ظرفیت پذیرش آزمون وکالت

ظرفیت پذیرش آزمون وکالت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
معمولا در هر دوره از برگزاری آزمون وکالت همزمان با انتشار اطلاعیه ثبت نام و یا مدتی قبل از آن ظرفیت پذیرش کارآموزان وکالت سال جاری از سوی کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه اعلام می شود . ظرفیت پذیرش آزمون وکالت دادگستری سال گذشته 3451 نفر و ظرفیت آزمون وکالت قوه قضاییه 98 حدود 5000 نفر بوده است .




مهم ترین چالش پیش روی فارغ التحصیلان رشته های حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی برای ورود به کانون وکلا ، شرکت در آزمون وکالت و طی مراحل پذیرش برای اخذ پروانه کارآموزی وکالت می باشد . این دسته از داوطلبان علاقه مند به اخذ پروانه فعالیت می توانند با ثبت نام در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه 99 شانس خود را بری پذیرش در هر یک از این کانون ها امتحان کنند .

در هر دوره از برگزاری آزمون وکالت ، کانون های وکلای دادگستری و قوه قضاییه با توجه به شرایط و امکانات ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت سال پیش رو را مشخص می کنند . داوطلبان متقاضی شرکت در هر یک از این دو آزمون می توانند با بررسی ظرفیت های استان و کانون مورد نظر ، شانس پذیرش خود را به نسبت سایر متقاضیان بسنجند و اقدام به انتخاب کانون هایی کنند که شانس قبولی بیشتری دارند . از این رو در ادامه این مقاله ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلای دادگستری و قوه قضاییه 99 را ارائه داده ایم . 



ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلای دادگستری 99
 معمولا هر ساله آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری به دلیل سابقه بیشتر برگزاری ، با تعداد بیشتری از متقاضیان پذیرش رو به رو می شود . در مجموع 25 کانون زیر نظر مرکز وکلای دادگستری و اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران ( اسکودا ) فعالیت می کنند که با توجه به شهر و شهرستان های تحت پوشش ، ظرفیت پذیرش متفاوتی دارند .



 مانند دوره های پیشین ، آزمون وکالت مرکز وکلای دادگستری سال 1399 نیز زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود . معمولا هر ساله مدتی پیش از آغاز زمان ثبت نام آزمون وکالت دادگستری ، هر یک از کانون ها به صورت مجزا ظرفیت پذیرش سال جاری را اعلام می کنند . اما علاوه بر این موضوع سازمان سنجش نیز همزمان با انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون وکالت ، ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلای دادگستری را نیز اعلام می کند .



 با توجه به عدم انتشار اطلاعیه ای در خصوص زمان ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلای دادگستری ، ظرفیت پذیرش آزمون 99 نیز از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است . البته برخی از کانون ها با انتشار اطلاعیه هایی ظرفیت های پذیرش سال 99 خود را اعلام کرده اند .



 در ادامه لیست ظرفیت های 25 کانون وکلای دادگستری را به تفکیک ارائه داده ایم . هم چنین به دلیل عدم انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلای دادگستری ، ظرفیت پذیرش سال گذشته کانون های دادگستری نیز ارائه شده اند .



نام کانون ظرفیت پذیرش سال 98 ظرفیت پذیرش سال 99 تفکیک سهمیه آزاد / ایثارگران پذیرش سال 99
مرکز شامل استان های تهران ، سمنان ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان 1500 اعلام نشده -
آذربایجان شرقی 150 اعلام نشده -
فارس و کهکیلویه 100 اعلام نشده -
اصفهان 200 اعلام نشده -
آذربایجان غربی 82 اعلام نشده -
مازندران 100 اعلام نشده -
خراسان 150 اعلام نشده -
گیلان 90 اعلام نشده -
قزوین 75 اعلام نشده -
خوزستان 102 اعلام نشده -
کرمانشاه 66 اعلام نشده -
همدان 50 اعلام نشده -
قم 26 اعلام نشده -
کردستان 36 اعلام نشده -
گلستان 40 اعلام نشده -
اردبیل 45 اعلام نشده -
مرکزی 30 اعلام نشده -
بوشهر 70 اعلام نشده -
زنجان 60 اعلام نشده -
لرستان 60 اعلام نشده -
کرمان 90 100 70 آزاد و 30 ایثارگر
البرز 130 اعلام نشده -
چهارمحال و بختیاری 14 اعلام نشده -
یزد 130 اعلام نشده -
ایلام 40 55 39 آزاد و 16 ایثارگر
جمع کل 3451 - -


 خاطر نشان می شود به محض اعلام شدن ظرفیت پذیرش هر یک از کانون های وکلای دادگستری این مقاله بروزرسانی خواهد شد . هم چنین داوطلبان می توانند برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام آزمون وکالت دادگستری 99 عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا شوند .

