پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان

پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

جزئیات پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان از میان متقاضیان واجد شرایط دانشگاه‌های دولتی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش مسترتست، دانشگاه سیستان و بلوچستان در نظر دارد براساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان اقدام به پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ طبق جدول زیر نماید.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱

رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان در این دانشگاه از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

 

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه سیستان و بلوچستان

– ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی‌باشد.
– پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست.
– پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

۱- لیست اسامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان بر اساس اطلاعات موجود در سیستم گلستان و ضوابط اعلامی از طرف گروه‌های آموزشی تهیه شده و ممکن است بر اساس اعتراضات واصله بعدی تغییر کند. بنابراین چنانچه اعتراضی دارید مستقیماً به اطلاع گروه استعدادهای درخشان برسانید. از طرف دیگر مرتباً وب سایت دانشگاه را ملاحظه نموده تا در صورتی که اسم شما از لیست حذف شد فرصت اعتراض داشته باشید.

۲- طبق اعلام گروه آموزشی باستان‌شناسی، این گروه‌ها، مایل به جذب دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون نمی‌باشد.

تذکر: اسامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان ورودی بهمن ۹۷ پس از پایان نیمسال ششم آن‌ها، اعلام و پذیرش اولیه آن‌ها انجام خواهد شد.

۳- پذیرش افراد لیست به هیچوجه قطعی نیست و صرفاً منوط بر وجود ظرفیت قانونی پذیرش با آزمون در کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌باشد. از این رو توصیه میشود که با تمام تلاش و همت در کنکور کارشناسی ارشد شرکت و سعی کنید از آن طریق وارد دوره های کارشناسی ارشد شوید.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور 

حداقل شرایط لازم برای ارائه درخواست پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور به شرح زیر است:

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان

مورد ۱: دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۹۷ دانشگاه های دولتی که تا پایان شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده و دارای حداقل میانگین معدل‌های اعلام شده از سوی گروه‌های آموزشی باشند.

تبصره ۱: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه میتواند برای محاسبه حدنصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن ۹۸ در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و حذف واحد داشته اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام نمایند. کاهش تعداد واحدها به میزان واحدهای حذفی آن‌ها و حداکثر ۴واحد خواهد بود.

تبصره ۲: دانش آموختگان کارشناسی ورودی بهمن ۹۶ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند. 

تبصره ۳: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با میانگین کل ده درصد برتر بعدی در پایان شش نیمسال (۲۵درصد برتر) با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت داشتن سایر شرایط، بررسی می‌شود.

تبصره ۴: دانشجویان مهر ۹۶که در ترم بهمن ۹۸حذف کرونایی بدون احتساب در سنوات داشته و حداکثر پس از ۸نیمسال دانش آموخته میشوند آن‌ها نیز میتوانند درخواست خود را ارائه دهند.

مورد ۲: متقاضی میبایست حداکثر تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ و طی حداکثر هشت نیمسال دانش آموخته شود..

تبصره ۱: درخواست متقاضیانی که در طول ۶نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شده‌اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء پانزده درصد برتر باشند، بصورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام نمایند.

تبصره ۲: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای همان سال امکان‌پذیر می‌باشد.

تذکر: متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته- گرایش به ترتیب اولویت خود از جدول الف انتخاب نمایند.

حداقل شرایط لازم برای دریافت کمک هرینه تحصیلی ویژه دانشگاه سیستان و بلوچستان

– دانشجویان رتبه‌های ۱تا ۳دانشگاه سیستان و بلوچستان که در المپیاد ۱۴۰۱ شرکت خواهند کرد و در مرحله نهایی جزء ٪۵۰ برتر رتبه آورندگان رشته گرایش خود شوند.

نکات مهم

۱- دانشجویان دانشگاههای پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی- غیر انتفاعی، علمی کاربردی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۲- پذیرش دانشجویان غیر ایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاههای خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های خارج از ایران اخذ نموده اند، از طریق این فراخوان امکان‌پذیر نیست.

۳- مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

۴- وجه پرداختی بابت بررسی درخواست متقاضی بوده و در صورت نقص مدارک، عدم پذیرش و غیره مسترد نخواهد شد.

۵- درخواست متقاضی صرفا در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی، انتخاب کرده است.

تذکر: حتی در صورت‌عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته / گرایش‌های مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی در سایر گرایش‌ها وجود ندارد. لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته/ گرایش‌ها و اولویت آن‌ها دقت کند.

