پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
هر ساله مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد توسط مرکز سنجش و پذیرش در اردیبهشت ماه برگزار می شود که داوطلبان مجاز به شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما در آن شرکت کنند . از این رو ممکن است سوالات و ابهامات زیادی برای داوطلبان به وجود آید که در این مقاله سعی داریم به آن ها پاسخ دهیم .



احتمالا انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 همانند سال گذشته دهه آخر اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد . داوطلبانی که در کارنامه اولیه دکتری دارای شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هستند ، می توانند بعد از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته نسبت به تکمیل فرم خود در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام نمایند . با توجه به این که شرایط و ضوابط انتخاب رشته در این دانشگاه از بخش های مختلفی تشکیل شده ، ممکن است سوالاتی در ذهن داوطلبان به وجود آید ، به همین خاطر سعی کرده ایم در این مقاله پاسخگوی ابهامات و سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 باشیم .







سوالات پرتکرار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400
هرساله داوطلبانی که توسط سازمان سنجش مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می شوند با سوالات متعددی پیرامون انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مواجه می شوند و در این مقاله سعی بر آن شده تا به ابهامات و سوالات پرتکرار پاسخ کوتاه و جامع داده شود .



 کدام یک از داوطلبان حق شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 را دارند ؟

 تمامی داوطلبانی که در جدول (( وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره )) در قسمت (( آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها )) مندرج در کارنامه اولیه دکتری عبارت (( مجاز می باشید )) را مشاهده می کنند ، می توانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 شرکت کنند .



​  آیا امکان تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 با پرداخت هزینه برای داوطلبان فراهم می شود ؟

​ بله . برای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری آزاد داوطلبان می بایست اول هزینه انتخاب رشته را پرداخت کنند و سپس نسبت به ثبت رشته اقدام کنند . برای مشاهده راهنمای تصویری پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد کلیک کنید .



​ زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 چه وقت است ؟

​ زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 هنوز مشخص نشده و به محض اعلام تاریخ آن ، این مطلب به روز رسانی می شود .



​ هرداوطلب مجاز به انتخاب چند کدرشته محل است ؟

​ داوطلبان می توانند حداکثر 80 کدرشته محل را انتخاب کنند .



 آیا سهمیه های ثبت نامی در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 موثرند ؟

​ بله . مطابق دفترچه ثبت نام دکتری در صورت پذیرفته شدن هر یک از سهمیه های ( 5 یا 25 درصدی ) ایثارگران ، رزمندگان و یا مربیان رسمی واحد های دانشگاه آزاد توسط سازمان سنجش ، سهمیه در تمامی مراحل آزمون از جمله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 اعمال خواهد شد . برای اطلاع از تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانید مقاله زیر را کنید .

حتما بخوانید: تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد


​ آیا در صورت استفاده از سهمیه مربیان در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 ، می توان واحد دانشگاهی محل خدمت خود را برای تحصیل انتخاب کنیم ؟

​ خیر مطابق بخشنامه شماره 34467 کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد مجاز نیستند واحد دانشگاهی محل خدمت خود را به عنوان محل تحصیل انتخاب نمایند .



​ آیا در صورت پذیرفته شدن در واحد های برون مرزی ، امکان انتقال به سایر واحد های دانشگاه آزاد هست ؟

​ خیر مطابق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هر گونه جابجایی ، انتقال و میهمانی از واحد ها ، پردیس ها و مراکز بین المللی و برون مرزی به دیگر واحد های دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع می باشد .



​ آدرس سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 چیست ؟

​ نشانی سایت انتخاب رشته دکتری آزاد 1400 ، azmoon.org می باشد .



​ فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 را باید از چه طریقی تکمیل کنیم ؟

​ تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 همانند سال گذشته به صورت کاملا اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش و پذیر شدانشگاه آزاد امکان پذیر است .



​  بعد از انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 کد پیگیری به داوطلبان داده خواهد شد ؟

​ بعد از ثبت نهایی انتخاب ها در سایت سازمان سنجش ، کد پیگیری به داوطلب داده خواهد شد و عدم دریافت این کد به منزله ثبت نشدن انتخاب هاست .



