راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال 1400

راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان آزمون دکتری 1400 که در کارنامه اولیه خود کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 را دریافت نموده اند، مجاز به انتخاب رشته دکتری آزاد هستند و می توانند فرم انتخاب رشته خود در سایت  azmoon.org ثبت نمایند که مهم ترین معیارهایی که باید در نظر گرفته شود علاقه ، کیفیت ، شهر ، فاصله دانشگاه و شهریه دکتری دانشگاه آزاد می باشد.




آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و توسط سازمان سنجش برگزار می شود اما پس از اینکه داوطلبان در آزمون کتبی شرکت کرده و کارنامه اولیه دکتری خود را دریافت نمودند، مسیر داوطلبان دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا شده و داوطلبان می بایست مراحل انتخاب رشته ، مصاحبه و اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1400 را از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد پیگیری نمایند.

داوطلبان می توانند با دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری نتیجه این مرحله از آزمون را مشاهده نموده و در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد در زمان مقرر شده و با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه سال 1400 درج شده، نسبت به اعلام علاقه مندی برای تحصیل در دانشگاه آزاد اقدام نمایند . در ادامه توضیحات مختصری پیرامون زمان ، شرایط ، نحوه چینش رشته محل ها و نکات مهم در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .



زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
مرکز سنجش و پذیرش وظیفه تعیین زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 را به عهده دارد و این رویداد را با فاصله کمی بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری برگزار می کند. در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد داوطلبان ملزم به دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هستند تا اطلاعات کافی را در مورد شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته را به دست آورند.

بر اساس تجربه سالهای گذشته پیش بینی می شود که زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 حدودا در اردیبهشت ماه باشد که به محض اعلام تاریخ دقیق آن از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.





طبق اطلاعیه مرکز سنجش و اموزش دانشگاه آزاد ، انتخاب رشته دکتری این دانشگاه تا پایان هفته جاری آغاز خواهد شد .



بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400


شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
همزمان با آغاز مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، دفترچه انتخاب رشته از سوی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه منتشر شده که در آن علاوه بر کد رشته محل های دکتری، توضیحاتی در مورد شرایط شرکت در این رویداد ارائه داده شده است که داوطلبان باید تمامی شرایط مندرج در جدول زیر را دارا باشند تا بتوانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 شرکت کنند.



شرایط شرکت در فرایند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
ثبت نام در آزمون دکتری 1400
 شرکت در آزمون دکتری 1400
مجاز بودن به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 مطابق کارنامه اولیه منتشر شده در سایت sanjesh.org
 دارا بودن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400


حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400





نحوه چینش رشته محل ها در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد تمامی شرایط و ضوابط لازم متقاضیان تحصیل در این دانشگاه برای سال 1400 درج شده است و داوطلبان موظف اند قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته ، از تمامی شرایط مندرج در دفترچه مذکور آگاه باشند . دانشگاه آزاد به متقاضیان دکتری این امکان را می دهد که حداکثر 80 کد رشته محل را با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب نمایند و با توجه به اینکه محدودیتی در دعوت به مصاحبه شدن برای متقاضیان در نظر گرفته نشده است ، بهتر است انتخاب ها بر اساس علاقه به تحصیل در رشته محل ها قرار داده شود .

همچنین داوطلبان می توانند از طریق نرم افزار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هیوا ، از شانس های دعوت به مصاحبه خود مطلع شوند . لازم است که متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد ، علاوه بر علاقه ، فاکتور های دیگری همچون مسافت دانشگاه تا محل سکونت ، شهریه دکتری دانشگاه آزاد و اعتبار دانشگاه را نیز مورد توجه قرار دهند .



راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400



1. داوطلبان ابتدا باید گزینه (( انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی 1400 )) در سایت azmoon.iau.ac.ir را انتخاب کنند .







2. پس از آن در کادر اول کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد مندرج در انتهای کارنامه اولیه دکتری و در کادر دوم کد ملی را وارد کنند تا وارد صفحه بعد شوند .







