افزایش ساعت مطالعه کنکور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
افزایش ساعت مطالعه کنکور یکی از دغدغه های داوطلبای کنکوریه که اونا می تونن با داشتن برنامه ریزی مناسب ، نداشتن وسواس در مطالعه و یا استفاده از تکنیک زمان های مرده به تدریج زمان مطالعه خودشون رو افزایش بدن تا بتونن به اون نتیجه دلخواه برسن.





بارها پیش اومده که داوطلبای کنکور، از ساعات مطالعه خود ناراضی باشن و با اینکه تمام روز رو تلاش می‌ کنن که مطالعه داشته باشن، با این حال ساعت مطالعه شون از حد مورد انتظار خیلی پایین تره. به طور کلی ساعت مطالعه واقعی، به زمانی گفته میشه که مفید باشه و یادگیری در اون اتفاق بیفته.

برخی از داوطلبا برای اینکه ساعت مطالعه خودشون رو افزایش بدن مدت زمان بیشتری به کتابخونه میرن و کتاب دستشون می گیرن، اما این کار تاثیری روی افزایش ساعت مطالعه کنکور نداره. به همین دلیل در این مقاله روش های افزایش ساعت مطالعه کنکور معرفی شده تا برای رسیدن به موفقیت روش های بهتری رو به کار بگیریم.

 



روش های افزایش ساعت مطالعه کنکور
برای شرکت و قبولی در آزمون هایی مثل کنکور، میزان ساعت مطالعه اهمیت فراوانی داره اما خیلی از دانش آموزا بعد از شروع مطالعه، دچار خستگی و خواب آلودگی میشن و علاوه بر این، خیلی از افراد نمی تونن ساعات متوالی درس بخونن و کیفیت مطالعه رو از اول تا آخر حفظ کنن. خیلی ها هم با اینکه ساعت مطالعه بالایی دارن اما نتیجه مورد انتظارشون رو دریافت نمی کنن. برای حل این مشکل ها از روش ‌های مختلفی میشه استفاده کرد که در ادامه بهترین روش افزایش ساعت مطالعه برای کنکور رو گفتیم :



 داشتن برنامه ریزی مناسب

 یکی از مهمترین راه های افزایش ساعت مطالعه کنکور، داشتن یک برنامه ریزی مناسبه. باید بدونین که برنامه‌ریزی کنکور باعث میشه شما یک اولویت‌بندی صحیح داشته باشین، در نتیجه کارهای سخت تر رو زمانی که انرژی بیشتر دارید انجام میدین و کارهای آسونتر رو زمانی که انرژی کمتر دارین انجام می دین.

این کار باعث افزایش ساعت مطالعه کنکور میشه و کیفیت مطالعه رو هم بالاتر می بره. مثلا درس های مفهومی انرژی بالایی می خوان به همین دلیل بهتره که اون ها رو صبح ها بخونین و درسای حل کردنی رو بهتره شب ها بخونین. معمولا ما تمایل داریم که از کارهای سخت شونه خالی کنیم، به همین خاطر بهتره که اونها رو اول انجام بدیم تا خیالمون راحت بشه.



 نداشتن وسواس در مطالعه

گاهی وقتا داوطلبان به خاطر استرس و وسواسی که دارن یک مطلب رو چندین بار می خونن. این کار نه تنها انرژی‌ اونها رو از بین میبره، بلکه ساعت مطالعه شون رو هم بسیار پایین میاره. بهتره به خودتون اعتماد کنین و قاطعانه تصمیم بگیرین که دیگه اون مطلب رو نخونین و به سراغ مطلب بعدی برین. بعد از اینکه مطالب رو تمام کردین، چند سوال حل کنین تا ببینین که آیا مطلب رو یاد گرفتین یا نه، در صورتی که یاد نگرفته بودین می‌تونید مجددا متن رو بخونین.

