ارسال مدارک دانشگاه آزاد

ارسال مدارک دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ابتدا باید اطلاعیه منتشر شده این دانشگاه در خصوص مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را مطالعه کرده و سپس در زمان تعیین شده نسبت به ارسال مدارک خود به صورت الکترونیکی در سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir اقدام نمایند. پس از آن، تشکیل پرونده جهت ثبت نام نهایی در دانشگاه آزاد آغاز می گردد.

 

 

دانشگاه آزاد هرساله در تمامی واحدهای دانشگاهی مستقر در کشور در کلیه مقاطع تحصیلی ازجمله کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت با آزمون از طریق کنکور سراسری و بدون آزمون بر اساس استعداد درخشان یا سوابق تحصیلی به پذیرش دانشجو اقدام می نماید. با توجه الکترونیکی بودن اکثر فرآیندهای ثبتی نامی و برای جلوگیری از مسافرت بین شهری، این دانشگاه ها تصمیم دارند که مراحل اولیه ثبت نام از قبیل ارسال مدارک را با توجه به شرایط هر واحد دانشگاهی به صورت مجازی و یا غیر حضوری انجام دهند.
 بنابراین، داوطلبان متقاضی که از طریق آزمون سراسری قصد ورود به این دانشگاه ها را دارند، می بایست بعد از اعلام نتایج نهایی طبق اطلاعیه دانشگاه آزاد مدارک مورد نیاز را به صورت الکترونیکی در سایت آموزشیار بارگذاری نمایند و یا بسته به شرایط هر دانشگاه از طریق پست ارسال نمایند. همچنین، دانشجویان ممتاز این دانشگاه ها که قصد ثبت نام به صورت بدون آزمون در مقاطع بالاتر را دارند می توانند به صورت غیر حضوری مدارک خود را ارسال نمایند.
از آنجایی که داوطلبان بسیاری به دنبال تحصیل در این دانشگاه هستند، در این مقاله برای سهولت در ثبت نام اولیه و ارسال مدارک این مخاطبان تصمیم بر آن داریم تا به مدارک موردنیاز و نحوه ارسال مدارک دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در مهلت تعیین شده بپردازیم.

 

ارسال مدارک دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه آزاد پس از اعلام نتایج نهایی در هر مقطع تحصیلی، اطلاعیه ای تحت عنوان ثبت نام پذیرفته شدگان منتشر می نماید. در صورتی که داوطلبان چه به صورت با آزمون و یا بدون آزمون در این دانشگاه قبول شده باشند می بایست مدارک موردنیاز را به صورت الکترونیکی بر روی سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir بارگذاری و ثبت نمایند.

 

پس از ارسال مدارک، طبق مهلتی که دانشگاه آزاد تعیین می نماید داوطلبان می توانند برای ثبت نام و تشکیل پرونده به صورت حضوری به دانشگاه مورد پذیرش خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که در بعضی مواقع، شرایط ارسال از طریق پست برای متقاضیان فراهم شده که طبق اطلاعیه ای توسط دانشگاه آزاد اطلاع رسانی خواهد شد. در ادامه این مقاله برای آشنایی بیشتر شما داوطلبین نحوه ارسال مدارک دانشگاه آزاد 1401 به صورت غیر حضوری توضیح داده شده است.

 

نحوه ارسال مدارک دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به صورت غیر حضوری

 

ابتدا عبارت" edu.iau.ac.ir " و یا " سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد " را سرچ نموده و وارد پورتال آموزشیار شوید.

 

نحوه ارسال مدارک دانشگاه آزاد به صورت غیر حضوری

 

متقاضیان جدید الورود می بایست بر روی عبارت" پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان " کلیک نموده و کد ملی خود را وارد نمایند.

 

نحوه ارسال مدارک دانشگاه آزاد غیر حضوری

 

 

با درج کد ملی و کلیک بر روی دکمه ورود، کلیه کدرشته محل های انتخابی پذیرفته شده به همراه شماره دانشجویی موقت داوطلب برای ورود به سامانه آموزشیار قابل مشاهده می باشد.

 

مراحل نحوه ارسال مدارک دانشگاه آزاد به صورت غیر حضوری

 

در مرحله بعد می بایست علامت تایید موارد ذکر شده را زده و بر روی کلید تایید مطالب و ورود به آموزشیار کلیک نمایید.

