دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی کشور

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی کشور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی یا همان دانشگاه امام باقر، دانشگاهی است که زیر نظر وزارت علوم و وزارت اطلاعات فعالیت می کند. این دانشگاه با هدف تربیت نیروهای متخصص در رشته های مختلف اطلاعات و امنیت های ملی برای وزارت اطلاعات و خدمت به کشور در سال 1365 راه اندازی شد.

 

 

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی یکی از دانشگاه های داخل کشور ایران است که با هدف تربیت نیروهای متخصص روی کار آمده است. هر ساله افراد زیادی به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی یا همان دانشگاه امام باقر (ع) وارد می شوند و پس از تحصیل از این دانشگاه فارغ التحصیل شده و در صورت داشتن شرایط لازم به استخدام وزارت اطلاعات ایران در می آیند.

شرایط پذیرش در این دانشگاه کمی متفاوت تر از پذیرش سایر دانشگاه ها می باشد. به همین خاطر در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی کامل دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی پرداخته و به جزئیاتی مانند ثبت نام، لیست رشته ها و نحوه ورود به این دانشگاه پرداختیم.

 

معرفی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، که با نام دانشگاه امام باقر (ع) نیز شناخته می شود، دانشگاهی است زیر نظر وزارت اطلاعات ایران که با هدف تربیت نیروهای متخصص در زمینه اطلاعات و امنیت ملی روی کار آمده است. این دانشگاه در سال 1365 افتتاح شد و تا کنون افراد زیادی از طریق این دانشگاه، مدرک دانشگاهی مرتبط با امنیت کشور دریافت کرده و در حال خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم می باشند.

 

یکی از راه های ورود به وزارت اطلاعات ایران و مشغول به کار شدن در این سازمان، ورود افراد به دانشگاه امنیت ملی و اطلاعات می باشد. لازم به ذکر است که ورود به دانشگاه امام باقر به سادگی انجام نمی شود و طبیعتا با توجه به شغل حساس وزارت اطلاعات، مراحل سختی برای ورود به این دانشگاه برای داوطلبان در نظر گرفته شده است.

 

داوطلبانی که علاقه مند به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی می باشند، می بایست حتما در کنکور سراسری شرکت کرده و با کسب رتبه ای خوب، اقدام به انتخاب رشته محل های این دانشگاه نمایند. در واقع، اولین مرحله برای ورود به دانشگاه امام باقر (ع) ثبت نام کنکور سراسری و شرکت در این ماراتن نفسگیر می باشد.

 

برای ثبت نام در این دانشگاه، لازم است که افراد دارای یک سری شرایط خاص باشند. شرایط ثبت نام در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی معمولا هنگام ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری به داوطلبان اعلام می شود. داوطلبان می توانند در صورتی که دارای شرایط لازم برای ثبت نام این دانشگاه می باشند، مراحل ثبت نام خود را از طریق فرم انتخاب رشته الکترونیکی که در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد، انجام دهند.

 

مراحل پذیرش دانشجویانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری، دانشگاه امام باقر را انتخاب کردند، پروسه ای طولانی را پیش رو دارند که حدودا یک سال زمان می برد. از آنجایی که داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، باید از همه لحاظ بررسی شوند، روند پذیرش در این دانشگاه کمی پیچیده تر از پذیرش در دانشگاه های داخلی کشور می باشد.

 

افراد برای پذیرش در این دانشگاه باید چندین مرحله از جمله معاینه پزشکی، مراحل مربوط به گزینش، مراحل مربوط به مصاحبه های عمومی و تخصصی و ... را پشت سر بگذارند و در صورت موفقیت در تمامی مراحل، بتوانند وارد دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی شوند. دانشجویان دانشگاه امام باقر، می توانند در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل نمایند. رشته های مختلفی برای تحصیل دانشجویان در مقاطع تحصیلی ذکر شده وجود دارد که داوطلبان می توانند در هنگام انتخاب رشته، رشته مورد نظر خودشان را انتخاب نمایند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

 

 

ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ۱۴۰۱

اولین مرحله برای ورود به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی این است که داوطلبان ابتدا در کنکور سراسری شرکت کنند. بنابراین افرادی که قصد ثبت نام در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را دارند، می توانند در کنکور سراسری ثبت نام کرده و پس از کسب یک رتبه مناسب، به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری وارد شوند.