بیشتر بخوانید: وسواس در مطالعه
 کنار گذاشتن مواردی که حواس را پرت میکند

در زمان مطالعه به هیچ وجه از گوشی خودتون استفاده نکنین و محل مطالعه هم بهتره نزدیک تلویزیون نباشه. گاهی پیش اومده شما گوشی موبایلتون رو برداشتین که فقط یک پیام رو چک کنین، اما مدت زیادی رو در فضای مجازی باقی موندین و متوجه میشین که زمان زیادی رو از دست دادین. این موضوع در مورد تلویزیون و لپ‌تاپ هم صدق می کنه، به همین علت بهتره از عوامل حواس پرت کن، تا زمان آزمون دور بمونیم.







 استفاده از زمان های مرده

یکی از روش های افزایش ساعت مطالعه کنکور، استفاده از زمان های مرده هست، یعنی از زمان های مسیر رفت و آمد، ایستادن توی صف و یا بیکاری توی کلاسای درس، میشه برای مطالعه بیشتر استفاده کرد. داشتن فلش کارت درسای مختلف و یا استفاده از فایلای صوتی، بهترین راه برای استفاده از زمان های مرده هست.



 استفاده از تکنیک تند خوانی

تکنیک های تندخوانی، باعث سرعت ارتباط بین چشم و مغز انسان میشه. یعنی با تمرکز کامل می تونین چند پاراگراف رو همزمان بخونیم و به سرعت شناسایی کرده و یادداشت ‌برداری کنین. این مهارت، نیازمند تمرین منظمه و تسلط بهش باعث افزایش ساعت مطالعه کنکور میشه. این تکنیک چون با تمرکز کامل انجام میشه با افزایش بهره وری همراهه. 

بیشتر بخوانید : آشنایی با روش های تند خوانی











مشاوره افزایش ساعت مطالعه کنکور
این موضوع خیلی اهمیت داره که افزایش ساعت مطالعه، تدریجی و آهسته باشه. مثلا اگه روزی سه ساعت مطالعه می کنین، نباید یک دفعه و در عرض یک روز به 8 ساعت مطالعه تغییرش بدین. ممکنه فکر کنین که زمان کمی دارین و این طوری می تونین درساتون رو زودتر تموم کنین، اما این کار کیفیت مطالعه رو به شدت پایین میاره و هیچ تاثیری در یادگیری شما هم نداره، حتی می تونه شما رو نسبت به درس خوندن دلزده کنه و نا امیدی به و عدم اعتماد به نفس سراغتون بیاد.

بعضی از دانش آموزا مدت ها قبل از کنکور، به این فکر میکنن که چه چیزی رو خوندن و چه چیزی رو نخوندن و قراره سر جلسه کنکور چه اتفاقی بیفته و منتظر چه چیزایی باید باشن، بعضیا هم نگران رتبه و کنکور و دانشگاهشون هستن. این کار باعث میشه که از هدفتون فاصله بگیرین و تمرکزتون رو کاهش بدید و انرژی هم برای فعالیت در آینده نداشته باشین. پس تلاش کنین با روش های مختلف مثل ورزش و افکار مثبت، نگرانی و استرس رو از خودتون دور کنین و  اعتماد به نفس خودتون رو بیشتر کنید و با یک برنامه‌ریزی مناسب به صورت تدریجی مطالعه تون رو افزایش بدین.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

در ادامه بخوانید : افزایش سرعت تست زنی در کنکور














سوالات متداول


1- چه راه هایی برای افزایش ساعت مطالعه کنکور وجود داره ؟
یکی از راه هایی که باعث افزایش ساعت مطالعه وجود داره نداشتن وسواس در مطالعست که بقیه راه ها در این مقاله گفته شده.


2- اهمیت تند خوانی در کنکور چیه ؟
همون طور که در این مقاله گفته شد داوطلبا با تند خوانی می تونن ساعت مطالعشون رو بیشتر کنن.


3- افزایش ساعت مطالعه چطوری باید انجام بشه ؟
این افزایش باید به صورت تدریجی باشه که برای مطالعه توضیحات بیشتر می تونین مقاله زیر رو بخونین.

منبع : افزایش ساعت مطالعه کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lrzl
نظرتان را بنویسید