انواع مدل‌های قیمت گذاری برای منوی رستوران

انواع مدل‌های قیمت گذاری برای منوی رستوران
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ali

 

با در نظر گرفتن شرایط بازار و جایگاهتان نسبت به رقبا، می‌توانید هر یک از مدل‌های زیر را برای قیمت‌گذاری به کار بگیرید و قیمت نهایی را تعیین کنید. 

 

1. قیمت گذاری اقتصادی 

در قیمت‌گذاری اقتصادی، باید از محصولات و مواد غذایی کم هزینه و به اصطلاح ارزان قیمت در تولید غذا استفاده کنید، تا بتوانند محصول ارزانی تولید کنید. با این روش می‌توانید بخش کم درآمد جامعه را نیز به مشتریان خود اضافه کنید و بازار خود را توسعه دهید. در این روش قطعا سودی که به دست می‌آورید کم است و باید تلاش کنید که در مقابل قیمیت کم، کیفیت غذای ارائه شده را افزایش دهید تا بتوانید رستوران خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

 

قیمت گذاری منوی رستوران‌ها

 

2. قیمت گذاری نفوذی

در این روش قیمت گذاری منوی رستوران ‌ها باید قیمت غذاهای موجود در منو را به پایین‌تر از حد معمول (با کمترین سود) تعیین ‌کنید تا توجه مشتریان را به سمت خود جلب کنید. بعد از اینکه در بازار نفوذ کردید و به هدف خود رسیدید قیمت‌ها را افزایش ‌دهید. این روش در صورتی کارآمد است که مشتریان شما به قیمت حساس باشند. درواقع شما با این روش به افراد فرصتی می‌دهید که محصول شما را تجربه کنند و مشتری شما باشند.

3. قیمت گذاری گزاف

در این روش که دقیقا برعکس قیمت گذاری نفوذی است، با تعیین قیمت بالا در زمان عرضه‌ی یک غذای جدید، بیشترین فروش را داشته باشید و پس از ورود به بازار، قیمت‌ را به‌تدریج کم می‌کنید. این کار باعث می‌شود در اولین لحظه‌ی ورود به بازار، تصویری منحصربه‌فرد از خود در ذهن مشتری ایجاد نمایید و بیشترین میزان سود را از اولین عرضه‌ی محصول خود ببرید.

 

قیمت گذاری منوی رستوران‌ها

 

4. قیمت گذاری پکیجی

در این شیوه برای قیمت گذاری منوی رستوران‌ ها، مجموعه‌ای از محصولات مرتبط، با قیمتی پایین‌تر از خرید به‌صورت تکی، عرضه می‌شوند. این شیوه نه‌ فقط برای فروختن کالایی که کمتر فروش می‌رود مناسب است بلکه ارزش آن بسته در چشم مشتری بیشتر از حالت معمول است. مثلا یک روز در هفته می‌توانید با استفاده از قیمت گذاری پکیجی، یک همبرگر را به همراه نوشابه و سیب‌زمینی بفروش برسانید.

5. قیمت گذاری جغرافیایی

در این روش می‌توانید بر مبنای منطقه و محله‌ای که رستوران در آن واقع است به قیمت گذاری منوی رستوران‌ خود بپردازید.

 

منبع: https://www.kababtorki.com/articles/قیمت-گذاری-منوی-رستوران%E2%80%8C/

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DG5q
نظرتان را بنویسید