قیمت پیچ رولپلاک نما با طناب در تهران و کرج

قیمت پیچ رولپلاک نما با طناب در تهران و کرج
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کار در ارتفاع نماسازان پیشرو

عوامل تاثیر گذار در براورد هزینه

در اینجا می خواهیم ببینیم که پس از رویت عکس نما و یا بازدید از محل پروژه چه عواملی در قیمت گذاری پیچ رولپلاک سنگ نما دخیل هستند.

1- تعداد طبقات نما 2- متراژ بر نمای ساختمان 3- جنس سنگ های کار شده 4- عرض سنگ های کار شده 5- حجم ابزارهای کار شده(سنگهای برجسته کار شده) و عرض آنها 6- فاکتورهای سختی و راحتی هر کار با توجه به شرایط خاص نما

شش مورد ذکر شده در بالا مهمترین عوامل تاثیرگذار در براورد هزینه برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می باشد. بدیهی است پس از در نظر گرفتن این عوامل مشخص می شود که کار به چقدر مصالح و چند روز زمان نیاز دارد. بعد از در نظر گرفتن این موارد قیمت دقیق محاسبه و به کارفرمای عزیز اعلام خواهد شد.

به طور قطع این مدل قیمت گذاری بهترین و صحیح ترین مدل می باشد. توضیحات بیشتر را می توانید در این بخش مطالعه بفرمایین.

اما در زیر به طور مختصر راجع به هر یک از موارد بالا مختصر توضیحی به شما گفته می شود.

تاثیر تعداد طبقات بر قیمت پیچ رولپلاک نما

همانطور که می دانید تعداد طبقات و افزایش آن به طور قطع می تواند بر قیمت پیچ رولپلاک نما تاثیر مثبت داشته و هر چه تعداد طبقات بیشتر شود مسلما قیمت کار به علت حجم بیشتر افزایش خواهد یافت. به طور معمول تعداد طبقات بین 3 تا 6 می باشد. اما مسلما اینگونه نمی باشد که مثلا یک ساختمان 6 طبقه هزینه اش دو برابر یک ساختمان 3 طبقه با شرایط یکسان باشد بلکه کمی کمتر از دو برابر خواهد بود.

تاثیر متراژ بر ساختمان بر قیمت پیچ رولپلاک نما

به طور قطع همانند فاکتور تعداد طبقات فاکتور متراژ بر نما نیز هر چه بیشتر باشد قیمت پیچ رولپلاک نما افزایش خواهد یافت. در این مورد هم به دلیل افزایش حجم کار این عامل تاثیر خواهد گذاشت.

تاثیر جنس سنگ بر قیمت پیچ رولپلاک نما

سنگ های متفاوت به دلیل سختی و آسانی در سوراخ کاری بر قیمت تاثیر گذار می باشند. امروزه سنگهای متفاوتی در نمای ساختمان ها به کار می روند که می توان از سنگهای گرانیت، چینی، مرمریت، تراورتن و بقیه موارد نام برد.

پر واضح است که هر چه جنس سنگ محکم تر باشد سوراخ کاری سخت تر، زمان بر تر و همچنین مصرف مته بیشتر خواهد شد. از همین رو مثلا برای سنگهای گرانیت هزینه بیشتر از  مرمریت و برای سنگهای مرمریت بیشتر از تراورتن خواهد بود.

امروزه بیشتر سنگهای کار شده در نما از نوع تراورتن می باشد. این سنگها علاوه بر سبک بودن و جذب ملات بهتر، نسبت به بقیه سنگها ترد تر و سوراخ کاری راحت تری دارند.

تاثیر عرض سنگهای کار شده بر قیمت پیچ رولپلاک نما

حتما تا به حال سنگهای نما را دیده اید که به طور غالب هر ساختمان از سنگهایی با عرض یکسان استفاده می نماید. مثلا ساختمان هایی که قدیمی ترند ابعاد سنگها کوچکتر هستند. هر چه رو به جلو آمده ایم زمان باعث شده تا عرض سنگها به طور معمول از 10 سانت به سمت 40 سانت پیش رود.

واضح است که هر چه عرض سنگ کوچک شود مقدار پیچ مصرفی بیشتر خواهد بود. فلذا هرچه سنگ کوچکتر باشد هزینه رولپلاک نیز بیشتر خواهد شد.

تاثیر حجم ابزارهای کار شده بر قیمت پیچ رولپلاک نما

نمای ساختمان های جدید به گونه ای طراحی می شوند که برای زیبایی بخشی از نما روی باکس کار می شوند. به طور عامیانه نما را برای زیبایی پیچ و خم می دهند. ابزارهای نما را می توان در ستونها، قاب پنجره های برجسته، نوار های افقی و سینه کفتری ها خلاصه نمود. نماهای پر ابزار به اصطلاح به نماهای رومی معروف شده اند.

حال هر چه یک نما پر ابزار تر باشد یا به طور محاوره ای برجستگی های بیشتری داشته باشد قیمت پیچ رولپلاک نما افزایش می یابد. مسلما باز هر چه عزض سنگهای برجسته کمتر باشد قیمت افزایش پیدا می کند.

مقایسه قیمت کار با طناب در ارتفاع نسبت به داربست و کلایمر

قیمت کار با طناب در ارتفاع نسبت به داربست و کلایمر تفاوت هزینه ای کاملا آشکار دارد. لذا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه ترین راه انجام کارهای در ارتفاع کار با طناب می باشد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/QYxG
نظرتان را بنویسید