فرم ثبت نام تیزهوشان

فرم ثبت نام تیزهوشان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

آزمون تیزهوشان در دو پایه متوسط اول و متوسط دوم، در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش و پذیرش استعدادهای درخشان برگزار می شود. دانش آموزان متقاضی می توانند به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ خود اقدام نمایند.

 

 

سازمان ملی سنجش و پذیرش استعدادهای درخشان برای شناخت استعدادهای برتر فرصتی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد تا با  شرکت در آزمون تیزهوشان  خود را برای ورود به مدارس سمپاد یا استعداد درخشان بسنجند. این آزمون در بین دانش آموزان پایه ششم به هفتم و نهم  به دهم برگزار می شود.
آزمون  تیزهوشان نیز در سال تحصیلی 1401 - 1402 در دو پایه متوسط اول و دوم همانند سال گذشته به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود. لذا، دانش اموزان لازم است برای نام نویسی در این آزمون در زمان مقرر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان اقدام نمایند. به این صورت که ابتدا به سایت ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان مراجعه نموده و با وارد کردن کد ملی و رمز همگام، اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام را وارد نمایند.
مدارس تیزهوشان به دلیل داشتن امکانات و کیفیت تدریس بالا، مورد توجه بسیاری از دانش آموزان و والدین آن ها می باشد. بنابراین، دانش آموزان جهت ورود به این مدارس می بایست پس از ثبت نام در آزمون استعداد درخشان، خود را برای شرکت در این آزمون آماده نمایند. در ادامه این مقاله قصد داریم جهت آشنایی شما، به اطلاعات فرم ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و نحوه تکمیل آن بپردازیم.

 

فرم ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

برای ثبت نام در آزمون استعداد درخشان، دانش آموزان پایه ششم به هفتم می توانند به سایت hoosh.medu.ir و همچنین، پایه نهم به دهم به سایت azmoon.medu.ir  جهت دانلود فرم ثبت نام تیزهوشان مراجعه نمایند و در زمان مقرر، مشخصات دانش آموزی خود را در این فرم وارد نموده و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

متقاضیان آزمون ورودی استعداد درخشان 1401 - 1402 لازم است قبل از ثبت نام در این آزمون شرایط ورود به مدارس تیزهوشان را مطالعه نموده و در صورت داشتن شرایط ذکر شده توسط سازمان سنجش و پذیرش استعداد درخشان نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

پس از ورود به سایت ثبت نام، داوطلبان می توانند فرم ثبت نام خود را مشاهده نمایند. علاوه بر مشخصات فردی دانش آموز که شامل نام، نام خانوادگی، داشتن خواهر یا برادر دو قلو و....می باشد، دانش آموز باید مشخصات تحصیلی از قبیل نام مدرسه محل تحصیل کنونی و نام مدارس استعداد درخشان مورد تقاضای خود را نیز وارد نماید.

 

همچنین، هر دانش آموز می تواند حداکثر 3 مدرسه را در لیست مدارس مورد تقاضایش انتخاب نماید تا پس از آزمون در صورت موفقیت با توجه به نمره ای که از آزمون کسب نموده در یکی از انتخاب هایش پذیرفته شود. لازم به ذکر است ترتیب این 3 انتخاب صرفا بر اساس علاقه دانش آموز است و هیچ چیز دیگری از جمله سطح علمی دانش اموز یا دور و نزدیک بودن مدرسه در قبولی نهایی تاثیری ندارد.

 

باتوجه به اینکه کلیه مراحل به صورت اینترنتی بوده، داوطلبان موظف به آشنایی با نحوه دانلود و تکمیل فرم ثبت نام بوده و می بایست اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در این فرم به صورت صحیح وارد نمایند. همچنین، لازم به ذکر است که در صورت عدم احراز شرایط ثبت نام، قبولی داوطلب در آزمون لغو خواهد شد.

 

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص  نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان در زمان تعیین شده می توانند متن مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

داوطلبان پایه ششم و نهم در دو سامانه جدا به نشانی hoosh.medu.ir و azmoon.medu.ir باید فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان را دانلود و تکمیل نموده و کلیه مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. در ادامه این مقاله برای آشنایی بیشتر داوطلبان از نحوه تکمیل فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در دو پایه تحصیلی هفتم و دهم تمامی مراحل ثبت نام ارائه شده است.

 

راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه ششم به هفتم 1401 - 1402

 

متقاضیان آزمون تیزهوشان هفتم ابتدایی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ باید ابتدا به سایت hoosh.medu.ir مراجعه نموده و با وارد نمودن کدملی و رمز همگام وارد پرتال دانش آموزی خود شوند.

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه هفتم

 

بعد از تعیین عنوان و محل تحصیل خود روی گزینه « استعداد های درخشان پایه هفتم » کلیک نمایید.

 

راهنمای نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه هفتم

 

در این مرحله می بایست روی گزینه « جدید » که در تصویر زیر مشخص شده، کلیک نمایید.

