مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1400 به منظور افزایش دقت در درج اطلاعات ثبت نامی باید مدارک شخصی و تحصیلی خود را به همراه داشته و بندهای مختلف فرم ثبت نام را با توجه به آن تکمیل نمایند . مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد شامل مدارک شناسایی و فارغ التحصیلی داوطلب می باشد که باید س از آماده نمودن این مدارک به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند . 




اینترنتی بودن ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سال های اخیر باعث شده داوطلبان این آزمون با به کارگیری مدارک شخصی و تحصیلی خود فرم مربوطه را با دقت بیش تری تکمیل نمایند . بر این اساس کلیه متقاضیان رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد می بایست پس از آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد را پشت سر گذارند .

به همراه داشتن مدارک شخصی و تحصیلی در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باعث تسریع در روند فرایند ثبت نام شده و از بروز خطا و اشتباه جلوگیری می کند . در ادامه به بررسی مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 می پردازیم . 



مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400
با توجه به اهمیت صحت اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام کارشناسی ارشد داوطلبان می بایست قبل از مراجعه به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد 1400  مدارک مورد نیاز زیر را آماده نمایند :



مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
فایل عکس اسکن شده
سریال کارت اعتباری ثبت نام
مدارک شناسایی و تحصیلی


بر اساس مندرجات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد مشخصات فایل عکس اسکن شده داوطلب به شرح زیر می باشد :


عکس تمام رخ 4*3 یا 4*6 که در سال جاری گرفته شده باشد .
عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG و حداکثر حجم آن 70 کیلوبایت باشد . 
اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 پیکسل باشد .
تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هر گونه لکه باشد .
حاشیه های زاید عکس اسکن شده باشد حذف شده باشد .
حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد .

تبصره 1 : اسکن عکس از روی کارت های شناسایی ( کارت ملی ، شناسنامه و .... ) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است به منظور اسکن عکس ، از اصل عکس پرسنلی خود و مطابق توضیحات فوق استفاده نمایند . 

تبصره 2 : عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد .

تبصره 3 : در صورت ارسال عکس غیر معتبر ، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد .



داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1400 به منظور ورود به سامانه ثبت نام این آزمون باید کدی را تحت عنوان سریال ثبت نام وارد نمایند . این سریال پس از پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد . 

توجه 1 : هر سریال اعتباری مختص شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی می باشد . 

توجه 2 : علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی علاوه بر پرداخت هزینه ثبت نام ملزم به خرید کارت اعتباری جداگانه ای تحت عنوان کارت علاقه مندی می باشند . 



حتما بخوانید: نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد



با توجه به این که بندهای مختلف فرم ثبت نام رشته کارشناسی ارشد 1400 شامل اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلب می باشد ، به متقاضیان توصیه می کنیم از مدارک شناسایی شامل کارت ملی ، شناسنامه و مدارک فارغ التحصیلی خود استفاده کرده و فرم ثبت نام را با دقت تکمیل نمایند . 



_ تا این قسمت ، مدارک و اطلاعات مورد استفاده تمامی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد شرح داده شد . اما برخی مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 مختص داوطلبان با شرایط خاص می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم . 



تشکیل پرونده داوطلبان معلول : سازمان سنجش وضعیت داوطلبان نابینا یا کم بینا ، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی را از سازمان بهزیستی استعلام نموده و در صورت تایید ، خدمات و تسهیلات لازم را به آن ها ارائه خواهد داد . لذا آن دسته از داوطلبانی که در سازمان بهزیستی پرونده تشکیل نداده اند می بایست به مراجعه به ادارات بهزیستی محل سکونت خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند . 

فرم مخصوص معدل دانشجویان سال آخر کارشناسی : آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشجوی سال آخر کارشناسی بوده و حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1400 فارغ التحصیل می شوند ملزم به تکمیل فرم مخصوص معدل می باشند . این فرم در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد درج شده و داوطلبان می بایست آن را تکمیل و پس از تایید دانشگاه محل تحصیل ، نزد خود نگه دارند . به محض انتشار دفترچه راهنمای این آزمون در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد اطلاع رسانی کرده و لینک دانلود فرم مخصوص معدل را در این قسمت فعال می کنیم . 



 فرم مخصوص معدل کنکور ارشد 1400 در موعد مقرر در اینجا قرار می گیرد .



 برای دانلود فرم مخصوص معدل کنکور کارشناسی ارشد 99 کلیک کنید



بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد









مشاوره مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد 1400
بسیاری از داوطلبان با وجود استفاده از مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد ، در هنگام درج اطلاعات خود با مشکلاتی مواجه می شوند . از جمله این مشکلات می توان به آپلود نشدن عکس اسکن شده ، مشکلات خرید کارت اعتباری ، مشکلات سیستمی و ... اشاره کرد . از طرف دیگر برخی داوطلبان ثبت نام خود را در کافی نت ها و به کمک افراد دیگر انجام می دهند که ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد .

این متقاضیان در صورت درج اطلاعات نادرست در فرم اینترنتی خود می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 اقدام نموده یا از باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد استفاده نمایند . در غیر این صورت بهره مندی از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا یاری بخش این دسته از داوطلبان بوده که از طریق کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در اختیار متقاضیان قرار می گیرد . 



در ادامه بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد











سوالات متداول


1- سریال کارت اعتباری کنکور کارشناسی ارشد را چگونه می توان تهیه کرد ؟
با پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد سریال کارت اعتباری آزمون در اختیار داوطلب قرار می گیرد که لینک نحوه پرداخت این هزینه در متن مقاله قرار داده شده است . 




2- کدام یک از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد باید فرم مخصوص معدل را تکمیل نمایند ؟
فرم مخصوص معدل جزو مدارک ثبت نام دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی است که لینک دریافت آن در متن مقاله قرار داده شده است .




3- متقاضیان ثبت نام کارشناسی ارشد باید چه مدارکی را به سازمان سنجش ارسال کنند ؟
این داوطلبان ملزم به ارسال مدرکی نبوده و مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد اسکن شده و اینترنتی ارسال خواهند شد که برای اطلاع از مدارک لازک برای این فرایند می توانید متن مقاله را مطالعه کنید . 

منبع : مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/20ZW
نظرتان را بنویسید