نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری هم به اندازه دروس تخصصی اهمیت داره و داوطلبا باید با آشنایی با روش های تست زنی ، مرور و خلاصه نویسی برای این دروس به درصد بالایی از این ها برسن و خودشون رو برای رسیدن به هدفشون آماده کنن .





یکی از مهمترین چیزهایی که داوطلبان کنکور باید به اون توجه کنن تا بتونن به موفقیت دست پیدا کنن، نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور سراسریه. یعنی هر چقدر نحوه مطالعه دروس تخصصی مهمه، به همون اندازه هم دروس عمومی مهمه و با وجود ضریب بالای برخی از دروس تخصصی باید شما به این موضوع دقت داشته باشین که دروس عمومی هم نقش تعین کننده ای برای تخمین رتبه کنکور داوطلبای کنکور داره.

به طور کلی داوطلبا می تونن با پاسخ دادن به سوالات دروس عمومی، جبران درصد پایین دروس تخصیشون رو کنن و رتبه خودشون رو بالا ببرن. بنابراین در چنین مواقعی میشه با یادگیری بهترین روش مطالعه دروس عمومی کنکور، یه رتبه مناسب و کسب کرد. برای اطلاع از نحوه مطالعه این دروس با ما همراه باشین.

 



نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری
وقتی که در مورد مطالعه دروس عمومی کنکور به روش رتبه برترها صحبت می کنیم، برای خیلی از افراد این چالش ذهنی به وجود میاد که رتبه برتر ها چه جوری و با استفاده از چه روشی تونستن رتبه خوبی کسب کنن و نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری اونها چه جوری بوده؟



 مباحث دروس عمومی نسبتا ساده تر و کاربردی تر هستن و ممکنه افراد بتونن در مدت زمان کوتاهتری اون ها رو مطالعه کنن و به ذهن بسپارن. به همین خاطر هم بر اساس آمار و ارقام بدست آمده در سال های اخیر، میشه گفت که بیشتر کسایی که رتبه برتر آوردن از بهترین روش مطالعه دروس عمومی کنکور استفاده کردن و در نهایت هم تونستن در صد خیلی خوبی و تو دروس عمومی کسب کنن. پس حتما این دروس رو در برنامه روزانتون قرار بدین.



 در صورتی هم که احساس کردید وقتتون کمه و باید یکی از دروس عمومی یا اختصاصی انتخاب کنید که در مدت زمان کوتاهی مطالعه اون رو به اتمام برسونین به شما توصیه می کنیم که به جای مطالعه درس تخصصی نسبتا پیچیده، وقتتون رو روی مطالعه دروس عمومی کنکور بذارین که خیلی آسون تر و راحت تر می تونین با مباحثش آشنا بشید و تسلط کافی پیدا کنین.



 البته برای دستیابی به درصد و رتبه مطلوب، لازمه که با روش های تست زنی آشنا بشید تا بتونین کنار مطالعه هر درس با برای اون تست زده و عملکرد خودتون رو در اون درس محک بزنین . 



بیشتر بخوانید: روش های تست زنی
 خلاصه نویسی و تهیه فلش کارت برای مرور متداول مباحث دروس عمومی هم باعث میشن تا تمام مطالب دروس عمومی، خوب تو ذهن شما بمونن و وقتی دفترچه سوالات عمومی و می بینین دچار ترس نشین.







با کلیک روی دروس عمومی مد نظرتون می تونین با نحوه مطالعه اون آشنا بشین.

برای اطلاع از نحوه مطالعه دروس مد نظرتون کلیک کنید.
نحوه مطالعه ادبیات کنکور
نحوه مطالعه عربی کنکور
نحوه مطالعه دین و زندگی کنکور
نحوه مطالعه زبان انگلیسی کنکور

 

باید این موضوع رو هم بدونین که سر جلسه کنکور، اولین دفترچه سوالی که به دست افراد می رسه، دفترچه سوالات عمومیه و قبل اینکه شما با سوالات تخصصی آشنا بشین، باید سوالات عمومی و پاسخ بدین، پس در نهایت نوع پاسخ دهی و عملکرد شما در پاسخ دهی به دفترچه سوالات عمومی می تونه نقش خیلی تعیین کننده و مهمی برای شما داشته باشه .

یعنی اگه بتونین این سوالات خوب پاسخ بدین با روحیه نسبتا قدرتمند تری به سراغ پاسخ دادن به سوالات تخصصی میرید و اما اگر نتونید سوالات عمومی و خوب پاسخ بدین، روحیه شما دچار ضعف میشه و عملکرد شما در پاسخ دهی به سوالات دفترچه تخصصی، ضعیف میشه، پس توصیه میکنیم که نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری رو جدی بگیرین.

بیشتر بخوانید: خلاصه نویسی برای کنکور











مشاوره نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری
پس با توجه به مطالب گفته شده متوجه شدین که دروس عمومی کنکور هم مثل دروس تخصصی اهمیت ویژه خودش رو داره و باید برای اون هم به اندازه کافی وقت گذاشت تا بتونین خودتون رو برای رسیدن به رشته و رتبه دلخواه آماده کنین .

بنابر این افراد باید با استفاد از روش های مناسب نحوه مطالعه دروس کنکور سراسری سعی کنن که یادگیری دروسی مثل عربی، ادبیات، انگلیسی و به ماه های آخر و روزهای نزدیک به کنکور منتقل نکنن. این دروس در عین حال که یادگیریشون خیلیی ساده است باید به صورت اهسته و پیوسته مطالعه بشن تا دارای نتیجه باشن.

مطالعه این دروس در مدت زمان کم می تونه باعث سرگردانی و گیج شدن داوطلبای کنکور سراسری بشه و به همین خاطر هم توصیه میشه که از همون ابتدا از راهنمایی های یک مشاور خوب و حرفه ای کمک بگیرین تا در نهایت با مشکل روبرو نشین.

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری پاسخ بدن. شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین.

در ادامه بخوانید: برنامه ریزی کنکور














سوالات متداول


1- برای مطالعه دروس عمومی کنکور چه مواردی باید رعایت بشه ؟
همون طور که در این مقاله گفتیم یکی از مواردی که باید رعایت بشه آشنایی با روش های تست زنیه این دروسه که بقیه موارد لازم در این مقاله گفته شده.


2- مطالعه دروس عمومی چقدر می تونه در موفقیت داوطلبای کنکور تاثیر بذاره ؟
همون طور که در این مقاله گفتیم این دروس هم مثل دروس تخصصی اهمیت ویژه خودش رو داره و باید برای اون وقت گذاشت.


3- آیا در ماه های باقیمونده به کنکور می تونیم به درصد بالایی از دروس عمومی برسیم ؟
طبق توضیحاتی که در این مقاله داده شد بهتره این دروس رو به طور پیوسته در طول سال مطالعه کنین تا بتونین به درصد بالایی از اون برسین.

منبع : نحوه مطالعه دروس عمومی کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kqyx
نظرتان را بنویسید