 

راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه هفتم

 

در این قسمت فرم ثبت نام خود را پر نموده و اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید.

 

راهنمای تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه هفتم

 

پس از انتخاب گزینه « ذخیره » اطلاعات شما در جدولی نمایش داده می شود و سپس با انتخاب گزینه تایید نهایی وارد مرحله پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم می شوید. 

 

راهنمای تصویری تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه هفتم

 

در نهایت با به پایان رسیدن مراحل ثبت نام باید با انتخاب گزینه " رسید ثبت نام "، از اطلاعات خود پرینت تهیه نمایید.

 

مراحل نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه هفتم

 

دانش آموزان می توانند پس از تکمیل و پیگیری مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان نسبت به دریافت کدپیگیری ثبت نام تیزهوشان خود اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: دریافت کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان

 

راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه نهم به دهم 1401- 1402

 

ابتدا به  آدرس azmoon.medu.ir مراجعه نموده و سپس با انتخاب پایه خود وارد سایت شده و کد ملی و رمز ورود همگام خود را وارد نمایید.

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه دهم

 

در این مرحله نقش خود به عنوان دانش آموز و نام سازمان که نام مدرسه کنونی شما می باشد، را انتخاب نمایید.

 

 راهنمای نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه دهم

 

در این مرحله ضوابط و شرایط ثبت نام را مطالعه نموده، پس از آن موافقت خود را در قسمتی که با فلش مشخص شده اعلام نموده و روی گزینه " ذخیره و بعدی " کلیک نمایید.

 

 راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه دهم

 

در این قسمت باید کلیه اطلاعات فردی، دانش آموزی و فایل عکس داوطلبی خود را وارد نمایید.

 

مراحل نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه دهم

 

در این بخش متقاضیان باید فرم مربوط به مدارس تیزهوشان که شامل رشته، استان، شهرستان و اولویت بندی 3 گانه بین دبیرستان ها ی مورد تقاضا می باشد، را تکمیل نمایند.

 

مرحله نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه دهم

 

در آخر با پرداخت هزینه ثبت نام این آزمون می توانید ثبت نام خود را نهایی نمایید.

 

راهنمای مراحل نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان پایه دهم

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام مدارس تیزهوشان پیشنهاد می کنیم مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

 

 

 

 

مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

آزمون های ورودی مدارس استعداد درخشان برای پایه های هفتم و دهم به صورت جداگانه برگزار می شود و دانش آموزان لازم است کلیه شرایط ثبت نام این آزمون را در نظر بگیرند و در صورت دارا بودن شرایط نسبت به اولویت بندی مدارس در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان بر اساس محل سکونت و علاقه خود اقدام نمایند.

 

سوالات آزمون پایه هفتم به صورت آزمون هوش بوده و پایه دهم به صورت تحلیلی و از مباحث درسی سال های گذشته می باشد. بنابراین، دانش آموزان می توانند نمونه سوالات تیزهوشان را همراه با پاسخ نامه مطالعه نموده تا از سطح سوالات مطلع شوند تا برنامه ریزی بهتری برای آمادگی خود در آزمون داشته باشند. لازم به ذکر است که داوطلبان باید حداقل تراز لازم برای قبولی در آزمون استعداد درخشان را کسب نمایند تا بتوانند در مدارس سمپاد تحصیل نمایند.

 

متقاضیان آزمون تیزهوشان هفتم و دهم باید یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان به سامانه های ثبت نام hoosh.medu.ir و azmoon.medu.ir مراجعه نموده و کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1401 -  1402 را دریافت نمایند.

 

دانش آموزان با اطلاع از منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می توانند شانس موفقیت خود را در این آزمون افزایش دهند، برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

 

 

 

 

دانش آموزان و والدین گرامی آن ها می توانند تمامی سوالات خود در خصوص نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان 1401 - 1402 را از طریق برقراری یک تماس تلفنی با سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوند. همچنین، برای اطلاع از آخرین اخبار از نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، عضو کانال تلگرام مدارس تیزهوشان هیوا شده و یا پیج اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا را دنبال نمایید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم در چه سایتی انجام می شود؟

✔️ طبق متن مقاله، داوطلبان پایه ششم و نهم باید در دوسامانه جدا به نشانی hoosh.medu.ir و azmoon.medu.ir  فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان را تکمیل نمایند.



 

2- ✔️ در فرم ثبت نام تیزهوشان چه مشخصاتی لازم است وارد شود؟

✔️ در فرم ثبت نام تیزهوشان طبق متن مقاله، دانش آموزان علاوه بر مشخصات فردی و تحصیلی، باید نام مدارس استعداد درخشان مورد تقاضای خود را وارد نمایند.



 

3- ✔️ نحوه تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان به چه صورت است؟

✔️ در متن مقاله راهنمای تصویری نحوه تکمیل فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان به صورت کامل توضیح داده شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به متن مقاله مراجعه نمایید.

منبع : فرم ثبت نام تیزهوشان

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7onj
نظرتان را بنویسید