۶- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

۷- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۸- شرکت در این فراخوان، حقی برای متقاضی ایجاد نمیکند. به کلیه متقاضیان توصیه می‌شود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت نمایند.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه سیستان و بلوچستان

الف) علاقه مندان دانشگاه سیستان و بلوچستان: افرادی که اسامی آنان در جدول پیوست اعلام شده از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ لغایت ۱۴۰۰/۰۹/۱۵ فرصت دارند از طریق وبسایت دانشگاه به آدرس usb.ac.ir به صفحه گروه استعدادهای درخشان مراجعه و پس از مراجعه به پوشه ” پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد «به منوی» اطلاعیه‌های مهم” مراجعه نمایند.

پس از مطالعه کامل فراخوان پذیرش در این منو، اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده از طریق درگاه تعبیه شده در این محل نمایند. به منظور ثبت نام و تشکیل پرونده، شما بایستی مطابق با چک لیست موجود در منوی «اطلاعیه‌های مهم» مدارک را کامل و فرم‌های مربوطه که نیاز به تکمیل شدن دارد را حتماً تایپ نموده، سپس مدارک را بصورت یک فایل زیپ شده، حداکثر به حجم ۱۵مگابایت و با عنوان دانشجو (نام و نام خانوادگی بصورت لاتین) آماده کرده و در قسمت انتخاب فایل، بارگذاری نموده و ارسال فایل را انتخاب و سپس اطلاعات خود را ثبت نمایید.

تذکر ۱: لازم است کلیه فیلد‌های (نام، نام خانوادگی، کد ملی، رشته تحصیلی و ارسال فایل) موجود در بخش ثبت نام و تشکیل پرونده را به دقت کامل نمایید.

تذکر ۲: لازم به توضیح است جهت انتخاب رشته گرایش کارشناسی ارشد از اطلاعات جدول الف استفاده نمایید تا چنانچه در رشته گرایش اول خود شرط معدل لازم را ندارید در صورت تمایل در دیگر گرایشهای رشته خود تقاضا دهید.

تذکر ۳: خاطر نشان می‌شود هر فرد تنها قادر به ارسال یک فایل زیپ شده و تنها یکبار می‌باشد و فایل‌ها و اسامی تکراری توسط سیستم حذف خواهند شد و تنها فایلی که ابتدا بارگذاری شده است در سیستم باقی می‌ماند.

ب) علاقه مندان سایر دانشگاه ها: بایستی از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۵ لغایت ۱۴۰۰/۰۹/۱۵ مدارک خود را مانند دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان از طریق درگاه تعبیه شده ارسال نمایند.

توضیحات: از طریق وبسایت دانشگاه به آدرس www.usb.ac.ir به صفحه گروه استعدادهای درخشان مراجعه و پس از مراجعه به پوشه «پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد» به منوی «اطلاعیه‌های مهم» مراجعه نمایید. پس از مطالعه کامل فراخوان پذیرش در این منو، اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده از طریق درگاه تعبیه شده در این محل نمایید.

به منظور ثبت نام و تشکیل پرونده شما بایستی مطابق با چک لیست موجود در منوی «اطلاعیه‌های مهم» مدارک را کامل و فرم‌های مربوطه که نیاز به تکمیل شدن دارد را حتماً تایپ نموده، سپس مدارک را بصورت یک فایل زیپ شده، حداکثر به حجم ۱۵ مگابایت و با عنوان دانشجو (نام و نام خانوادگی بصورت لاتین) آماده کرده و در قسمت انتخاب فایل، بارگذاری نموده و ارسال فایل را انتخاب و سپس اطلاعات خود را ثبت نمایید.

تذکر ۱: لازم است کلیه فیلد‌های (نام، نام خانوادگی، کد ملی، رشته تحصیلی و ارسال فایل) موجود در بخش ثبت نام و تشکیل پرونده را به دقت کامل نمایید.

تذکر ۲: لازم به ذکر است در کنار رشته تحصیلی دانشجویان سایر دانشگاه ها، نام دانشگاه محل تحصیل کارشناسی خود را ذکر نمایند.

تذکر ۳: لازم است در فرم درخواست آدرس محل سکونت بصورت کامل درج گردد.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۱ دانشگاه سیستان و بلوچستان

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به شرح زیر است:

۱- تکمیل فرم گواهی رتبه ویژه دانشجویان سایر دانشگاه‌ها (الزامی برای متقاضیان سایر دانشگاه ها)

۲- تکمیل فرم درخواست پذیرش (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۳- فرم تعهد نامه (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۴- فرم توانمندی (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۵- فرم نظرخواهی (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۶- چک لیست (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۷- یک برگ کپی از صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (خوانا و پررنگ) (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۸- اصل فیش واریزی به مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب این دانشگاه.

در فیش واریزی نام و نام خانوادگی متقاضی ذکر گردد. (الزامی برای متقاضیان سایر دانشگاهها)

تذکر: مدارکی که پس از تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ناقص ارسال گردند بررسی نمی‌شوند.

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه سیستان و بلوچستان تا ۱۴۰۰/۰۹/۱۵ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jxRY
نظرتان را بنویسید