پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی

پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

مواجه شدن با پیغام پرداخت ناموفق، علی رغم کسر پول از حساب فرد، از جمله مشکلات خریدهای اینترنتی می باشد. مبلغ کسر شده، حداکثر تا 72 ساعت به حساب فرد باز می گردد. اما در مواردی، این امر اتفاق نمی افتد که در این حالت فرد می تواند با مراجعه یا تماس با بانک، تماس با سامانه 29911 یا ثبت گزارش در سامانه میز امداد شتاب، به پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید ناموفق اینترنتی خود بپردازد.

 

 

با رشد روز افزون تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت، بسیاری از فعالیت ها، از حالت مرسوم و سنتی خود خارج شده و شکل جدیدی به خود گرفته اند. امروزه، برای دریافت بسیاری از خدماتی که تا پیش از این نیازمند مراجعه حضوری بود، می توان در خانه ماند و صرفا با فشار دادن یک دکمه در تلفن همراه خود و پرداخت هزینه آن از طریق سیستم پرداخت الکترونیک، از آن خدمت بهرمند شد.

علی رغم آنکه استفاده از تکنولوژی و اینترنت، دریافت بسیاری از خدمات را تسهیل نموده، مشکلاتی نیز به همراه داشته است. بد قولی در ارائه خدمت، پس از دریافت هزینه، یا خرید ناموق اینترنتی به علت اختلالات سامانه پرداخت و کسر موجودی از حساب و عدم عودت آن و مواردی از این قبیل، از جمله مشکلات استفاده از اینترنت، جهت دریافت خدمات می باشند که متاسفانه در اغلب موارد، افراد به علت عدم آگاهی یا کمبود وقت و مشغله فراوان، قادر به پیگیری موضوع نمی باشند.

از این رو در این مقاله بر آن شدیم تا به بررسی مساله خرید ناموفق اینترنتی، پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید ناموفق اینترنتی و علت عدم برگشت پول بپردازیم. چنانچه سوالاتی پیرامون خرید ناموفق اینترنتی یا روش های پیگیری پول برگشت داده نشده در این خرید ها را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.



 

علت برگشت داده نشدن پول به حساب در خرید اینترنتی

همانطور که گفتیم، به علت گسترش روز افزون استفاده از اینترنت، کسب و کارهای آنلاین بسیاری به راه افتاده است و دستیابی به بسیاری از کالا و خدمات منوط به پرداخت آنلاین هزینه آنها می باشد. همچنین برخی خدمات اداری مانند پرداخت جریمه رانندگی، دیگر نیاز به مراجعه حضوری ندارد. از این رو دولت و بانک ها نیز اقدام به فراهم آوردن زیر ساخت های مناسب، برای پرداخت اینترنتی نموده اند. اما علی رغم محاسن بسیار زیاد این سیستم، استفاده از خدمات به صورت اینترنتی و پرداخت آنلاین هزینه ها، مشکلاتی نیز برای افراد به همراه داشته است.

یکی از مشکلات پرداخت های آنلاین، کسر موجودی از حساب متقاضی و دریافت خطای پرداخت ناموفق می باشد که البته قابل پیگیری است. علت کسر موجودی از حساب فرد و برگشت داده نشدن پول به حساب در خرید ناموفق اینترنتی، در اغلب موارد به علت اختلال و قطعی سامانه های پرداخت الکترونیک بوده و علت دیگری نداشته. از این رو جای نگرانی نیست، چرا که تمامی اقدامات انجام شده از طریق سیستم پرداخت الکترونیک، از جمله پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی، قابل پیگیری است که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: نحوه خرید امن از پیج های اینستاگرام

 

پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی

همانطور که در بالا گفتیم، گاهی به علت اختلال در سیستم های پرداخت الکترونیک، پرداخت وجه ما در خرید های اینترنتی، با مشکل مواجه شده و علی رغم کسر موجودی از حساب بانکی ما، با خطای پرداخت ناموفق مواجه شده ایم. به عنوان مثال ممکن است فردی در حال پرداخت اینترنتی حق بیمه روستایی خود باشد و علی رغم کسر موجودی، با پیغام خطا در پرداخت، مواجه شود. باید به خاطر داشت این امر طبیعی است و جای نگرانی نداشته و در صورت عدم بازگشت پول به حساب، افراد می توانند به راحتی، از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی و ثبت گزارش در سامانه میز امداد شتاب، به پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی بپردازند.

