انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد 1400

انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 شده و کد انتخاب رشته را دریافت نموده اند، می توانند در زمان مقرر دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد را دانلود و مطالعه کرده و در صورت داشتن تمامی شرایط مورد نیاز و پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته، رشته محل های مورد علاقه خود را در سایت azmoon.org وارد نمایند .



پس از برگزاری مرحله اول آزمون دکتری 1400 یعنی آزمون کتبی، نتایج اولیه این آزمون برای داوطلبان دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب کارنامه ای منتشر شده و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 شده باشند، می توانند با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری آزاد برای تکمیل فرم انتخاب رشته وارد سایت دانشگاه آزاد شوند.

تعداد بالای داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد و ظرفیت زیاد پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد باعث شده انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اهمیتی برابر و یا حتی بیشتر از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری پیدا کند . کسب اطلاعات کامل در این زمینه به داوطلبان کمک می کند تا بتوانند انتخاب رشته خود را به خوبی انجام داده و به مناسب ترین رشته محل ها برای مصاحبه دعوت شوند، از این رو لازم دانستیم در این مقاله به بررسی زمان، شرایط و نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 بپردازیم .







زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 به طور معمول با فاصله زمانی کوتاهی پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری آغاز می شود. در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد که مهلت آن حدودا دو هفته است، داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد را دریافت کنند که به داوطلبان توصیه می کنیم پیش از اقدام برای تکمیل فرم انتخاب رشته، محتویات دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد 1400 را به خوبی مطالعه نمایند.

با توجه به اخبار منتشر شده پیش بینی می شود که زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 در اردیبهشت ماه باشد و داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق آن عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوند.





به محض مشخص شدن زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 این مقاله به روز رسانی می شود.



بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد


شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
آن دسته از داوطلبانی که در ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1400 شرکت کردند و بعد از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سر جلسه آزمون حاضر شدند، کارنامه اولیه خود را دریافت نموده و در قسمت (( مجاز سایر دوره ها ( دانشگاه آزاد اسلامی ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان )) کارنامه اولیه دکتری عبارت (( مجاز می باشید )) را مشاهده کردند، شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را دارا هستند .

داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای افراد مجاز به انتخاب رشته دکتری آزاد 1400 در انتهای کارنامه آزمون دکتری کد دسترسی به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ثبت شده است و تنها کسانی که این کد را داشته باشند می توانند به صفحه اینترنتی فرم انتخاب رشته دسترسی پیدا کنند. به داوطلبان توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شرایط، دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 را دانلود و مطالعه نمایند.

حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد





نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب حداکثر 80 کدرشته محل اقدام کنند . محدودیتی برای دعوت به مصاحبه شدن وجود ندارد و ممکن است یک داوطلب حدنصاب قبولی تمام دانشگاه هایی که در فرم انتخاب رشته ، انتخاب کرده است را کسب کند پس بهتر است انتخاب ها بر اساس علاقه دسته بندی شوند .

بدین معنا که انتخاب هایی که بیشتر مدنظرمان هست را در اولویت های بالاتر و انتخاب های بعدی به ترتیب به گزینه هایی اختصاص یابد که درجه علاقه مان به آن ها کمتر شود . توصیه هیوا به داوطلبان انتخاب رشته دکتری آزاد 1400 این است که 5 فاکتور علاقه ، کیفیت ، شهر ، فاصله دانشگاه و شهریه دکتری دانشگاه آزاد را جزو ملاک هایشان قرار دهند و شانس قبولی به هیچ وجه نباید انتخاب های شما را تحت تاثیر قرار دهد .

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد


راهنمای تصویری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400



1- به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید .







2- بر روی لینک " انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال 1400 دانشگاه آزاد اسلامی " کلیک کنید .







3- کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و کد ملی خود را در کادر سمت راست وارد کنید .







4- در مرحله بعدی اطلاعات شما نمایش داده شده و می بایست هزینه انتخاب رشته را پرداخت کنید .







5- وارد درگاه بانکی اینترنتی شده و هزینه را پرداخت کنید تا بتوانید به فرم انتخاب رشته دسترسی پیدا کنید .







" تصاویر فوق مربوط به انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد سال گذشته بوده و به محض آغاز انتخاب رشته دکتری آزاد 1400 ، به روز رسانی می شود . "



حتما بخوانید: کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد









مراحل بعدی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
تمامی افرادی که در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 شرکت کردند بعد از ثبت کدرشته محل های انتخابی خود ، باید رسید انتخاب رشته خود را دریافت کنند . بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته ، داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه آزاد باشند .

تا آن زمان می توانند در ارتباط با چگونگی سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تحقیق کنند و خود را برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1400 آماده سازند . بعد از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه ، هر فرد با توجه به این که حدنصاب کدام دانشگاه ها را کسب کرده ، به مصاحبه دعوت خواهد شد و می بایست با دنبال کردن اطلاعیه های مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از تاریخ و نحوه مصاحبه دکتری این دانشگاه مطلع شود.

در روز مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بسته به این که مصاحبه به صورت مجازی برگزار خواهد شد یا حضوری، داوطلبان می بایست به محل مقرر برای مصاحبه مراجعه کرده و مدارک و سوابق آموزشی و علمی - پژوهشی خود را به همراه داشته باشند. برای کسب اطلاعات کامل در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد







تمامی داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند ، در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن ، می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری ، به صورت جداگانه در انتخاب رشته دکتری سراسری شرکت کنند و طبیعتا نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 به صورت جداگانه توسط سازمان سنجش از طریق سایت sanjesh.org منتشر می شود .

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت azmoon.org منتشر شده که در آن کد رشته محل هایی داوطلبان در آن به مصاحبه دعوت شده اند اطلاع رسانی می شود. محدودیتی در تعداد دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد وجود ندارد و ممکن است داوطلبی به تمام رشته محل های انتخابی خود برای مصاحبه دعوت شود.

اگر در مراحل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 دچار ابهام شدید ، می توانید برای بهره مندی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران گروه مشاوره تحصیلی هیوا در ارتباط باشید تا تمامی سوالات شما برطرف گردد .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد




آخرین اخبار مرتبط با انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد



28 فروردین 1400

طبق اطلاعیه سنجش مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری سراسری می توانند از روز دوشنبه مورخ 1400/01/30 تا روز پنجشنبه مورخ 1400/02/02 نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر 50 کدرشته محل درصورت وجود) در سایت سنجش بپردازند.



25 فروردین 1400

طبق آخرین اخبار منتشر شده انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد با فاصله کوتاهی بعد از انتخاب رشته  آزمون دکتری سراسری 1400 آغاز می شود .



22 فروردین 1400

طبق آخرین گفته سخنگوی سازمان سنجش زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 در اواسط هفته آینده خواهد بود .




سوالات متداول


1- تعداد انتخاب های مجاز در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چه قدر است ؟
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکترای دانشگاه ازاد می توانند حداکثر 80 کدرشته محل را انتخاب کنند که در صورت هر گونه تغییر در این تعداد مقاله به روز رسانی خواهد شد .




2- هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چقدر است ؟
سال گذشته هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد 61 هزار تومان بوده که به محض مشخص شدن این مبلغ در سال جدید ، مقاله به روز رسانی خواهد شد .




3- امکان انتخاب رشته دکتری آزاد چه زمانی برای داوطلبان فراهم می شود ؟
داوطلبان احتمالا در اردیبهشت ماه می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند که به محض آغاز این فرایند ، در مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .

منبع : انتخاب رشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZP2w
نظرتان را بنویسید