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری 99


ظرفیت پذیرش آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه 99
 علاوه بر آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری 99 ، مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز در سال 99 اقدام به برگزاری آزمون اخذ پروانه کارآموزی وکالت می کند . داوطلبان می توانند علاوه بر آزمون وکالت دادگستری ، در زمان ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای قوه قضاییه برای این آزمون نیز نام نویسی کنند .



 ثبت نام و برگزاری آزمون وکالت کانون وکلای قوه قضاییه معمولا زیر نظر مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه انجام می شود . طبق روال هر ساله پیش بینی می شود برای ثبت نام آزمون وکالت سال 99 نیز همزمان با انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه 99 ، ظرفیت های پذیرش هر استان نیز اعلام شود .



 با توجه به عدم آغاز ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه 99 و هم چنین عدم انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در ادامه به منظور آگاه سازی داوطلبان ظرفیت های پذیرش آزمون سال گذشته را ارائه داده ایم که به محض انتشار ظرفیت های پذیرش سال جدید بروزرسانی خواهد شد .



استان ظرفیت پذیرش سال 98 ظرفیت پذیرش سال 99
آذربایجان شرقی 230 اعلام نشده
آذربایجان غربی 180 اعلام نشده
اردبیل 100 اعلام نشده
اصفهان 370 اعلام نشده
البرز 160 اعلام نشده
ایلام 50 اعلام نشده
بوشهر 90 اعلام نشده
تهران 1150 اعلام نشده
چهارمحال و بختیاری 50 اعلام نشده
خراسان جنوبی 40 اعلام نشده
خراسان رضوی 250 اعلام نشده
خراسان شمالی 80 اعلام نشده
خوزستان 200 اعلام نشده
زنجان 70 اعلام نشده
سمنان 50 اعلام نشده
سیستان بلوچستان 80 اعلام نشده
فارس 300 اعلام نشده
قزوین 80 اعلام نشده
قم  90 اعلام نشده
کردستان 120 اعلام نشده
کرمان 280 اعلام نشده
کرمانشاه 120 اعلام نشده
کهکیلویه و بویراحمد 50 اعلام نشده
گلستان 120 اعلام نشده
گیلان 120 اعلام نشده
لرستان 70 اعلام نشده
مازندران 70 اعلام نشده
مرکزی 140 اعلام نشده
هرمزگان 80 اعلام نشده
همدان 120 اعلام نشده
یزد 50 اعلام نشده


 داوطلبان متقاضی ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلای قوه قضاییه 99 می توانند برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام آزمون وکالت 99 عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا شوند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه 99


اگر پس از مطالعه مقاله ظرفیت پذیرش آزمون وکالت 99 ، سوالی درباره ظرفیت ها و ثبت نام این آزمون دارید ، جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .




سوالات متداول


1- ظرفیت پذیرش آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری بیشتر است یا قوه قضاییه ؟
با استناد به میانگین ظرفیت ای آزمون سال های اخیر معمولا ظرفیت پذیرش آزمون وکالت قوه قضاییه بیشتر از دادگستری می باشد که ظرفیت های سال جاری نیز در همین مقاله اطلاع رسانی می شود ؟




2- ظرفیت پذیرش آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری سال جاری چه زمانی اعلام می شود ؟
ظرفیت های این آزمون معمولا ثبل از ثبت نام به صورت مجزا از سوی کانون ها و همزمان با آغاز ثبت نام از سوی سازمان سنجش اعلام می شود که بلافاصله در این مقاله اطلاعی رسانی می شود .




3- از چه طریقی می توان ظرفیت پذیرش آزمون وکالت قوه قضاییه را مشاهده کرد ؟
ظرفیت پذیرش آزمون وکالت قوه قضاییه همزمان با آغاز ثبت نام مشخص می شود که ظرفیت های پذیرش سال جاری و آخرین دوره پذیرش در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

منبع : ظرفیت پذیرش آزمون وکالت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZM1J
نظرتان را بنویسید