پلنر چیست و چه استفاده ای دارد

پلنر چیست و چه استفاده ای دارد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
iranonline

برنامه ریزی و مدیریت زمان باعث کاهش استرس می شود و کمک می کند که از زمان به خوبی استفاده کنیم، اگر به استفاده از پلنر عادت کنید و تاثیر اون رو در زندگیتون ببینید زندگی بدون پلنر براتون غیرممکن میشه.

پلنر روزانه

خرید پلنر روزانه برای کسانی مناسب است که عادت دارند تمامی کارهای روزانه با ذکر دقیق ترین جزئیات مشخص کنند. البته توجه داشته باشید که از ویژگی های پلنر از نوع روزانه که معمولا در فرمت A5 و A6 طراحی می شوند این است که فقط برای برنامه ریزی کارهای عادی روزمره نیستند بلکه می توان از آن برای مشخص کردن میزان مخارج، برنامه ورزشی روزانه، قرارهای کاری و غیره نیز استفاده کرد که نشانه چند کاربردی بودن آنهاست.

این نوع پلنر قابلیت ذکر دقیق جزئیات هر کار یا اهداف روزانه را دارد و در واقع فضای کافی برای آن در نظر گرفته شده و جای نگرانی نیست. تنوع طرح و رنگ عالی برای این نوع در نظر گرفته ایم.

پلنر هفتگی

در خرید پلنر هفتگی برای کسانی مناسب است که فقط عادت به ذکر کارهایی که باید انجام دهند داشته و قصد نوشتن جزئیات را ندارند. طراحی این مدل ها معمولا به این شکل است که در سمت راست جدول روزهای هفته ذکر شده و در سمت چپ نیز اهداف و برنامه ریزی های خود را می نویسید.

معمولا این نوع در فرمت A5 طراحی می شود و کاملا چند منظوره است و در انواع طرح و رنگ نیز موجود است. این نوع پلنرها به نوع جیبی هم معروف هستند و به راحتی می توان در کیف نیز قرار داد.

در پاسخ به اینکه پلنر چیست باید بگوییم : کارهایی که انجام دادن آنها در عرض چند دقیقه مثلا ۲ یا ۳ دقیقه طول می کشند را همین الان انجام دهید و داخل دفتر برنامه ریزی یادداشت نکنید چون زمانی که صرف نوشتن آن کنید و بعدا دوباره در مورد انجام آن فکر کنید بیشتر از حالتی است که همین الان وقت صرف انجام دادن آن کنید. پلنر یا دفتر برنامه ریزی روشی عالی برای نظم بخشیدن و هدفمند کردن هر چیزی است که در زندگی با آن سر و کار داریم، از خرید روزانه گرفته تا هدف های بزرگ زندگی…

نظرتان را بنویسید