مدرک زبان عربی

مدرک زبان عربی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

از انواع مدرک های زبان عربی می توان به مدرک آزمون اشتمال یا بسندگی و همچنین مدرک TTC زبان عربی اشاره کرد. هزینه دریافت این مدارک برای شرکت در آزمون یا دوره های آموزشی زبان عربی بوده و مدارک هر یک از این دوره ها دارای اعتبار از سوی وزارت علوم می باشد.

 

 

علاقمندان به زبان عربی برای این که بتوانند خود را در عرصه‌ های مختلف علمی و آموزشی مرتبط با این زبان نشان دهند و سطح دانش زبانی خود را ارتقا دهند، مجاب به دریافت مدارک زبان عربی مختلفی هستند. مدارک زبان عربی تنها برای شروع تحصیل در این زبان نیست، بلکه می توان با گرفتن مدرک معلمی عربی، در آموزشگاه های مختلفی شروع به تدریس این زبان نمود.

از جمله مدارک مهم زبان عربی می‌ توان به مدرک آزمون اشتمال که در واقع مدرک تافل زبان عربی است و همچنین مدرک TTC زبان عربی اشاره کرد که در صورت تمایل به تدریس و آموزش زبان عربی در آموزشگاه‌های زبان، باید این مدرک را دریافت کنید. در این مقاله به معرفی انواع مدرک زبان عربی، اعتبار مدارک زبان عربی و جزئیات مرتبط با دریافت این مدارک می‌ پردازیم.

 

انواع مدرک زبان عربی

علاقه به یادگیری زبان در بیشتر افراد وجود دارد. امروزه یادگیری زبان‌ های مختلف و تسلط داشتن به دستور زبان‌ های گوناگون می‌ تواند در تحصیل در خارج از کشور افراد نیز بسیار کمک کننده و مفید باشد و باعث شود تا افراد بتوانند توانایی‌ های خود را در سطح بین المللی و در زمینه‌ های متفاوت نشان دهند.

 

زبان عربی از جمله زبان‌ های سخت دنیا است که طرفداران بسیاری داشته و یادگیری این زبان می‌ تواند برای هر فردی، یک تجربه بسیار شگفت انگیز باشد؛ با یادگیری زبان عربی می‌ توانید در عرصه‌ های مختلف بین المللی همچون تجارت، اقتصاد، آموزش و بسیاری از زمینه‌ های دیگر خود را نشان دهید. موضوعی که وجود دارد این است که درست مانند زبان انگلیسی و آزمون آیلتس، برای یادگیری زبان عربی و سنجش سطح مهارت و دانش زبانی خود، باید در یک سری آزمون‌ ها شرکت کرده و تسلط خود بر زبان عربی را مورد چالش قرار دهید.

 

با کسب موفقیت در این آزمون‌ ها و دریافت مدرک آن‌ ها، مسیری پر از پیشرفت و موفقیت پیش روی شما خواهد بود. از انواع مدرک زبان عربی که در صورت تمایل به یادگیری این زبان می‌ توانید اخذ نمایید، مدرک آزمون اشتمال یا بسندگی است که در واقع همان مدرک تافل برای زبان عربی می‌باشد. همچنین افرادی که قصد دارند در زمینه‌ آموزش و تدریس زبان عربی شروع به فعالیت کنند، لازم است تا برای دریافت مدرک TTC عربی اقدام کنند. در ادامه انواع مدرک زبان عربی به شکل دقیق‌تر معرفی شده‌ اند.

 

مدرک اشتمال زبان عربی

 

شاید تاکنون نام مدرک اشتمال عربی به گوش شما خورده باشد و سوال شما این باشد که این مدرک چیست و چگونه می‌ توان برای دریافت آن اقدام کرد؟ مدرک اشتمال عربی در واقع مدرکی است که با شرکت در آزمون اشتمال زبان عربی یا بسندگی که از جمله آزمون‌ های مهم برای سنجش مهارت‌ های زبان عربی بوده و در دانشگاه تهران برگزار می‌ شود، صادر می گردد. البته این آرمون به جز دانشگاه تهران در مراکز آموزشی دیگر نیز برگزار می‌ شود.

 

داوطلبان با شرکت در این آزمون، می‌ توانند خود را برای دفاع از پایان نامه دکتری آماده سازند. در آزمون برگزار شده جهت صدور مدرک اشتمال عربی که در 4 بخش مختلف برگزار می‌ شود، مهارت‌ های اصلی زبانی یعنی مهارت‌ های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن افراد به چالش کشیده می‌ شود.

 

مدرک TTC زبان عربی

 

نوع دیگری از مدرک زبان عربی که مختص افرادی است که تمایل به فعالیت در عرصه‌ های آموزشی و ورود به معلمی زبان عربی دارند، مدرک TTC عربی است. افراد با شرکت در این آزمون و اخذ حداقل نمره قبولی، این امکان را دارند تا فعالیت خود را به عنوان مدرس زبان عربی در آموزشگاه‌ ها و همچنین مدارس دولتی و خصوصی آغاز کنند. برای دریافت این مدرک می‌ توانید در دوره‌ های آموزشی که در آموزشگاه‌ های مختلف زبان برگزار می‌ شوند شرکت کرده و مهارت‌ های لازم را برای فعالیت به عنوان مدرس زبان عربی را کسب کرده و در نهایت با شرکت در آزمون نهایی و کسب نمره لازم، مدرک TTC عربی را دریافت کنید‌.