​  آیا ترتیب اولویت‌ های انتخاب رشته در شانس دعوت به مصاحبه اثر گذار است ؟

​ خیر . امکان دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تنها بر مبنای تراز فرد ( نمره کل ) و حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اعلام‌ شده برای هر کدرشته بررسی می‌ گردد و ترتیب انتخاب‌ ها تاثیری در این موضوع ندارد .

حتما بخوانید: حد نصاب و تراز قبولی دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد





​ آیا اولویت‌ انتخاب ها در پذیرش نهایی موثر است ؟

​ نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد بر اساس اولویت داوطلب فقط در یک کدرشته‌ محل به عنوان قبولی و در صورت داشتن نمره لازم اعلام خواهد شد .



​ هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 چقدر است ؟

​ هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 در دفترچه انتخاب رشته 61 هزار تومان اعلام شده است .



​ آیا می توان با داشتن تراز کم ، در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شرکت کرد ؟

​ بله . مطابق دفترچه ثبت نام دکتری 1400 ، 50 درصد نمره نهایی آزمون دکتری مرتبط با آزمون کتبی است و 50 درصد مابقی به مصاحبه دکتری و سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری مرتبط می شود . اگر از سوابق آموزشی و پژوهشی نسبتا خوبی برخوردار هستید ، شانس شرکت در انتخاب رشته را از دست ندهید .



​ بهترین چینش انتخاب‌ رشته دکتری دانشگاه آزاد چیست ؟

​ بهتر است انتخاب ها بر اساس علایق و متناسب با توانمندی‌ ها چیده شود . بعد از علاقه می توان فاکتور های شهریه ، مسافت دانشگاه تا محل سکونت و اعتبار داشگاه مورد بررسی قرار گیرد . برای اطلاع دقیق از نحوه چینش کدرشته محل ها مطالعه مقاله انتخاب رشته دکتری آزاد توصیه می شود .



​ آیا امکان ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 وجود دارد ؟

​ بله.  امکان ویرایش رشته محل های دکتری دانشگاه آزاد همزمان با انتخاب رشته برای داوطلبان وجود دارد .



​ مراحل انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به چه صورت است ؟

​ داوطلبان می بایست در زمان مشخص شده توسط روابط عمومی دانشگاه آزاد به سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.org رفته و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند .

حتما بخوانید: راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد


​ کدرشته محل های دکتری سراسری در سال 1400 را باید در فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و به صورت یکجا وارد کرد ؟

​ خیر . امکان تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری سراسری به صورت جدا از انتخاب رشته دکتری آزاد 1400 و در سایت sanjesh.org وجود دارد .



​ چگونه از شرایط و ضوابط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد آگاه شویم ؟

​ برای اطلاع از تمامی شرایط و ضوابط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 می بایست دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را مطالعه نمایید .

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد









مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400 را به بهترین نحو ممکن برای علاقه مندان تکمیل نمایند . همچنین آخرین اخبار پیرامون آزمون دکتری از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا اطلاع رسانی می شود .










سوالات متداول


1- هر داوطلب از چه طریقی می تواند به لیست کدرشته محل های دکترا دانشگاه آزاد در رشته امتحانی خود دست پیدا کند ؟
داوطلبان می توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را از طریق سایت azmoon.org دانلود کرده تا از لیست رشته محل های دکتری دانشگاه آزاد در تمامی رشته های امتحانی مطلع شوند .




2- آیا امکان انتخاب کدرشته محل های دکتری دانشگاه آزاد در رشته ای غیر از رشته امتحانی داوطلب وجود دارد ؟
خیر داوطلبان تنها می توانند کدرشته محل های رشته امتحانی خود را در فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد وارد نمایند .




3- آیا تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری برای داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد الزامیست ؟
خیر تنها داوطلبانی که به مصاحبه یک یا چند دانشگاه سراسری دعوت شده و قصد حاضر شدن در آن ها را دارند باید فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری را تکمیل کنند .

منبع : پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gmJr
نظرتان را بنویسید