آزمون بوده و باعث شود تا این آزمون در تاریخ دیگری برگزار گردد.

 

 

ثبت نام کنکور سراسری معمولا در بهمن ماه انجام شده و آزمون در بازه زمانی تیرماه برگزار می شود. داوطلبان موظفند در زمان ثبت نام کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش اعلام می شود با به همراه داشتن تمامی مدارک ثبت نام نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام و در تاریخ تعیین شده در جلسه آزمون حاضر شوند.

البته گاها با مواردی روبه رو بودیم که به سبب آن زمان برگزاری کنکور تغییر نموده و در پی آن داوطلبان در تاریخ دیگری سرجلسه ازمون حاضر شدند. با توجه به اهمیت و نگرانی داوطلبان در خصوص اینکه آیا زمان برگزاری کنکور تغییر میکند و تغییر و یا تعویق زمان برگزاری کنکور 1401 در این مقاله به بررسی احتمال تغییر زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ پرداخته شده است.

 

تغییر زمان کنکور سراسری ۱۴۰۱

سال گذشته شیوع ویروس کرونا در کشور سبب شد زمان برگزاری کنکور سراسری تغییر کرده و به تاریخ دیگری در تیر ماه موکول شود. این آزمون به صورت هماهنگ کشوری و در 4 روز برای 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار گردید. به دلیل مهار نشدن بیماری کرونا تاکنون، امسال نیز ممکن است سازمان سنجش مجددا تمهیداتی را برای تغییر تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۱ مقرر نماید.

 

سخنگوی سازمان سنجش با تاکید بر این که ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع اصلی تصمیم گیری درباره اینکه آیا زمان برگزاری کنکور تغییر میکند بوده، اعلام کرد احتمال تغییر زمان برگزاری این آزمون وجود دارد که در این صورت تاریخ جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

داوطلبان شرکت در کنکور سراسری می توانند برای کسب اطلاع در خصوص مدیریت زمان در کنکور سراسری 1401 مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: مدیریت زمان در کنکور سراسری

 

 

زمان جدید برگزاری کنکور سراسری 1401

کنکور سراسری سال گذشته، در روزهای چهارشنبه 9، پنجشنبه 10، جمعه 11 و شنبه 12 تیر ماه برگزار شد. روزهای هشتم لغایت 11 تیر ماه به عنوان زمان برگزاری کنکور سراسری 1401 در نظر گرفته شده است. به محض مشخص شدن زمان دقیق برگزاری آزمون هر گروه آزمایشی این مقاله بروز رسانی شده و در جدول زیر به طور دقیق روز و ساعت برگزاری هر ازمون قرار داده می شود.

 

 
زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱

گروه آزمایشی

تاریخ و ساعت برگزاری 1400

تاریخ و ساعت برگزاری 1401

 
ریاضی فیزیکصبح روز پنجشنبه 1400/04/10متعاقبا اعلام می شود 
علوم تجربیصبح روز جمعه 1400/04/11

متعاقبا اعلام می شود

 
علوم انسانیصبح روز پنجشنبه 1400/04/10

متعاقبا اعلام می شود

 
هنرصبح روز چهارشنبه 1400/04/09

متعاقبا اعلام می شود

 
زبان های خارجیصبح روز شنبه 1400/04/12

متعاقبا اعلام می شود

 
 

 

داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 شرکت کردند برای دریافت کارت ورود به جلسه خود می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

 

 

 

 

 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی کلیه سوالات شما در خصوص آخرین اخبار تغییر زمان برگزاری کنکور 1401 خواهند بود. شما می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید. به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا از آخرین و به روز ترین اخبار در خصوص تاریخ دقیق برگزاری آزمون 1401 مطلع شوند.

در ادامه بخوانید: تعویق کنکور سراسری

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ کنکور سراسری چه زمانی برگزار می شود؟

✔️ این آزمون هر ساله در بازه زمانی تیر ماه برگزار می شود که در صورت ایجاد تغییرات در جدول زمانبندی آزمون کنکور سراسری در متن مقاله اطلاع رسانی می شود.



 

2- ✔️ آخرین اخبار در خصوص تغییرات زمان برگزاری کنکور سراسری توسط چه ارگانی اطلاع رسانی می شود؟

✔️ این اخبار توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود که البته به منظور رفاه حال داوطلبان، آخرین اخبار در این خصوص در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.



 

3- ✔️ کنکور سراسری معمولا چه روز هایی از هفته برگزار می شود؟

✔️ این آزمون معمولا در روز های پنج شنبه و جمعه برگزار می شود که جزئیات دقیق تر هر آزمون در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : تغییر در زمان کنکور سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yEMR
نظرتان را بنویسید