 

مرحله ارسال مدارک دانشگاه آزاد غیر حضوری

 

سپس در مرحله بعد باید شماره دانشجویی دانشگاه آزاد خود را که به صورت موقت دریاف کرده اید، در قسمت نام کاربری و کلمه عبور وارد نموده و وارد سیستم آموزشیار شوید.

 

مراحل ارسال مدارک دانشگاه آزاد غیر حضوری

 

بعد از ورود به سیستم، اطلاعات اولیه  ثبت نامی خود را مشاهده نموده و برای تکمیل این اطلاعات باید بر روی "فرم اطلاعات اولیه پذیرش" کلیک نمایید.

 

راهنمای مرحله ارسال مدارک دانشگاه ازاد غیر حضوری

 

با تایید فرم اطلاعات اولیه، دکمه" ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی" فعال می شود و داوطلبان می توانند با کلیک بر روی آن فرم هر قسمت را تکمیل نمایند.

 

مرحله ارسال مدارک دانشگاه آزاد غیرحضوری

 

پس از انجام کلیه مراحل قسمت تعهد را علامت زده تا دکمه " اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی" فعال شود تا بتوانید با کلیک بر روی آن رسید پذیرش موقت را مشاهده و دانلود نمایید.

 

راهنمای تصویری نحوه ارسال مدارک دانشگاه آزاد غیرحضوری

 

داوطلب می بایست جهت انجام امور پذیرش نهایی به واحد دانشگاهی پذیرفته شده مراجعه نموده و اقدام به انجام پذیرش نهایی و اخذ شماره دانشجویی اصلی نمایند. سپس با چاپ مجدد همین فرم پس از پذیرش نهایی، شماره دانشجویی اصلی قابل مشاهده می باشد.

 

بعد از ثبت نام در دانشگاه و تعیین دروس ترم تحصیلی، دانشجویان می توانند برنامه کلاسی خود را مشاهده نمایند.

بیشتر بخوانید: مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه آزاد

 

نحوه ارسال مدارک دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ به صورت حضوری

 

داوطلبان پس از ارسال مدارک به صورت الکترونیکی می بایست در زمان تعیین شده از سوی دانشگاه آزاد به قسمت ثبت نام واحد دانشگاهی پذیرفته شده مراجعه نمایند و تمامی فرم هایی که در سایت آموزشیار تکمیل نمودند را همراه با اصل مدرک تحصیلی یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره قبل را جهت احراز هویت دانشگاه آزاد تحویل دهند و پس از انجام کلیه مراحل پذیرش نهایی و تایید مدارک توسط کارشناس واحد دانشگاهی، می توانند شماره دانشجویی خود را دریافت نمایند.

 

دانشجویان در هر ترم تحصیلی می توانند لیست دروس ارائه شده انتخاب واحد را  در سامانه آموزشیار مشاهده نموده و باید برای تغییر انتخاب واحد خود در زمان حذف و اضافه به این سامانه مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: لیست دروس انتخاب واحد آزاد

 

 

مهلت ارسال مدارک دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبان پذیرفته شده در هر مقطع تحصیلی، طبق اطلاعیه سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در خصوص تحویل مدارک به صورت الکترونیکی می بایست در زمان تعیین شده نسبت به بارگذاری مدارک ثبت نامی خود اقدام نمایند. همچنین، پس از اعلام زمان تحویل مدارک ۱۴۰۱ به صورت حضوری متقاضیان باید جهت تحویل مدارک در زمان مقرر به واحد ثبت نام دانشگاه پذیرفته شده مراجعه نمایند. از آنجا که ارسال مدارک برای نحوه تشکیل پرونده در هر مقطع تحصیلی متفاوت می باشد، لذا، داوطلبان می توانند به لینک نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد در هرمقطع تحصیلی در جدول زیر مراجعه نمایند.

 

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان  دانشگاه آزاد 
نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد
نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد دانشگاه آزاد 
نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد 

 

 

مهلت ارسال مدارک برای تشکیل پرونده پذیرفته شدگان لیسانس، ارشد و دکتری (با آزمون و بدون آزمون) دانشگاه آزاد متفاوت است، که می بایست از طریق اطلاعیه های سایت پیگیر زمان ارسال مدارک باشید.