 

در واقع با شرکت در این دوره‌ های آموزشی می‌ توانید تمامی متدهایی که در تدریس عربی کارآمد هستند و مفید واقع می‌ شوند را بیاموزید و در نهایت به عنوان مدرسی حرفه‌ای وارد عرصه آموزش زبان شوید. برخی از این دوره ها ممکن است در جهاد دانشگاهی نیز تدریس شود که برای آشنایی با لیست کلاس ها توصیه می شود به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: لیست دوره های جهاد دانشگاهی

 

 

هزینه دریافت مدرک عربی

هزینه‌ ای که لازم است برای دریافت مدرک زبان عربی پرداخت شود با توجه به نوع مدرکی که برای دریافت آن اقدام می‌ کنید متفاوت خواهد بود و بسته به شرایط و عوامل گوناگونی مشخص م شود. همانطور که گفته شد مدرک TTC که برای فعالیت در زمینه تدریس زبان عربی باید دریافت کنید، توسط آموزشگاه‌ های زبان در اختیار داوطلبان و متقاضیان دریافت این مدرک قرار می‌گیرد.

 

با توجه به این موضوع باید گفت که هزینه دریافتی توسط آموزشگاه‌ های مختلف زبان برای صدور مدرک TTC متفاوت است و برخی آموزشگاه‌ ها ممکن است با توجه به روش‌ های خاصی که برای تدریس به کار می‌ گیرند، هزینه‌ ای متفاوت از داوطلبان دریافت کنند. اما باید دانست این مدارک برای تحصیل در مقاطع بالاتر همانند مدرک زبان انگلیسی برای دکتری، دارای امتیاز بوده و ممکن است پذیرش متقاضی در رشته های مرتبط به عربی را آسان تر کند.

 

حال می بایست به بررسی هزینه دریافت مدرک زبان عربی اشتمال که در ایران از این مدرک با عنوان تافل عربی یاد می‌ شود بپردازیم. هزینه دریافت این مدرک که از جمله مدارک زبان بین المللی عربی است در هر کشور متغیر است. افراد برای شرکت در آزمون تافل عربی و اخذ مدرک این آزمون، باید هزینه‌ ای را به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت کنند.

 

داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون اشتمال برای اخذ مدرک زبان عربی این آزمون باید هزینه‌ ای برابر با 80 دلار پرداخت کنند و دیگر نیازی به پرداخت هزینه دیگری نخواهند داشت؛ در واقع پس از شرکت در آزمون و کسب حداقل نمره قبولی مورد نیاز، بدون پرداخت هزینه خاصی مدرک تافل زبان عربی برای داوطلبان صادر خواهد شد.

 

پس هزینه کلی پرداختی برای دریافت این مدرک تنها در هزینه‌ ای خلاصه می‌ شود که باید برای شرکت در آزمون نهایی پرداخت شود و مبلغ اضافی در کار نیست. مقدار هزینه ذکر شده مربوط به هزینه پرداختی برای شرکت در آزمون اشتمال در دوره‌های قبلی می‌ باشد و با توجه به افزایش تعرفه‌ های آموزشی آزمون های زبان دانشگاه تهران، احتمالا این هزینه در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

 

در کل برای آگاهی از میزان هزینه‌ ای که باید برای دریافت مدرک اشتمال زبان عربی پرداخت کنید، می‌ توانید اطلاعات لازم را از دفتر آموزش دانشگاه محل تحصیل خود کسب کنید و سپس با شرکت در دوره های مختلف زبان عربی، مهارت های لازم را در خود پرورش داده و سپس در آزمون شرکت نمایید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی

 

 

 

 

 

مدت اعتبار مدرک عربی

مورد مهم دیگر در رابطه با اخذ مدرک زبان عربی که لازم است تحت بررسی قرار گیرد، مدت زمان اعتبار هر یک از این مدارک است. قطعا مدت زمان اعتبار مدرک زبان عربی با توجه به نوع مدرک متغیر است. با توجه به این که مدرک این آزمون مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات قرار دارد، به عنوان مدرکی معتبر در سامانه مدرک تحصیلی وزارت علوم شناخته می‌شود.

 

با دریافت مدرک زبان عربی اشتمال یا بسندگی، تا حداکثر 2 سال می‌ توانید از این مدرک بهره ببرید و بعد از آن اعتبار این مدرک به پایان خواهد رسید و لازم است تا برای تمدید اعتبار این مدرک اقدام کنید. البته در صورتی که با ارائه یک سری مدارک نشان دهید که فعالیت شما در عرصه‌ های مرتبط با زبان عربی پس از دریافت این مدرک همچنان ادامه داشته است، شانس تمدید اعتبار این مدرک برای داوطلبان وجود خواهد داشت. به طور کلی پس از گذشت مدت اعتبار مدرک زبان عربی اشتمال، با توجه به فرار بودن مفاهیم زبان افراد باید بالا بودن سطح دانش زبان عربی خود را اثبات کنند.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص مدرک زبان عربی را ارائه داده و داوطلبان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت کنید.

 

در ادامه بخوانید: آزمون GRE

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ مدرک های زبان عربی شامل چه مدارکی می شود ؟

✔️ مدرک های زبان عربی شامل مدرک آزمون اشتمال و مدرک TTC عربی است که در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ هزینه دریافت انواع مدارک زبان عربی چقدر است ؟

✔️ مطابق متن مقاله، هزینه مربوط به مدرک زبان عربی مربوط به هزینه شرکت در آزمون و کلاس های آموزشی است که با توجه به نوع امتحان و کلاس ها متغیر است.



 

3- ✔️ مدارک زبان عربی چقدر اعتبار دارد ؟

✔️ مدرک زبان عربی مورد تایید وزارت علوم بوده و برای دانشگاه ها و آموزشگاه های گوناگون دارای اعتبار است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مطالعه متن مقاله بپردازید.

منبع : مدرک زبان عربی

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9J2P
نظرتان را بنویسید