پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی

پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی، در منازل استیجاری، بر عهده مستاجر ملک می باشد. میزان و نحوه محاسبه هزینه مدیریت پسماند مسکونی، از طریق فرمولی است که در دستور العمل اعلامی شهرداری هر شهر، به طور جداگانه، اعلام می گردد. برای پرداخت این گونه از عوارض نیز می توان از طریق سایت تهران من یا اپلیکیشن آن اقدام نمود.

 

 

بر اساس قانون مدیریت پسماندها، پسماندها، شامل پسماندهای عادی، پسماندهای پزشکی یا همان بیمارستانی، پسماندهای ویژه، پسماندهای کشاورزی و پسماندهای صنعتی تقسیم می‌ شوند و دستگاه های اجرایی، مانند شهرداری، موظف به اتخاذ تدابیر لازم جهت بازیافت و دفع آنها می باشند.

از آنجا که واحدهای مسکونی و غیر مسکونی، بر اساس میزان پسماند خود، موظف به پرداخت هزینه لازم برای جمع آوری، حمل، دفع و پردازش زباله ها می باشند، لازم است، با میزان این هزینه، نحوه محاسبه و پرداخت آن و همچنین، اشخاص مسئول پرداخت این نوع از عوارض شهری آشنا شوند. 

در همین راستا، در این مقاله قصد داریم، هزینه مدیریت پسماند مسکونی در سال ۱۴۰۱ را بررسی نموده و در ادامه، به توضیح اشخاص موظف به پرداخت این گونه از عوارض در منازل استیجاری، نحوه محاسبه و پرداخت عوارض پسماند، از طرق سامانه تهران من و اپلیکیشن تهران من خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.



 

هزینه مدیریت پسماند مسکونی در سال 1401

بر اساس پیوست 4 و 13 بودجه شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت‌ های تابعه، هزینه مدیریت پسماند در سال ۱۴۰۱، شامل حمل، جمع آوری و دفع پسماندها در بخش های عادی، پزشکی، صنعتی، کشاورزی، ساختمانی و عمرانی، به شرح زیر تعیین شده است:

هزینه جمع‌ آوری و حمل پسماندهای پزشکی، به روش مکانیزه، کماکان به ازای هر کیلوگرم، مبلغ 700 تومان می باشد.

به ازای جمع آوری و حمل هر کیلوگرم پسماندهای کشاورزی و صنعتی، مبلغ 360 تومان دریافت می گردد.

به ازای دفن هر کیلوگرم دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی و ویژه، در سلول های دفن بهداشتی، مبلغ 1040 تومان، محاسبه و دریافت می گردد که می بایست، علاوه بر هزینه جمع‌ آوری و حمل، پرداخت گردد.

هزینه از بین بردن پسماندهای ویژه، با استفاده از روش زباله‌ سوز، به ازای هر کیلوگرم، مبلغ 3450 تومان تعیین می ­‌گردد که می بایست، علاوه بر هزینه جمع‌ آوری و حمل، پرداخت گردد.

هزینه جمع‌ آوری و حمل پسماندهای پزشکی، به روش مخزن متحرک، در صورت استقرار سیستم حمل، به ازای هر کیلوگرم، 3200 تومان می باشد.

آبونمان ماهیانه، برای کلیه مراکز پزشکی، بهداشتی و درمانی واقع در شهر تهران، مبلغ 130000 تومان، به عنوان هزینه ثابت خدمات مدیریت پسماندهای پزشکی می باشد که با توجه به شرایط خاص همه‌ گیری کرونا و حمایت از جامعه پزشکی، آبونمان ماهیانه، به میزان پنجاه درصد تعرفه مذکور دریافت می گردد.

هزینه مدیریت پسماند در مورد پسماندهای عمرانی و ساختمانی، از تولیدکنندگان این نوع پسماند، هم زمان با صدور پروانه ساختمانی یا مجوز فعالیت عمرانی، از قرار مبلغ 3500 تومان، به ازای هر مترمکعب پسماند ساختمانی و عمرانی، به عنوان قیمت پایه سال 1401، بابت هزینه‌ های نظارت بر جمع‌ آوری، مسیردهی برای حمل و اقدام به پردازش و دفع، محاسبه و دریافت می گردد.