 

سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برای تحویل مدارک و تشکیل پرونده ثبت نامی دانشگاه آزاد، مهلتی رو به عنوان تمدید مهلت در اختیار پذیرفته شدگان قرار دادند. برای اطلاع از آخرین اخبار در زمینه ارسال مدارک دانشگاه آزاد 1401 می توانید عضو کانال تلگرامی هیوا شوید و یا صفحه اینستاگرامی هیوا را دنبال نمایید.

 

دانشجویان در هر مقطع تحصیلی موظف هستند تا پیش از شروع ترم تحصیلی انتخاب واحد خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

مدارک لازم برای ارسال به دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

متقاضیان پذیرفته شده جدید و قبول شدگان بدون آزمون دانشگاه آزاد موظف هستند قبل از انجام فرایند ثبت نام اینترنتی، فرم های ثبت نام ۱۴۰۱ را از صفحه اصلی سایت آموزشیار تکمیل نموده و همراه با اسکن سایر مدارک مورد نیاز بر روی سایت بارگذاری نمایند. همچنین، می بایست در زمان مراجعه حضوری کلیه مدارک را به کارشناس اداره ثبت نام دانشگاه آزاد تحویل دهند. در ادامه این مقاله تمامی مدارک موردنیاز جهت ثبت نام در هر مقطع تحصیلی توضیح داده شده است.

 

اصل مدرک  یا گواهی موقت هر مقطع تحصیلی به همراه دو سری کپی از آن

اصل شناسنامه و دو سری کپی از تمام صفحات شناسنامه

کپی از کارت ملی به صورت پشت و رو (دو سری)

6 قطعه عکس 4*3

اصل و دو سری کپی مدرک نظام وظیفه پذیرفته شدگان مرد

کارنامه فارغ التحصیلی دوره قبل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری تخصصی

تاییدیه تحصیلی مدرک دوره قبلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و دکتری حرفه ای

فرم های مربوط به تعهدات و ثبت نامی که در سامانه آموزشیار ثبت شده

 

دانشجویان دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه های شهریه پرداز بوده و دانشجویان باید نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نمایند، برای آشنایی بیشتر با نحوه پرداخت می توانید به متن مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سایت پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

 

 

 

 

مشاوره ارسال مدارک دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبان متقاضی مرد برای دریافت معافیت تحصیلی نظام وظیفه می توانند به صورت اینترنتی به آدرس epolice.ir مراجعه و ثبت نام نمایند و در صورت داشتن شرایط لازم، برگه معافیت از تحصیل خود را دریافت نموده و بر روی پورتال دانشجویی سامانه آموزشیار جهت ثبت نام در دانشگاه آزاد قرار دهند.

 

متقاضیان پس از ورود به دانشگاه آزاد و شروع کلاس های درسی می توانند از کلاس ها و آموزش های آنلاین این دانشگاه از طریق سامانه وادانا استفاده نمایند. همچنین، دانشجویان می توانند پس از پرداخت شهریه دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب واحد دروس ارائه شده در هر ترم تحصیلی در سامانه آموزشیار اقدام نمایند.

 

در صورت وجود هرگونه سوال یا اطلاع از نحوه ارسال مدارک دانشگاه آزاد 1401، می توانید با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کاملی در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوید.

 

در ادامه بخوانید: تعداد واحدهای هر ترم دانشگاه آزاد



 

سوالات متداول

 

1- ✔️نحوه ارسال مدارک به دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

✔️داوطلبان می توانند به صورت غیر حضوری از طریق سایت آموزشیار و حضوری با مراجعه مستقیم به دانشگاه آزاد مدارک خود را ارسال نمایند، برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

 



 

2- ✔️زمان ارسال مدارک دانشگاه آزاد چه موقع اعلام می شود؟

✔️زمان تشکیل پرونده برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است که برای کسب آگاهی بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.



 

3- ✔️ چه مدارکی برای ارسال به دانشگاه آزاد لازم است؟

✔️از جمله مدارک لازم اصل شناسنامه و اصل کارت ملی همراه با دوسری کپی و داشتن گواهی فراغت از تحصیل و سایر مدارکی است که در متن مقاله گفته شده است.

منبع : ارسال مدارک دانشگاه آزاد

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8pom
نظرتان را بنویسید