مقایسه نور خورشید با نورهای مصنوعی

مقایسه نور خورشید با نورهای مصنوعی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

نور خورشید به میزان قابل توجهی برای گیاهان مفید است زیرا تمام انرژی مورد نیاز آنها برای ایجاد غذا برای خود را دارد. اما به‌عنوان یک باغبان حرفه‌ای یا پرشور، یافتن نور خورشید کافی برای رشد بهینه گیاه کاری دلهره‌آور است، به‌ویژه در زمستان‌ها که روزها کوتاه‌تر می‌شوند و آفتاب کمتری وجود دارد. علاوه بر این، خانه شما به دلیل جهت یا موقعیت متفاوت ممکن است حتی در ماه های گرمتر نور طبیعی کافی را دریافت نکند. خوشبختانه، گیاهان می توانند با چراغ های LED نیز رشد کنند، اما آیا آنها مانند نور خورشید موثر هستند؟

برای خرید اتاق رشد گیاه از ایران گرولایت کلیک کنید.

توسعه نور مصنوعی که به طور علمی به عنوان دیودهای ساطع کننده نور شناخته می شود یا معمولاً به عنوان نور رشد LED شناخته می شود، ثابت کرده است که منبع انرژی قابل اعتمادتری در تمام طول سال است. در مقاله زیر در مورد مزایای نور رشد LED نسبت به نور خورشید صحبت خواهیم کرد. با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی، تولید مواد غذایی برای جمعیت رو به رشد در سراسر جهان به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. با این حال، با نوآوری در فناوری، دانشمندان راه های مختلفی برای افزایش تولید مواد غذایی پیدا می کنند.مدت زمان نور از این 2 منبع مختلف:یکی از مزایای اصلی لامپ های رشد LED نسبت به نور خورشید، مدت زمانی است که سبزیجات و گیاهان داخلی در معرض نور قرار می گیرند. در مورد نور خورشید، که فقط برای حدود 10-12 ساعت در اطراف استوا و چند ساعت در نیمکره جنوبی و شمالی در دسترس است.

 در ساعات شب رشد گیاه متوقف می شود. در حالی که می توانید مدت زمان رشد نور LED را برای 24 ساعت هفته تنظیم کنید، به این معنی که گیاهان چندین برابر سریعتر از گیاهان بسته به نور خورشید بالغ می شوند.شدت و طول موج نور:دوره بلوغ گیاهان با شدت نور تعیین می شود. اگر شدت آن مناسب نباشد یا خیلی کم باشد، زمان زیادی طول می کشد تا گیاهان بالغ شوند. برخلاف نور خورشید که تحت کنترل ما نیست، شدت نورهای رشد LED را می توان با کاهش ارتفاع تنظیم کرد و آنها را به گیاهان نزدیک کرد. همچنین نور رشد طراحی شده با بازتابنده می تواند نور بیشتری را هدایت کند و در نتیجه شدت کلی را افزایش دهد.فتوسنتز بهبود یافته:فرآیندی است که از طریق آن گیاهان و سبزیجات انرژی نور را از منبع به کربوهیدرات تبدیل می کنند. 

فرآیند کلی به تولید غذایی که گیاهان برای رشد به آن نیاز دارند کمک می کند، اما رشد بهینه تنها زمانی اتفاق می افتد که نور آبی و قرمز کافی باشد. در ساعات شب، فتوسنتز انجام نمی شود، به این معنی که غذای ناکافی مانع رشد گیاهان می شود. با این حال، با چراغ های رشد LED، فتوسنتز 24/7 یا تا زمانی که چراغ ها روشن هستند انجام می شود. به همین دلیل دوره بلوغ با نتایج سالم و پرمحصول به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.کنترل دما و گرما: یکی از عوامل مهم در رشد گیاهان و سبزیجات است. برخی از آنها به دمای خنک تری نیاز دارند که نور خورشید ممکن است ارائه نکند. بنابراین، قرار دادن این گیاهان در معرض نور خورشید بدون کنترل دما می تواند منجر به عملکرد ضعیف و ضررهای زیادی برای سرمایه گذاری و زمان شما شود.

 نور رشد LED نه تنها گرمای کمتر یا ناچیز تولید می کند، بلکه مجهز به کنترل دما برای تنظیم دمای مناسب است.کنترل کامل بر روی طیف اختصاصی نور: وقتی چراغ‌های رشد LED را با نور خورشید مقایسه می‌کنیم، انتخاب رنگ و طیف نور یکی از بهترین مزیت‌های LED نسبت به نور خورشید است. در حالی که نمی توانید گیاهان را در معرض طیف خاصی از نور خورشید قرار دهید، اما با LED ها می توانید بهترین رنگ و طیف مناسب را سفارشی کنید که منجر به گیاهان سالم می شود.نتیجهاینها برخی از مزایای اصلی نور LED نسبت به نور خورشید هستند. بنابراین، اگر یک باغبان پرشور یا تجاری هستید و قصد دارید خودتان را وارد کشاورزی داخلی کنید، مزایای ذکر شده در بالا قطعاً شور و شوق شما را با نتایج عالی افزایش می دهد.

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rJY2
نظرتان را بنویسید