هزینه جمع‌ آوری و حمل یک کیلوگرم پسماند عادی یا همان پسماند مسکونی، در شهر تهران، 165 تومان و هزینه دفع یک کیلوگرم پسماند عادی، در شهر تهران، 78 تومان می باشد.

لازم به ذکر است، هزینه های مدیریت پسماند مسکونی، می بایست به طور سالانه، پرداخت گردند و در صورت عدم پرداخت، مبلغ این نوع از عوارض، مشمول جریمه 9 درصدی خواهد شد و همچنین، شهرداری می تواند، از طریق دستگاه های ذی ربط ، اقدام به قطع برق و گاز این منازل نماید.

حتما بخوانید: عوارض ساختمان

 

پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی بر عهده مالک است یا مستاجر

در بخش قبل، هزینه مدیریت پسماند مسکونی در سال ۱۴۰۱ را بر اساس قانون بودجه سال 1401 و عواقب عدم پرداخت آن را بیان نمودیم. اما سوالی که در این بخش مطرح می شود، این است که پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی در املاک اجاری به چه شکل می باشد؟

استفاده از املاک استیجاری، هزینه هایی مانند تعمیرات کلی و جزئی، عوارض نوسازی، عوارض پسماند، بهای خدمات شهری مانند آب، برق، گاز و شارژ ساختمان را به همراه داشته، که برخی از این موارد، برعهده موجر و برخی بر عهده مستاجر می باشد، به عنوان مثال پرداخت عوارض نوسازی، بر عهده موجر می باشد.

اما در مورد هزینه مدیریت پسماند باید گفت که در املاک استیجاری، در صورتی که توافقی، در مورد پرداخت این نوع از عوارض شهرداری، انجام نگیرد، پرداخت این هزینه بر عهده مستاجر خواهد بود. برای مطالعه بیشتر در مورد مسئول پرداخت هزینه های ساختمان می توانید، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: مسئول پرداخت هزینه های ساختمان

 

 

 

میزان و نحوه محاسبه هزینه مدیریت پسماند مسکونی

در بخش های قبل، هزینه مدیریت پسماند مسکونی، در سال ۱۴۰۱ و پرداخت کننده این نوع از عوارض را در املاک مسکونی استیجاری توضیح دادیم. در این بخش، میزان و نحوه محاسبه هزینه مدیریت پسماند مسکونی را بیان خواهیم نمود. بهای خدمات پرداختی، توسط مودیان پسماند عادی، برای واحدهای مسکونی، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به نحو زیر محاسبه می گردد:

 

پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

بر اساس این مصوبه، هزینه مدیریت پسماند واحدهای مسکونی، به واحدهایی که در حال سکونت و بهره برداری هستند، تعلق می گیرد و در صورتی که مالکان واحدهای مذکور، با گواهی مدارک و مستندات، از اداره برق منطقه، اثبات نمایند واحد مذکور، خالی از سکنه و بهره برداری می باشد، به آن، بهای خدمات مدیریت پسماند، تعلق نخواهد گرفت.

همچنین، بر اساس این مصوبه، مالکین و ذی نفعان واحدهای مسکونی واقع در محدوده شهر و حریم تهران، مکلف به پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند بوده و در صورت انتقال یا واگذاری اینگونه از املاک، بدون پرداخت و تسویه‌ حساب بهای خدمات مدیریت پسماند، پرداخت بدهی معوقه، بر عهده شخص انتقال‌ گیرنده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: استعلام بدهی عوارض سالیانه خودرو

 

پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی از طریق سایت تهران من

در بخش های قبل، ابتدا هزینه مدیریت پسماند مسکونی در سال 1401 را توضیح داده و در ادامه، میزان و نحوه محاسبه هزینه مدیریت پسماند مسکونی را بیان نمودیم. هزینه مدیریت پسماند مسکونی به روش اینترنتی و از طریق سامانه تهران من، قابل پرداخت است، در این بخش، به آموزش نحوه پرداخت این نوع از عوارض شهرداری، از طریق سایت تهران من، خواهیم پرداخت.