باید این نکته را در نظر داشت که به طور معمول و در اکثر موارد خرید های ناموفق اینترنتی، پول کسر شده، حداکثر تا 72 ساعت به حساب فرد بازگشت داده می شود. اما در پاره ای از موارد نیز، علی رغم گذشت بیش از 72 ساعت، پول همچنان به حساب فرد بازگشت داده نشده است. که در اینجا بسته به شرایط، می توان از طریق مراجعه حضوری به بانک، تماس با سیستم پاسخ گویی بانک، تماس با سامانه تلفنی 29911 یا ثبت گزارش در سامانه میز امداد شتاب به آدرس emdadshetab.cbi.ir در پرداخت های شتابی و شاپرک، اقدام به پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید ناموفق اینترنتی نمود.

بیشتر بخوانید: سامانه نماد اعتماد الکترونیکیenamad.ir

 

 

 

روش های پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی

در بالا در خصوص پرداخت های ناموفق اینترنتی در سیستم پرداخت الکترونیک و علت آن صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم به روش های پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید ناموفق اینترنتی بپردازیم. چنانچه پول کسر شده از حساب شما، ظرف 72 ساعت به حسابتان باز نگشت، می توانید از یکی از روش های زیر، جهت پیگیری، اقدام نمائید:

مراجعه حضوری به بانک: مراجعه به بانکی که پرداخت در خرید اینترنتی ناموفق، از طریق کارت آن بانک صورت گرفته است.

تماس تلفنی با بانک: تماس تلفنی با سامانه پاسخ گویی بانکی که پرداخت خرید ناموفق اینترنتی، از طریق کارت آن بانک صورت گرفته است. در این روش شما می توانید با دادن اطلاعاتی نظیر شماره کارت و تاریخ روز پرداخت، از وضعیت پرداخت خود مطلع گردید.

تماس با سامانه تلفنی پیگیری مغایرت پرداخت: شما می توانید با سامانه تلفنی 29911، جهت پیگیری مغایرت پرداخت در خرید ناموفق اینترنتی خود، تماس حاصل نمائید.

ثبت مغایرت در سامانه میز امداد شتاب به آدرس emdadshetab.cbi.ir : این سامانه صرفا برای ثبت مغایرت و پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب، در پرداخت های ناموفق شتابی و شاپرک می باشد و در پرداخت های غیر شتابی، فرد می تواند، از یکی از سه روش بالا استفاده نماید.

در ادامه بخوانید: شکایت از سایت های اینترنتی 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی پاسخ دهند.

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- علت برگشت داده نشدن پول به حساب در خرید اینترنتی چیست؟

در اغلب موارد علت عدم برگشت وجه خطا و اختلال و قطعی سامانه پرداخت می باشد و قابل پیگیری است که در متن مقاله توضیح داده شده است.

 

2- پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی امکان پذیر است؟

بله فرد می تواند با مراجعه یا تماس با بانک مربوطه یا از طریق سامانه های راه اندازی شده در این خصوص اقدام به پیگیری نماید که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

3-  روش های پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی چیست؟

فرد می تواند با بانک مربوطه تماس حاصل نماید یا با سامانه گزارش مغایرت به شماره 29911 تماس گرفته و یا اقدام به ثبت گزارش مغایرت در سامانه میز امداد شتاب نماید که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : پیگیری پول برگشت داده نشده به حساب در خرید اینترنتی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yqPP
نظرتان را بنویسید