3. داوطلبان می بایست پس از اطمینان از صحت اطلاعات نمایش داده شده ، هزینه انتخاب رشته را پرداخت نمایند .







4. در صفحه انتخاب رشته داوطلبان باید کد رشته محل های مورد نظرشان را به ترتیب اولویت وارد نمایند .



5. قبل از کلیک بر روی دکمه تایید باید پیش نمایش انتخاب های خود را مشاهده و از درست بودن آن اطمینان حاصل نمایند .



6. در نهایت در صورت موافق بودن با ترتیب اولویت های خود دکمه تائید را انتخاب نمایند .



7. بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته یک کد رهگیری به داوطلب اختصاص داده می شود که داوطلب موظف به حفظ و نگهداری آن تا پایان اعلام نتایج نهایی دکتری می باشد . لازم به ذکر است امکان ویرایش انتخاب ها بعد از ثبت نهایی وجود دارد .

بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد









نکات مهم در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
هر دانشگاه با توجه به عوامل مختلف مانند اعتبار ، تعداد اعضای هیئت علمی ، امکانات و ... ترازی را به عنوان حدنصاب دعوت به مصاحبه اعلام می کند و مرکز سنجش و پذیرش با بررسی فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 هر داوطلب و در نظر گرفتن سه فاکتور تراز ( نمره کل ) داوطلب ، حدنصاب دانشگاه و انتخاب های داوطلب ، اسامی داوطلبانی که می تواند جهت شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد حاضر شوند را تحت عنوان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 معرفی می کند . رعایت نکات زیر قبل از انجام مراحل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 ضروری است :



نکات مهم در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
1  دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و اصلاحیات آن را به دقت مطالعه نمایید .
2  به ظرفیت رشته محل ها دقت کنید .
3 از محدوده شهریه واحدهای دانشگاه آزاد در سال گذشته مطلع شوید تا بتوانید شهریه امسال را حدودی تخمین بزنید .
4 قبل از شروع به تکمیل فرم انتخاب رشته ، کارت اعتباری مورد نظر را از سایت خریداری کنید .
5  برای تکمیل فرم انتخاب رشته به عدد رتبه و تراز خود اکتفا نکنید .
6  سعی کنید دانشگاه های محل تحصیل خود در مقاطع قبلی را در لیست انتخاب رشته قرار دهید .
7 به شرایط و ضوابط دانشگاه های خاص در حین تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 توجه نمایید .
8 توصیه می شود ابتدا رشته محل های مورد نظر را نوشته و پس از اطمینان در سایت ثبت نمایید .









مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 را به بهترین نحو ممکن برای علاقه مندان تکمیل نمایند . همچنین آخرین اخبار آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا اطلاع رسانی می شود .

در ادامه بخوانید: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1400




آخرین اخبار مرتبط با انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد



28 فروردین 1400

طبق اطلاعیه سنجش مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری سراسری می توانند از روز دوشنبه مورخ 1400/01/30 تا روز پنجشنبه مورخ 1400/02/02 نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر 50 کدرشته محل درصورت وجود) در سایت سنجش بپردازند.



25 فروردین 1400

طبق آخرین اخبار منتشر شده انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد با فاصله کوتاهی بعد از انتخاب رشته  آزمون دکتری سراسری 1400 آغاز می شود .



22 فروردین 1400

طبق آخرین گفته سخنگوی سازمان سنجش زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 در اواسط هفته آینده خواهد بود .




سوالات متداول


1- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی انجام می شود ؟
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند که راهنمای تصویری آن در متن مقاله قرار داده شده است .




2- لیست رشته محل های ارائه شده برای پذیرش دانشجو مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را چگونه می توان مشاهده کرد ؟
لیست رشته محل های دارای ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته دکتری این دانشگاه از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش قابل مشاهده است .




3- مرکز سنجش و پذیرش امکان انتخاب چند رشته محل را در فرم انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد  به داوطلبان خواهد داد ؟
احتمالا همانند سال گذشته داوطلبان می توانند حداکثر 80 کدرشته محل را با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب نمایند .

منبع : راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سال 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YO1M
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر