فلوتر برقی چیست و چگونه کار می کند؟

فلوتر برقی چیست و چگونه کار می کند؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
عباس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید پمپ اسکیمر (یا پمپ گل یا شناور)، فروشنده از شما بپرسد که آیا پمپ خود را با فلوتر می خواهید یا بدون فلوتر؟ اما این شناور دقیقا چیست و چه وظیفه ای دارد؟ آیا پمپ شما نیاز به تجهیز به آن دارد و ارزش پرداخت مبلغ اضافی را دارد یا خیر؟!

فلوتر چیست؟

فلوتر که به عنوان کلید نیز شناخته می شود، کلید کوچکی است که در داخل یک محفظه ضد آب قرار می گیرد و برای تشخیص ارتفاع سطح آب یا سیال در مخزن و کنترل روشن و خاموش شدن پمپ بر اساس آن طراحی شده است.


عملکرد فلوتر یا قطع کن

عملکرد شناورها بسیار ساده است. همانطور که گفتیم فلوتر کلیدی است که برای شناور شدن در آب طراحی شده است. با بالا آمدن سطح آب (داخل مخزن یا چاه) کلید داخل دستگاه فلوتر فشار داده شده و فرمان روشن شدن پمپ را می دهد و زمانی که پمپ آب مخزن را تا حد معین و سطح آب تخلیه کرد. رها می شود، سوئیچ فرمان خاموش کردن آن را می دهد. این به پمپ می دهد تا دوباره آب را در مخزن جمع کند.

در سیستم های تخلیه آب مانند سیستم های تصفیه آب که مخازن دائماً در حال پر شدن و تخلیه آب هستند، شناور می تواند با خودکارسازی پمپ بر اساس ارتفاع آب در مخازن، کار را برای کاربران بسیار راحت کند. در این مواقع با پر شدن مخزن پمپ روشن می شود و پس از انتقال آب به مرحله بعدی پمپ خاموش می شود تا دوباره مخزن پر شود.
شناور چگونه کار می کند


اهمیت فلوتر برقی

قطعا مهمترین وظیفه فلوتر جلوگیری از کارکرد پمپ بدون آب و سپس جلوگیری از سوختن الکتروموتور در اثر گرمای شدید می باشد. اما اهمیت فلوتر زمانی بیشتر می شود که بخواهید از آن برای خودکارسازی پمپ در مخازنی که دائما پر و خالی می شوند استفاده کنید. 

زیرا در این مصارف، اگر کاربر بخواهد مرتباً سطح آب را کنترل کند تا به محض پایین آمدن آب از حد معینی، پمپ را خاموش کرده و با پر شدن مخزن، پمپ را دوباره روشن کند، انرژی و زمان زیادی صرف خواهد شد. هدر رفته، اما با کمک یک سوئیچ شناور، کاربر می تواند آن را خاموش کند. و پمپ را به صورت خودکار روشن کنید و بدون نگرانی کار تخلیه آب را به آن بسپارید. به همین خاطر افراد برای خرید فلوتر برقی بسیار مشتاق هستند 


آیا داشتن شناور ضروری است؟

پاسخ به این سوال کامل بستگی به نوع کار و کاربر شما دارد. اگر می خواهید از آن برای تخلیه مخازن آبی که دائماً در حال پر و خالی شدن هستند استفاده کنید، قطعاً به یک شناور نیاز دارید، اما اگر می خواهید شناور خود را برای چاه نصب کنید و می دانید که سطح آب آنقدر پایین نمی آید که پمپ کار نمی کند آب کار می کند یا می خواهید مقدار کمی آب تخلیه کنید (کارهای کوچک خانگی) در این موارد نیازی به استفاده از کلید نیست.


شکست فلوتر

از آنجایی که فلوتر برای کارکردن نیاز به شناور شدن در آب دارد، به همین دلیل است که بیشتر مشکلات و خرابی کف کش ها و شناورهای خانگی ناشی از خرابی فلوتر است و با تعویض این قطعه مشکل شما حل می شود.

در بیشتر موارد خرابی فلوتر به دلیل نشت آب، ضربه به دستگاه، قطع شدن سیم اتصال یا زنگ زدگی و خرابی مدار کلید است.

نظرتان را بنویسید