کاربرد متر لیزری چیست ؟

کاربرد متر لیزری چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

استفاده از متر لیزری


به طور کلی می توان گفت که مهمترین کاربرد متر لیزری در اندازه گیری فاصله، تراز و تطبیق است. از جمله کاربردهای این دستگاه می توان به کاربرد آن در ساختمان سازی، صنایع نظامی، عمق سنجی در اعماق اقیانوس، فرآیندهای تولید صنعتی مانند فولاد و نقشه برداری اشاره کرد.

استفاده از متر لیزری در فعالیت های ساختمانی به منظور نصب و تسطیح قاب ها و ستون های ساختمان، نصب انواع عناصر ساختمانی مانند کابینت و قفسه، انجام فعالیت های مربوط به دکوراسیون داخلی مانند نصب کاغذ دیواری، پارتیشن بندی و نصب دیوارهای کاذب، تنظیم و بررسی تراز درب و پنجره نصب سقف کاذب و رباط نصب کلیه اتصالات برق از قبیل کلید و پریز و لوستر.

به طور کلی هدف از استفاده از این عنصر را می توان به حداقل رساندن خطای انسانی، افزایش سرعت کار و کاهش هزینه های عملیاتی دانست.
مزایای استفاده از متر لیزری
استفاده از متر لیزری مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

متر لیزری سرعت و دقت بالایی دارد.
استفاده از این ابزار بسیار ساده است.
متر لیزری بسیار سبک است که استفاده از آن را آسان می کند.
متر لیزری قابلیت اندازه گیری تا 250 متر را دارد.
این متر سرعت اندازه گیری بالایی دارد.
متر لیزری دسترسی به نقاط دوردست از جمله سقف و همچنین اندازه گیری ارتفاع را فراهم می کند.
استفاده از این متر نیازی به نگه داشتن شخص دوم ندارد.
معایب استفاده از متر لیزری
در کنار مزایای استفاده از متر لیزری، استفاده از آن معایبی را نیز به همراه دارد. به طور کلی می توان گفت محدودیت استفاده از این دستگاه نیاز به مکانی بدون مانع با دید مستقیم است.

همچنین اینگونه مترها قابلیت اندازه گیری مکان های قوسی شکل را ندارند. در برخی موارد دیده شده است که پرتوهای لیزر در فواصل طولانی واگرا می شوند.

دلیل این امر نزدیکی نور لیزر با حباب های موجود در هوا است. چنین حباب هایی مانند یک عدسی عمل می کنند و تغییرات تقریبی در اندازه های میکروسکوپی تا نصف ارتفاع مسیر پرتو لیزر ایجاد می کنند.

از آنجایی که شدت انعکاس نور در اجسام مختلف متفاوت است، به عنوان مثال، اجسامی که تمایل به جذب یا پخش نور دارند، امکان بازگشت نور به دستگاه فرستنده را کاهش می دهند. در چنین مواقعی باید از دستگاهی با امکان تغییر فاز استفاده شود.

جهت کسب اطلاع از قیمت متر لیزری کلیک کنید . 

مطلب قبلی
دریل چیست
نظرتان را بنویسید