 

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه شدند، می توانند از طریق فرم انتخاب رشته، تیک مربوط به علاقه مندی به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را فعال نمایند. در صورتی که داوطلبان حد نصاب لازم را برای ورود به این دانشگاه داشته باشند، می توانند بر اساس اولویت های خودشان، مانند دیگر دانشگاه ها، رشته های مورد نظر خود را بر اساس اولویت تنظیم کنند و در فرم انتخاب رشته قرار بدهند.

 

پس از اینکه، زمان بررسی های انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری به اتمام رسید و نتایج نهایی کنکور سراسری منتشر شد، داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش، نتیجه ثبت نام در دانشگاه امام باقر را مشاهده کنند. در صورتی که داوطلبان واجد شرایط ثبت نام در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی شناخته شوند و حد نصاب رتبه را کسب کرده باشند، در این دانشگاه پذیرش می شوند.

 

البته پس از اینکه داوطلبان در مرحله پذیرش در آزمون سراسری حد نصاب را کسب کردند، دانشگاه امام باقر (ع) یا همان اطلاعات و امنیت ملی، با آنان تماس گرفته و مراحل بعدی پذیرش در این دانشگاه را به اطلاع داوطلبان می رساند.

 

برای ورود به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی لازم است که افراد مراحل مختلفی را از جمله، مصاحبه های حضوری، معاینات پزشکی، مراحل گزینش و ... را انجام دهند و پس از دریافت تاییدیه های لازم در هر مرحله به این دانشگاه وارد شوند و ادامه تحصیل بدهند. معمولا، با توجه به پیچیدگی های مراحل مربوط به ثبت نام در این دانشگاه، مراحل پذیرش دانشجویان در دانشگاه امام باقر (ع) حدود یک سال به طول می انجامد.

بیشتر بخوانید: مصاحبه دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ۱۴۰۱

داوطلبانی که قصد ثبت نام در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را دارند، باید دارای شرایط خاصی باشند تا بتوانند وارد این دانشگاه شوند. شرایط ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ذکر شده است. در ادامه تمامی شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در این دانشگاه را ذکر کردیم.

 

شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی
اعتقاد به دین اسلام
داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
داشتن اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران
تایید صلاحیت استخدام مطابق با قوانین گزینش وزارت اطلاعات
داشتن سلامت روحی و جسمی مناسب به تشخیص مراجع پزشکی وزارت اطلاعات
عدم تعهد و استخدام داوطلبان در سازمان ها و یا وزارت خانه ها
داشتن حداکثر 23 سال تمام برای مقطع کارشناسی (متولیدین 1377 بع بعد)
داشتن حداقل معدل کل دیپلم ریاضی و تجربی 15 و گروه های انسانی و معارف اسلامی 16
پس از ورود به این دانشگاه، دوره خدمت سربازی فرد در اینوزارت خانه در نظر گرفته می شود.
دریافت کمک هزینه تحصیل و استخدام در وزارت اطلاعات
تهیه خوابگاه برای دانشجویان غیر بومی و مجرد واجد شرایط
تحصیل به صورت تمام وقت و شبانه روزی می باشد.
دانشجویان می بایست اقام به فراگیری یکی از زبان های زنده دنیا و امور فوق برنامه نمایند.
دانشجویان انصرافی موظف به پرداخت جریمه ناشی از گزینش و تحصیل می باشند.
پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه، به دانشجویان مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده می شود.