برای پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی، می توان از طرق گوناگونی اقدام نمود. یکی از این موارد، پرداخت از طریق سامانه تهران من می باشد. برای پرداخت از این طریق، می بایست ابتدا، به سایت تهران من، به آدرس my.tehran.ir وارد شده و روی گزینه صحت سنجی شماره شناسایی ملک، آپارتمان و واحد غیر مسکونی کلیک نمایید.

 

میزان هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

سپس، از طریق بخش یافتن شماره شناسایی ملک از طریق نقشه، شماره شناسایی ملک خود را کپی کرده و در کادر مربوطه، وارد نموده و روی گزینه تایید کلیک نمایید.

 

نحوه پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

پس از مشاهده تصویر زیر، روی گزینه استعلام بدهی کلیک نمایید.

 

محاسبه هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

در ادامه، شماره موبایل و کد امنیتی را وارد نموده و روی گزینه دریافت پیامک تایید، کلیک نمایید.

 

پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

پس از مشاهده پیام (اطلاعات بدهی ملک برای شما ارسال شد)، می توانید پیغام زیر را از بخش پیامک گوشی همراه خود مشاهده نمایید.

 

میزان هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

پس از مشاهده پیام فوق، می توانید با کلیک بر روی لینک پرداخت، بهای هزینه مدیریت پسماند مسکونی خود را پرداخت نمایید.

بیشتر بخوانید: سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور

 

نحوه پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی از طریق اپلیکیشن تهران من

در بخش های قبل، پس از توضیح هزینه مدیریت پسماند مسکونی در سال ۱۴۰۱، به بررسی این موضوع پرداختیم که پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی، بر عهده مالک است یا مستاجر و سپس، میزان و نحوه محاسبه هزینه مدیریت پسماند مسکونی و نحوه پرداخت آن را از طریق سامانه تهران من آموزش دادیم. در این بخش، به آموزش نحوه پرداخت این نوع از عوارض، از طریق اپلیکیشن تهران من خواهیم پرداخت.

برای پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی، از طریق اپلیکیشن تهران من، ابتدا این نرم افزار را بر روی گوشی همراه خود، نصب نموده و روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

 

نحوه پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

در قسمت بعد، اطلاعات خواسته شده، اعم از کد ملی، تاریخ تولد، شماره تلفن، نام کاربری و رمز عبور را تکمیل نمایید.

 

محاسبه هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

سپس، از صفحه نخست، بر روی ورود کلیک نموده و شماره همراه خود، را وارد نمایید تا پیامکی، حاوی کد فعال سازی، برای شما ارسال شود.

 

پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

در این قسمت، وارد صفحه خدمات اپلیکیشن تهران من می شوید. برای پرداخت عوارض شهرداری از نوع عوارض مدیریت پسماند واحدهای مسکونی، بر روی گزینه ملک من، کلیک نمایید.

 

میزان هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

سپس، در صفحه خدمات ملک من، دکمه املاک من، را بزنید.

 

نحوه پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

در صفحه پیش رو، روی گزینه افزودن ملک جدید کلیک نمایید.

 

محاسبه هزینه مدیریت پسماند مسکونی

 

در نهایت، با ثبت مشخصات ملک خود می توانید، هزینه مدیریت پسماند مسکونی خود را پرداخت نمایید.

در ادامه بخوانید: پرداخت عوارض شهرداری

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- هزینه مدیریت پسماند مسکونی در سال 1400 چقدر است؟

هزینه جمع آوری و حمل یک کیلوگرم پسماند عادی یا همان پسماند مسکونی در شهر تهران 165 تومان و هزینه دفع یک کیلوگرم پسماند عادی در شهر تهران 78 تومان می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

 

2- پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی بر عهده مالک است یا مستاجر؟

پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی در منازل استیجاری بر عهده مستاجر ملک می باشد که در متن مقاله با ذکر جزئیات بیان شده است.

 

3- نحوه پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی چگونه است؟

برای پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی می توان از سامانه تهران من و اپلیکیشن تهران من اقدام نمود برای دریافت جزئیات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

منبع : پرداخت هزینه مدیریت پسماند مسکونی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6nAN
مطلب بعدی
چک بدون تاریخ
نظرتان را بنویسید