 

در حال حاضر، تنها داوطلبان مرد مجاز به ثبت نام در دانشگاه امام باقر می باشند. این دسته از افراد در صورت داشتن شرایط لازم به استخدام وزارت اطلاعات در می آیند. برای اطلاع از شرایط استخدام وزارت اطلاعات مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: شرایط استخدام وزارت اطلاعات

 

 

 

 

لیست رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ۱۴۰۱

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مقطع کارشناسی، رشته های مختلفی دارد که داوطلبان واجد شرایط می توانند بسته به علاقه خود یکی از رشته های ذکر شده را انتخاب نمایند. لیست و کد رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی قابل مشاهده می باشد و داوطلبان می توانند به راحتی از طریق این دفترچه، رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را مشاهده نمایند.

 

داوطلبان در صورت مجاز شدن در انتخاب رشته روزانه می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند. در جدول زیر لیست رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی قابل مشاهده می باشد.

لیست رشته های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مقطع کارشناسی پیوسته

رشته امنیت اطلاعات

رشته امنیت بین الملل

رشته امنیت نرم

رشته امنیت اقتصادی

رشته پژوهشگری امنیت

رشته حفاظت اطلاعات

رشته علوم فنی و امنیت

رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات

رشته ضد تروریسم

رشته مدیریت اطلاعات و ارتباطات

 

برای اطلاع از لیست رشته های دانشگاه امام باقر مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود.

در ادامه بخوانید: لیست رشته های دانشگاه امام باقر

 

اعلام نتایج دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ۱۴۰۱

آزمون دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، در دو مرحله آزمون کتبی و مرحله گزینش و مصاحبه های حضوری انجام می شود. اعلام نتایج دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در دو مرحله مجزا انجام می شود. اولین مرحله از اعلام نتایج این دانشگاه، مربوط به آزمون کتبی می باشد که منظور از آزمون کتبی همان کنکور سراسری است. نتایج مرحله اول دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام می شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه شدند، می توانند در فرم انتخاب رشته کنکور خود، دانشگاه اطلاعات را انتخاب نمایند.

 

در صورتی که داوطلبان پس از انتخاب رشته مجاز به ثبت نام در دانشگاه امام باقر (ع) شناخته شوند، از آن ها برای شرکت در مصاحبه های حضوری و مراحل بعدی که شامل معاینات پزشکی و مراحل گزینش می باشد، دعوت می شود.

 

در نهایت، اگر داوطلبان در تمامی مراحل مربوط به گزینش دانشگاه امام باقر (ع) قبول شوند، اعلام نتایج ثبت نام در این دانشگاه از طریق تماس تلفنی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. بدیهی است که ثبت نام اولیه در کنکور سراسری، به منزله ثبت نام قطعی در این دانشگاه نیست.

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا تمامی اطلاعات لازم در خصوص دانشگاه امنیت و اطلاعات ولی و نحوه ورود به این دانشگاه را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار داوطلبان علاقمند به این دانشگاه قرار دهند. همچنین با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا می توانید از اخبار مرتبط با کنکور سراسری و ثبت نام دانشگا هها مطلع گردید.

در ادامه بخوانید: ثبت نام دانشگاه افسری



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چه رشته هایی در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ارائه می شود؟

✔️ رشته هایی همانند امنیت نرم، حفاظت اطلاعات، علوم فنی و امنیت، امنیت بین الملل در دانشگاه امام باقر ارائه می شود البته لیست کامل این رشته ها در متن مقاله گفته شده است.



 

2- ✔️ محدودیت سنی جهت ورود به دانشگاه امام باقر چگونه است؟

✔️ مطابق متن مقاله حداکثر سن در نظر گرفته شده برای ورود به مقطع کارشناسی 23 سال تمام می باشد.



 

3- ✔️ ثبت نام دانشگاه امام باقر چگونه انجام می شود؟

✔️ ثبت نام این دانشگاه از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود که شرایط لازم برای ثبت نام در این دانشگاه در متن مقاله گفته شده است.

منبع : دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی کشور

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nEkR
نظرتان را بنویسید